Ako sa darilo dm drogerii markt v roku 2016/2017?

Drogéria, nakupovať, obchod,

(DJ/PR) Aj tento rok potvrdila spoločnosť dm drogerie markt svojimi hospodárskymi výsledkami za uplynulý obchodný rok pozitívny trend z predchádzajúcich období. Ročný obrat slovenskej pobočky dm narástol o 6,6 percenta, keď dosiahol výšku 197,7 milióna eur. Súhrnný obrat celej skupiny patriacej pod rakúsku dm drogerie markt predstavuje 2,4 mld. eur, čo znamená medziročný nárast o viac ako 8 percent, pričom materská firma z Rakúska sa na tomto obrate podieľala sumou 904 miliónov eur. Podiel dcérskych spoločností na celkovom obrate skupiny zastrešenej dm drogerie markt Rakúsko tak predstavuje viac ako 62 percent. Percentuálny rast sa prejavil aj na súhrnnom obrate celého koncernu dm (zahŕňa 13 krajín vrátane Nemecka), ktorý sa oproti minulému roku zvýšil o takmer 5,7 percenta na 10,259 mld. eur a prvýkrát v  histórii dm prekonal hranicu 10 miliárd.

„Veľmi nás teší priazeň našich zákazníkov, ktorá sa odráža tak v náraste ich počtu, ako aj v náraste nášho obratu. Vďaka ich dôvere a lojalite sa nám tento rok dokonca podarilo po prvýkrát v histórii pokoriť v rámci koncernu dm hranicu obratu 10 miliárd eur. A nebol to len obrat ktorý rástol, ale aj počet prihlásených zákazníkov do nášho programu dm active beauty svet plný výhod, ktorý v tomto obchodnom roku prevýšil hranicu jedného milióna,“ povedal Martin Podhradský, konateľ dm drogerie markt.

Investície 2016/2017

V uplynulom obchodnom roku realizovala dm na Slovensku investície vo výške viac ako 8,7 milióna eur, z čoho najväčšia časť – viac ako 7 miliónov eur bola určená na rozvoj pobočkovej siete. Na rozvoj informačných technológií bolo vyčlenených 565 000 eur, na modernizáciu a zabezpečenie centrály 347 000 eur a do centrálneho skladu slovenská pobočka dm drogerie markt investovala 791 000 eur.

Rozvoj pobočkovej siete

Počet slovenských pobočiek dm sa v obchodnom roku 2016/2017 zvýšil na 139. Do konca tohto kalendárneho roka je naplánovaný počet filiálok dm na Slovensku na 140 a do konca nasledujúceho obchodného roka (t. j. do 30. septembra 2018) by na Slovensku malo byť celkovo 147 filiálok dm. K 30. septembru 2017 mal koncern dm v 13 krajinách spolu 3 464 filiálok. Najviac ich je v Nemecku, kde je spolu 1 892 filiálok, a v Rakúsku, ktoré ich má 391. Nasleduje Maďarsko s 259 filiálkami, Česko ich má 224, Chorvátsko 157 a Slovensko aktuálne 139. Zvyšné krajiny majú menej ako sto filiálok.

Kozmetika, nakupovanie, obchod
http://www.thinkstockphotos.com/image/stock-photo-beautiful-woman-buying-body-care-products/540531260/popup?sq=drugstore,%20kosmetic/f=CPIHVX/p=2/s=DynamicRank

Pred troma rokmi dm opäť reagovala na požiadavky a zmeny trhu a pristúpila k prestavbe layoutov tovaru vo svojich predajniach, ktorá odráža vnímanie významu jednotlivých sortimentov zákazníkmi. V minulom obchodnom roku v nej pokračovala a zrealizovala ďalších 18 refreshingov, teda kompletných prestavieb filiálok, a 2 regenerácie, teda prestavby spojené so zväčsením plochy filiálok. Do budúceho obchodného roka plánuje zrealizovať 9 refreshingov a 3 regenerácie.

Nárast počtu zamestnancov

Dôsledkom neustáleho rozširovania pobočkovej siete je aj zvýšenie počtu dm spolupracovníkov. K  30. 9. 2017 mala dm drogerie markt na Slovensku 1 364 kmeňových zamestnancov vrátane žiakov a študentov, čo predstavuje medziročný nárast o viac ako 9 percent. Celkovo dm zamestnáva viac ako 59 000 ľudí v 13 krajinách.

Neustále sa zvyšujúci počet zákazníckych nákupov

V porovnaní s minulým obchodným rokom sa zvýšilo aj množstvo zákazníckych nákupov, pričom medziročný nárast vďaka viac ako 18,4 milióna nákupov predstavuje približne 4 percentá. Priemerný denný počet zákazníckych nákupov je 50 487 a priemerný mesačný počet nákupov takmer 1,54 milióna.

dm technické novinky 2016/2017

Spolupracovníci na filiálkach dostali k dispozícii tablety, ktoré umožnili „vysunúť kanceláriu“ do priestorov predajne. Vďaka nim môžu zákazníkom na filiálke poskytnúť informácie o ich konte v dm active beauty svet plný výhod či registrovať ich do programu priamo počas nákupov. Po testovacej prevádzke sa spustilo aj elektronické schvaľovanie služobných ciest, čím dm prispela k ďalšiemu šetreniu papiera a životného prostredia.

Kozmetika, drogéria, nakupovať
http://www.thinkstockphotos.com/image/stock-photo-beautiful-woman-buying-body-care-products/503898266/popup?sq=drugstore,%20kosmetic/f=CPIHVX/p=2/s=DynamicRank

Centrálny sklad a logistika 2016/2017

Po úspešnom zavedení chaotického ládovania (postupné naskladňovanie tovaru podľa voľného miesta v sklade, ktoré zabezpečí plynulé uvoľňovanie ládovacej plochy) pre filiálky na východnom Slovensku a v Bratislave plánuje dm v tomto roku rozšírenie tejto formy ládovania aj na filiálky zavážané cez prekládkové sklady Trebatice, Žilinu a Zvolen.

Vstup dm na talianský trh

V skupine patriacej pod dm Rakúsko narástol rozpočet investícií v minulom obchodnom roku o 14 percent na 108 miliónov eur, z čoho 90 miliónov bolo investovaných na vybudovanie a modernizáciu pobočkovej siete. Jedným z dôležitých strategických krokov bola aj expanzia do novej krajiny – Talianska. Začiatkom mája bola sprevádzkovaná centrála dm v San Giovanni Lupatoto vo Verone. Aktuálne zamestnáva dm Taliansko 51 ľudí a začiatkom decembra budú otvorené už aj prvé filiálky. Veľká expanzia do šiestich severných talianskych regiónov sa začne na jar 2018 a v najbližších troch rokoch plánuje dm otvoriť až 100 talianských filiálok.

OCENENIA

Najzamestnávateľ 2016

Spoločnosť dm drogerie markt sa umiestnila v piatom ročníku ankety Najzamestnávateľ 2016, ktorú vyhlasuje spoločnosť Profesia, na 3. mieste v kategórii obchod a služby. V ankete hlasovalo viac ako 15-tisíc respondentov, ktorí si vyberali najlepšieho zamestnávateľa spomedzi 132 firiem z deviatich kategórií. V kategórii obchod a služby o ocenenie súperilo až 23 spoločností.

Nákupy, nakupovať, obchod
http://www.thinkstockphotos.com/image/stock-photo-shopping-time-young-woman-in-shopping-looking/683740686/popup?sq=K|retail|60505/f=CPIHVX/s=DynamicRank

MasterCard Obchodník roka s drogériou 2016

V súťaži MasterCard Obchodník roka 2016 sa dm už po štvrtý raz stala víťazom v kategórii Obchodník s drogériou a parfumériou a v oboch špeciálnych kategóriách – Absolútny víťaz a Cena verejnosti – si opäť obhájila druhé miesto. Výsledné ocenenia predstavujú mapu maloobchodu a slúžia zákazníkom na orientáciu na trhu.

Slovak Superbrands Award 2016

Aj tento rok, už po piatykrát v poradí, sa dm stala nositeľom ocenenia Slovak Superbrands Award 2017 v kategórii drogérie, ktoré udeľuje organizácia Superbrands Slovakia najlepším obchodným spoločnostiam pôsobiacim na Slovensku a rozhodujú o ňom slovenskí spotrebitelia spolu s expertnou komisiou Brand Council.

Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka 2017

Výrobok dm značky Osviežujúci a fixačný sprej na tvár Balea 2 v 1 bol ocenený v 6. ročníku marketingového programu Voľba spotrebiteľov ako najlepšia novinka roka 2017 v kategórii pleťová kozmetika. Tento rok spotrebitelia hodnotili výrobky aj prostredníctvom mediálnych partnerov programu, kde si čitatelia internetového portálu Woman.sk zvolili za najlepšiu novinku taktiež Osviežujúci a fixačný sprej na tvár Balea 2 v 1.

Firemný dobrovoľník roka 2016

Národné dobrovoľnícke centrum CARDO už po deviaty raz vo svojej trinásťročnej histórii ocenilo dobrovoľníkov za ich nezištnú pomoc iným v predchádzajúcom období. Ocenenie Srdce na dlani v kategórii Firemný dobrovoľník roka získal tím dobrovoľníkov z dm drogerie markt, zapojených do interného projektu zodpovedného podnikania v dm.

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom