Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Choroba, chrípka, bolesť, prechladnutie, zdravie
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
22. januára 2016 ZdravieDomáci lekár od DamskaJazda.skSITA Diskusia()

5 pravidiel pre silnejšiu imunitu. Takto chrípka nemá šancu!

Čomu sa vyhnúť, a naopak, na čo si nájsť čas, aby bola vaša imunita spoľahlivým ochrancom?

Počas celého roka nás ohrozuje nápor vírusov, ktorým sa dokáže ubrániť len silný organizmus. V zime je však „sezóna viróz“ ešte intenzívnejšia, a preto, aby ste sa cítili ako-tak v bezpečí, musíte svoj obranný imunitný štít na potenciálny útok vírusov pripraviť. Čomu sa vyhnúť, a naopak, na čo si nájsť čas, aby bola vaša imunita spoľahlivým ochrancom.

Na prvom mieste, ktoré sú pre váš imunitný systém ťažkým orieškom sú alkohol, cigarety a nezdravé jedlo. Telo potrebuje dostatok vitamínov a minerálnych látok. Dožičte si ich v zelenine, ovocí, či v rybách. Ak má vaše telo nedostatok dôležitých látok, organizmus nefunguje ako má. Práve naopak! Takže pozor na to, čo zjete!

A čo váš životný štýl? Ponocujete? Máte stále plný diár a niekam sa ponáhľate? Stres, psychické i fyzické vypätie, nedostatok spánku, málo pohybu alebo nezdravá životospráva. Aj tento neduhy sa môžu stať podstatou pre nekvalitný imunitný systém.

Ak pravidelne vystavujete svoje telo niektorému z týchto zlozvykov, riskujete, že vaša imunita bude v slabom stave, a teda bude ľahkým terčom pre vírusy. Práve preto by ste mali zastaviť rýchly kolotoč pracovných povinností a začať myslieť na to, že imunita je vašim pancierom, ktorý vás má chrániť. Vy však voči nej máte tiež istú zodpovednosť! Nečakajte na prvé výstražné signály a stavte na to, čo si telo pýta. Vytvorte si ochranný štít a držte sa jednoduchých zásad!

Zlá nálada, negatívne pocity, stresové situácie, opakované nadmerné telesné a psychické vyčerpanie prináša oslabenie obranyschopnosti, a tým aj náchylnosť k zasiahnutiu ochoreniami. A preto žiaden stres! Tu je päť pravidiel pre silnejšiu imunitu.

 

Pitný režim

Nielen zdravá strava, ale aj dostatok tekutín v tele vplýva na imunitu. Vyhnite sa však koncentrovanému alkoholu, ktorý imunitný systém zabíja. Nedbajte na dostatočný prísun tekutín len v lete, ale denne vypite 2-3 litre, ideálne čistej vody alebo bylinkových čajov. A to i v chladnejších dňoch. Tekutiny v organizme udržiavajú sliznice vlhké, a tak sa v nich nemôžu usadiť vírusy ani baktérie.

 

Pohyb

Pohyb nie je len zábavou, ale aj príležitosťou ako si vyčistiť hlavu, oddýchnuť si, odbúrať stres, zlepšiť si kondíciu a dodať telu potrebnú dávku energie a šťastia.

 

Kolostrum a vitamíny

Prispieť k normálnej funkcii imunitného systému môže i biologicky aktívna zmes aktívnych látok, ako sú aminokyseliny, oligopeptidy a nukleotidy a vitamín C. Tieto látky tiež môžu znížiť mieru únavy a vyčerpania a nájdete ich napríklad i vo výživových doplnkoch (napr. Preventan® Quattro). Navyše, ak sú tieto látky doplnené o kolostrum obsahujúce imunoglobulíny, laktoferín a rôzne iné vitamíny, vaša imunita sa vám len poďakuje. Kolostrum je tekutina, ktorú produkujú mliečne žľazy všetkých cicavcov krátko pred pôrodom. Pre novorodencov všetkých cicavcov je kolostrum životne dôležité, pretože vysoká koncentrácia imunitných faktorov, ktoré sa v ňom nachádzajú, pomáhajú novorodencovi prežiť prvých pár dní na svete. Z dôvodu vysokého obsahu imunitných a rastových faktorov sa kolostrum už v minulosti používalo ako podporný prostriedok pri liečbe mnohých ochorení. V súčasnosti je kolostrum považované za látku, ktorá môže prispieť k posilneniu imunitného systému a zmierneniu prejavov alergií, predovšetkým v jarnom a jesennom období.

 

Spánok

Doprajte si denne minimálne osem hodín spánku. Zaspávajte a vstávajte v pravidelnom čase. Počas spánku dokáže organizmus nazbierať dostatok energie na celý deň a práve jeho nedostatok sa vie skrývať pod oslabenou imunitou.

 

Utužovanie i nohy v teple

Ráno alebo večer si doprajte studenú sprchu. Zapotiť sa môžete v saune, a tak odbúrate stres, prekrvíte pokožku, podporíte látkovú výmenu a reguláciu krvného tlaku. Základom je nielen utužovať, ale i udržiavať optimálnu telesnú teplotu, najmä dolných končatín. Studené nohy vedia potrápiť v podobe nepríjemného prechladnutia ale aj zápalov močových ciest. Preto noste ponožky aj papuče.

Odporúčané články

Prekvapivé účinky kyseliny hyalurónovej proti nádche Jóga – zlepšite pohodu organizmu a aktivujte imunitu

Témy

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Domáci lekár

Odporúčame

Copyright © iSITA s.r.o. Všetky práva vyhradené. iSITA si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.
Rozumiem

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...