Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Piť, pitný režim, minerálna voda, voda, nápoj, žena, zdravie
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
29. októbra 2015 ZdravieZdravý život od DamskaJazda.skSITA Diskusia()

10 vecí, ktoré by ste mali vedieť o pitnom režime počas chladných dní

Prijímanie tekutín je rovnako dôležité bez ohľadu na ročné obdobie. Treba pritom dbať na množstvo, ktoré závisí od fyzickej námahy a od váhy, ale tiež na správne zloženie. Vďaka týmto jednoduchým tipom budete mať svoj pitný režim pod kontrolou.

  • Začnite deň s úsmevom a s pohárom minerálnej vody (cca 0,3 l). Pred odchodom do práce nezabudnite vypiť aspoň ¼ l teplého nápoja k raňajkám a k tomu pohár džúsu.
  • Nečakajte na pocit smädu. Pitie vody počas dňa by však nemalo byť nárazové – pite priebežne, ideálne po menších dúškoch (cca 1 – 2 dl) v maximálne dvojhodinových intervaloch. Pokiaľ sa do príjmu tekutín musíte nútiť, skvelou pomôckou je nosiť fľašu vody so sebou kamkoľvek idete. Postupne sa pravidelné pitie stane vašim zvykom.
  • Ako spoznáte, že ste počas dňa neprijali dostatok vody? Máte sucho v ústach, tmavý moč, ale aj pocit nepokoja, zhoršené sústredenia a pocit nervozity.
  • Vypite 2 až 3 litre tekutín denne aj v chladnejších mesiacoch; v horúčave a pri zvýšenej fyzickej záťaži by sa príjem mal zvýšiť až na 5 litrov. Počas jesene a zimy striedajte s čiernym alebo ovocným, či bylinným čajom.
  • Pozor na pitný režim u detí. Sú náchylné k dehydratácii a to tým ľahšie, čím je dieťa mladšie.
  • Seniori majú znížený pocit smädu, preto u nich môže ľahko dôjsť k dehydratácii.
  • V chladnom počasí pite nápoje s teplotou 12 – 15 ° C, v teplom počasí by teplota nápoja mala byť v rozmedzí 10 – 12 ° C.
  • Základom pitného režimu by mala byť minerálna alebo pramenitá voda s nízkou až strednou mineralizáciou. Pri zvýšenej fyzickej záťaži alebo pri chorobe kombinujte vodu s nápojmi, ktoré dopĺňajú potrebné minerálne látky vylúčené potom a močom.
  • Káva nie je pre organizmus zdrojom tekutiny. Naopak – po vypití kávy telo tekutiny stráca.
  • Nezabúdajte na pitný režim za volantom, v zamestnaní a v miestach s klimatizáciou alebo s vykurovaním. Majte vždy so sebou fľašu vody.

Odporúčané články

Ktorý nápoj je pre nás najzdravší? Slováci podľahli tomuto nápoju: Čo by ste mali o ňom vedieť?

Témy

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z DamskaJazda.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Odporúčané články

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.