Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
potraviny, strava, žena, jedlo, vajcia, zdravie, výživa, zelenina, syr
shutterstock.com
26. augusta 2014 ZdravieVýživa od DamskaJazda.skSITA Diskusia()

8 potravín, ktoré sú nadupané bielkovinami

Ak ste prestali jesť mäso a bojíte sa, že prídete o potrebné bielkoviny, nevešajte hlavu. Poradíme vám, kde nájdete tie najzdravšie a najchutnejšie zdroje bielkovín.

To, že mäso je jediným zdrojom bielkovín, je dávno vyvrátený mýtus. Takmer každá potravina ich totiž obsahuje, pričom ich odporúčanou dávkou je 46 gramov pre ženy a 56 gramov pre mužov denne. Potrebujú ich okrem iného vaše svaly či imunita a sú nevyhnutné pri zrážaní krvi. My vám predstavíme tie najzdravšie a najchutnejšie zdroje bielkovín.

Ak nechcete veľa minúť, siahnite po fazuli a šošovici. Niekomu sa síce môže zdať, že sú nudné a dajú sa z nich pripraviť len husté a ťažké polievky či prívarky, opak je však pravdou.

Dnes totiž vo väčších obchodoch môžete zohnať rôzne druhy týchto strukovín, ktoré možno pripraviť ako prílohu alebo prísadu do šalátov a mäsových ragú. Fazuľa je aj vynikajúcim doplnkom napríklad do mexických pochúťok burrito.

Mandle, vlašské oriešky, pekanové oriešky, pistácie, kešu či píniové oriešky sú vynikajúcimi zdrojmi proteínov pre vegetariánov. Okrem toho, že sú samy o sebe veľmi chutné, pridať sa dajú do rôznych jedál na dochutenie.

Na tieto potraviny počas chudnutia určite zabudnite

Najideálnejším partnerom k nim je grécky jogurt, ktorý je bielkovinami tiež napumpovaný, ale rovnako chutné budú aj s müsli alebo rozdrvené do zálievky na šalát. Samozrejme, dobrou voľbou sú aj ďalšie mliečne výrobky.

Zo semiačok sú najvhodnejšie tekvicové sezamové a slnečnicové, siahnuť môžete aj po maslách či olejoch z týchto surovín.

Výživné je aj sójové mlieko a produkty z neho, napríklad jogurty či tofu. Pre vegetariánov je tento syr, ktorý sa vyrába zrážaním sójového mlieka, vynikajúcou náhradou mäsa. Môžete ho použiť na rôzne spôsoby, do polievok, dusené so zeleninou či do šalátov.

Ak ste alergickí na sóju, stavte na konopné semená. Konope je ako jedna z mála rastlín vynikajúcim zdrojom rastlinných bielkovín, ktoré telu poskytujú esenciálne aminokyseliny potrebné napríklad pre svalstvo.

Polynenasýtené mastné kyseliny, ktoré konope obsahuje, navyše posilnia váš imunitný systém.

Zdravá alternatíva pre milovníkov nutelly!

To, že je vajíčko najobľúbenejšou potravinou na raňajky, nie je náhoda. Bielkoviny vo vajíčkach májú najväčšiu biologickú hodnotu, čo znamená, že vaše telo ich dokáže rýchlo a efektívne využiť.

Žĺtky obsahujú vitamín B12, ktorý je častým nedostatkom pri vegetariánskych diétach. Ak v strave chýba, môže to spôsobiť problémy s pozornosťou, myslením či zlú náladu.

Čo sa týka ovocia, avokádo je jasným víťazom v obsahu bielkovín. Obsahuje až deväť esenciálnych aminokyselín, ktoré si telo nie je schopné produkovať samo, pomáha svalom, srdcu aj mozgu. Počas chrípkového obdobia je vynikajúcou podporou pre vašu imunitu.

Odporúčané články

Ideálne potraviny pre ženu 6 potravín, ktoré nedávajte nikdy do mrazničky

Témy

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Výživa

Odporúčame

Copyright © iSITA s.r.o. Všetky práva vyhradené. iSITA si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

Rozumiem

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...