Barbie má konkurenciu, bábika s reálnymi proporciami je hit

Barbie má konukrenciu, bábika s reálnymi proporciami je hit
Lammily.com

Mladý umelec nečakal, kým spoločnosti na výrobu hračiek zareagujú na potrebu výroby bábik s reálnymi mierami – radšej sa pustil do ich výroby sám. Záujem o „Barbie s reálnymi proporciami“, ktorá dostala meno Lammily, trhá rekordy.

Za uplynulé polstoročie sa kultúrny vplyv bábiky Barbie zveličil natoľko ako jej nereálne miery. V dobe, kedy plastický chirurgovia nemajú o prácu núdzu a kliniky liečia anorexiu a bulímiu ako na bežiacom páse, je však sláva usmievavej bábiky na ústupe. Zdá sa, že vďaka iniciatíve amerického umelca Nickolaya Lamma z Pittsburghu, dostane ikonická bábika vážnu konkurenciu.

Barbie má konukrenciu, bábika s reálnymi proporciami je hit
Lammily.com

Mladý Američan vzbudil pozornosť ešte uplynulý rok, keď vytvoril 3D model bábiky Barbie, ktorej miery zodpovedali priemernej postave 19-ročnej ženy. Z výsledkov výskumu v Helsinkách totiž vyplynulo, že keby telesné proporcie Barbie prepočítali na miery skutočnej ženy, vyzerali by takto – výška 213 cm, váha – 45,8 kg a miery 91-45-83. Centrum pre prevenciu a kontrolu chorôb Lammovi poskytlo údaje o proporciách zdravého mladého dievčaťa, ktoré následne prispôsobil hračkárskej mierke. „Normálna Barbie“ sa tak scvrkla o pár centimetrov a nabrala zdravé krivky, ktoré stále pôsobili príťažlivo.

„Ak pripustíme, že súčasná Barbie má negatívny vplyv na dievčatká a tiež, že prirodzená Barbie s priemernou výškou amerických žien vyzerá rovnako dobre, čo bráni firme Mattel, aby takú vyrobila?“ pýtal sa vtedy 24-ročný Lamm.

Keďže žiaden z hračkárskych gigantov neprejavil iniciatívu na výrobu bábiky so zdravými krivkami, Lamm sa rozhodol vyrobiť si vlastnú. Uplynulú stredu spustil stránku Lammily.com, na ktorej predstavil svoj plán premeniť zhotovený model na skutočnú bábiku, ku ktorej postupne pribudnú ďalšie šaty a doplnky. Keďže na realizáciu potrebuje investora, rozhodol sa hľadať podporu v podobe crowdfundingu. Potrebnú sumu 95-tisíc dolárov sa mu podarilo nazbierať a ešte aj prekročiť o desiatky tisíc dolárov za rekordných 24 hodín, čo Lamma utvrdilo v tom, že sa pustil do správnej veci.

Nová konkurentka Barbie dostala meno Lammily. Je oblečená v blúzke a šortkách, na tvári má minimum make-upu a jej proporcie zodpovedajú priemerným mieram zdravých 19-ročných žien.

„Chcel som ukázať, že priemerný znamená krásny. Namiesto toho, aby som čakal, že nastane nejaká zmena, rozhodol som sa ju urobiť. Chcem, aby z dievčat vyrástli šťastné a silnejšie ženy, ktoré budú sebavedomé a skutočne hrdé na svoje telo,“ uviedol Lamm.

„Normálna Barbie“ alias Lammily by sa na trh mala dostať už v novembri tohto roka. Ak bude predaj úspešný, Lamm plánuje navrhnúť ďalšie bábiky rôznych rás a typov postavy.

wwww.lammily.com

Ďalšie k téme

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom