3 triky supermarketov, ako oklamať zákazníkov, dostali aj vás?

Nakupovať, nákupy, obchod, potraviny, nakupovanie

Aj vás lákajú supervýhodné výpredaje otvárať peňaženku častejšie, ako by ste mali? No pozor, neverte všetkému, čo sa blyští a nie vždy výhodný nákup je aj skutočne výhodný.

Viete, že obchody na prilákanie zákazníkov využívajú rôzne matematické triky a psychologické ťahy?Ich cieľom je dosiahnuť, aby ste utratili čo najviac peňazí v konkrétnej predajni a zároveň sa necítili previnilo. O ktoré triky vlastne ide?

100 % zľava alebo dva výrobky za cenu jedného

Pri tomto tvrdení nadobúdate dojem, že dostanete onen produkt vlastne zadarmo, no ale to by ste potom nemali platiť nič. Ako to teda v skutočnosti je? „Ide o matematický trik, ktorý vytvára dojem, že ide o väčšiu zľavu ako v skutočnosti je,“ hovorí profesor Bernhard von Stengel z londýnskej ekonomickej univerzity. „Podobným ekvivalentom je tiež „dva výrobky za cenu jedného“, čo v skutočnosti znamená, že ak dostanete dva produkty za rovnakú cenu akoby stál jeden, ide o zľavu vo výške 50 %, a nie 100,“vysvetľuje Stengel. V prvom rade si však treba overiť, koľko v skutočnosti stojí daná položka samostatne a až potom nakupovať vo veľkom.

Výhodné veľké balenie

Určite? Len málo z nás si dá tú námahu prepočítavať, koľko ich vyjde malé balenie v porovnaní s veľkým. A to je škoda. Vo väčšine prípadov by ste totiž odhalili ďalšie časté klamstvo obchodníkov.

Záruka najnižšej ceny

Toto tvrdenie vám zaručuje, že nejde o absolútne najnižšiu cenu. „Väčšina z nás sa ponáhľa a nemá čas overiť si v inej predajni, že ide o skutočne najnižšiu cenu. Preto ľahko uverí uvedenému tvrdeniu,“ hovorí Stengel.  „Lacnejšie položky nájdete v dolných policiach a tie najmenej výhodné na úrovni očí, pretože s veľkou pravdepodobnosťou kúpite prvú vec, ktorú zazriete,“ dodáva.

Ďalšie k téme

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom