Aké pečivo si vyberajú muži a aké ženy? Prieskum odhalil naše chute

Bakery fofo 3 1.jpg
Foto: BILLA

BRATISLAVA 21. mája 2018 (DJ/PR) – Pečiva sa nevzdáme, to je už zrejmé. Potvrdil to aj nedávny reprezentatívny prieskum spoločnosti BILLA Slovensko uskutočnený na vzorke 500 respondentov. Až 51 % Sloveniek konzumuje chlieb alebo pečivo viackrát denne a skoro 30 % aspoň raz za deň. Aké pečivo si vyberáme a podľa čoho?

Chlieb versus celozrnné výrobky

Chute Slovákov a Sloveniek sa jemne líšia. Kým pšenično-ražný chlieb si vyberie 36,1 % mužov, žien len 28,2 %. Podobne je to i v prípade zemiakového chleba, ktorý si kúpi skoro dvakrát viac mužov ako žien. U tých, naopak, vidno záujem o celozrnné pečivo (20,1 %) a celozrnný chlieb (19,7 %). Naše polovičky zrejme všetky „inovácie“ v pečive prenechávajú nám.

Trendy v pečive ako chia semienka či výrobky z kvásku sú podľa prieskumu tiež skôr ženskou záležitosťou. Pri nákupe si ich všíma takmer 40 % zákazníčok a len 24,1 % mužov. Tých zaujíma hlavne cena – uviedlo tak až 34 % mužov oproti 22,8 % žien. Obe skupiny však najradšej siahajú po svojich svojich obľúbených druhoch pečiva, ktoré majú overené.

Spalda 1.jpg
Foto: BILLA

Mužom chýba čerstvosť, ženám zdravšie pečivo

Čerstvý chlieb je zrejme pre mužov to pravé na raňajky. Muži by si podľa výsledkov prieskumu totiž najradšej vychutnali viac čerstvého pečiva, dôraz práve na čerstvosť chýba vyše 40 % z nich. Ženy sa pri nákupe sústreďujú viac na hľadanie alternatív z celozrnnej múky, špecialít so superpotravinami či trendy kvásku. Práve takýto sortiment chýba na pultoch obchodov viac ako polovici slovenských zákazníčok.

Hruska chia 1.jpg
Foto: BILLA

BILLA sa ho aj preto rozhodla zaradiť do predaja. „Pečivo doplnené o superpotraviny, výrobky z kvásku, so špaldou či obilninami nie sú len o trendoch. Ide o skutočne zdraviu prospešné suroviny, ktoré my aj naši zákazníci vítame. Do sortimentu sme zaradili viac ako 20 noviniek,“ uvádza hovorkyňa spoločnosti BILLA Slovensko Kvetoslava Kirchnerová. Zároveň dopĺňa: „Každých 30 minút taktiež pripravujeme chrumkavý chlieb  a pečivo.“

A kedy si pečivo vychutnáme najradšej? Viac ako 60 % mužov i žien ním začína svoj deň na raňajky a štvrtina z opýtaných ho následne i večeria. Na rozdiel od mužov ženy výrazne viac desiatujú, chlieb alebo pečivo zasýti až 14,3 % z nás. Voňavé a chrumkavé pečivo má u nás stále pevné postavenie a vyzerá to tak, že ešte dlho bude. Podľa prieskumu sa ho ani muži ani ženy nechystajú z jedálnička vyradiť či výrazne obmedziť jeho konzumáciu.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom