Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
zdravie
thinkstockphotos
14. decembra 2014 ZdravieZdravý život od DamskaJazda.skSITA Diskusia()

9 super tipov, ako prekonať zimné obdobie s radosťou!

Aj vy patríte medzi ľudí, ktorí neobľubujú zimu a považujú ju za pochmúrnu a depresívnu? Prinášame vám niekoľko tipov, ako si toto obdobie ľahko a efektívne spríjemniť.

1. Pravidelný pohyb

Šport má množstvo pozitívnych účinkov. Udržíte si peknú postavu a budete zdravá a svieža. Zároveň sa vám počas športovania vyplavujú do tela hormóny šťastia, ktoré vám zlepšia náladu.

2. Kvalitný spánok

Spánok je dôležitý pre duševné funkcie, ako je pamäť a učenie. Má výrazný vplyv na to, ako bude mozog fungovať. Jeho nedostatok výrazne zhoršuje kvalitu života. Preto si počas dlhých zimných večerov doprajte dostatok relaxu a oddychu. Zabaľte sa do periny, vypnite svoju myseľ a odpočívajte.

3. Jedlom k zdraviu a dobrej nálade

V zime si telo pýta viac mastných a sladkých pokrmov. Napriek tomu skúste mať svoje chute pod kontrolou. Cukor, mastné, či veľmi slané jedlá sa podieľajú na zlej nálade, depresii a výrazne znižujú schopnosť sústrediť sa. V zimných mesiacoch konzumujte dostatok bielkovín a komplexných sacharidov. Jedzte oriešky, celozrnné potraviny, čerstvú zeleninu a ovocie. Tieto potraviny obsahujú látky stimulujúce nervovú sústavu, a preto vám môžu pomôcť prekonať negatívne pocity a nálady.

4. Antidepresívne bylinky

Ľubovník bodkovaný sa používa na liečbu nespavosti, proti stresu, nervozite a smútku. Najmä v zahraničí sa stal synonymom antidepresívneho liečiva. Čaj z ľubovníka bude fungovať rovnako ako antidepresívna tabletka, s tým rozdielom, že nemá vedľajšie účinky. Neodporúča sa však tehotným a dojčiacim ženám, ľuďom s poruchami obličiek a pečene a pacientom s HIV vírusom. Upokojujúce účinky má aj medovka a valeriána. Ranný čaj vás pripraví na ťažký deň, poobedný čaj upokojí po stresujúcom dni v práci.

14 liečivých vlastností cesnaku nielen proti rakovine

5. Meditujte

Meditácia patrí tiež medzi veľmi účinné zbrane proti zlej nálade a ľudia, ktorí ju pravidelne praktizujú, sú zväčša aj vyrovnanejší, pokojnejší a ľahšie zvládajú každodenné problémy. Pohodlne si sadnite alebo ľahnite, predstavte si miesto, kde máte pocit tepla a cítite sa príjemne a uvoľnene. Predstavujte si všetky farby, zvuky a vône.

6. Milujte sa

Zima je vraj ideálnym časom na sexuálny život a počatie. Svoj sexuálny apetít podporte správnou životosprávou bohatou na vitamíny, minerály a horčík. Vďaka nemu vám to v posteli nebude škrípať. Horčík nájdete v kakau, čokoláde, sóji a orechoch.

7. Svetelná terapia

Je dokázané, že vďaka infračervenému svetlu sa vám uľaví od bolesti, ktorú spôsobujú stuhnuté svaly a kĺby. Toto liečivé svetlo vytvára príjemné teplo, ktoré preniká hlboko do pokožky, zvyšuje cirkuláciu a zahrieva svaly, ktoré sa následne uvoľnia. Zvýšená cirkulácia krvi zároveň pomáha telu, aby sa zbavilo nečistôt a rýchlo prepraví okysličenú krv k preťaženým alebo bolestivým svalom.

Prečítajte si aj: Úžasné účinky svetelnej terapie na naše zdravie

8. Prechádzka v prírode

Príjemný spôsob, ako využiť voľný čas. Pobytom na čerstvom vzduchu odbúrate únavu a bude sa vám lepšie spať. Pohybom vonku sa zároveň dáte do boja s telesným tukom a spálite zopár joulov navyše. Denné svetlo zdvihne hladinu sérotonínu a hneď budete mať lepšiu náladu.

9. Ponorte sa do termálnej vody

Na Slovensku máme mnoho kúpeľov a akvaparkov, kde si môžete zaplávať a nebudete pritom drkotať zubami. Termálne vody s teplotou minimálne 37 stupňov Celzia majú pozitívne účinky na naše zdravie, takže neplaťte za lieky a doprajte si kúpeľ v teplej vode pod holým nebom.

Odporúčané články

Tipy a tajomstvá krásy exotických žien Čo nám spôsobuje radosť?

Témy

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Zdravý život

Odporúčame

Copyright © iSITA s.r.o. Všetky práva vyhradené. iSITA si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

Rozumiem

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...