Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Stres, bolesť hlavy
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
www.thinkstockphotos.com
4. júna 2017 ZdravieZdravý život od DamskaJazda.skSITA Diskusia()

Ako sa nenechať vykoľajiť stresujúcou situáciou a prežiť ju v zdraví

Život nám neraz prináša náročné a stresujúce situácie, pri ktorých sa musíte naučiť nájsť rovnováhu a zostať stále na svojej ceste.

Dnes by som s vami chcela podeliť o svoju vlastnú skúsenosť – stresujúce obdobie, pri ktorom som len ťažko jedla a bola som niekoľko dní neaktívna. Vtedy som si uvedomila, aký dopad môže mať naša duševná pohoda na naše zdravie a fitness ciele. Potrebujeme palivo, potrebujeme byť aktívni a potrebujeme nájsť rovnováhu a to aj v prípade, keď nás život vystaví skúškam.

Vždy som medzi prvými, ktorá povie ľuďom, že fyzická aktivita dokáže nabudiť pozitívne emócie aj počas dní plných stresu. Avšak, aj ja sama som sa ocitla v situácií, kedy som neriadila vlastnými radami.

Vôbec som si neuvedomovala, že som bola nečinná, až kým sa ma moja dcéra nespýtala, prečo ich neťahám na rodinnú prechádzku so psami a prečo moja jógamatka a činky nie sú v obývačke (kde zvyčajne zaberajú miesto). Jej hlas plný obáv ma postavil na nohy, vychystala som aj moje ďalšie tri deti, dala psom obojky, zabalila nejaké zdravé desiate a išla s rodinou na prechádzku.

Boli sme preč tri hodiny a musím povedať, že naša rodinná prechádzka mi padla veľmi dobre a hladina stresu poklesla. Uvedomila som si, že už bolo na čase, aby som sa riadila svojou vlastnou radou a preto som napísala zopár tipov ako si udržať rovnováhu počas takýchto ťažších dní. Takisto to bola pre mňa perfektná príležitosť ísť príkladom a ukázať vlastným deťom, že človek musí ísť von a neprestať byť aktívny ani počas stresujúceho obdobia.

Som si istá, že nie som jediná, ktorá zišla zo svojej ,,cesty“ kvôli stresu a preto sa chcem s vami podeliť o niekoľko tipov, ako sa vyrovnať s emocionálnym stresom bez toho, aby to malo dopad na vaše telo. Ako prvé si položte sama sebe zopár otázok, ktoré vám môžu pomôcť udržať svoje zdravie a fitness ciele:

  • Čo je váš obranný mechanizmus, keď ste pod stresom alebo v emočne vypätej situácii?
  • Ste typ, ktorý počas stresu je všetko čo vidí, alebo skôr nejete vôbec?
  • Len tak posedávate alebo sa snažíte cvičiť, aby ste si udržali vašu myseľ mimo problémov?

Ocitla som sa už v každej situácií, keď emócie ovplyvňujú moje telo a návyk cvičiť. Keď som sa snažila zvládnuť moje malé trojčatá a ďalšie batoľa, zistila som, že siaham po sladkostiach a káve, vďaka ktorým som sa cítila lepšie. To však viedlo k nárastu váhy a tým  straty sebadôvery. Zistila som tiež, že počas obdobia emocionálneho stresu jem málo. Dôvodom, prečo píšem fitnes článok o emóciách, je ten, že život nás neraz privádza do rôznych stresujúcich situácií. A to, ako sa s nimi vyrovnáte, môže mať skutočne vplyv na vaše zdravie, váhu a fitness ciele.

Strata rovnováhy počas stresujúcich období môže mať následky na zdraví a celkovom spokojnom pocite. Prinášam vám niekoľko tipov, ako zostať v pohode, aj keď sú vaše emócie v popredí.

Ako sa vymaniť spod stresu:

Držte sa zoznamu

Spísanie zoznamu ,,čo treba spraviť“ je najlepšia cesta, ako sa uistiť, že splníte všetky vaše úlohy. Vyčiarkúvanie povinností zo zoznamu ako splnené vám spraví dobre a zaistí to, že si nebudete pridávať zbytočné stresy z toho, že na povinnosti zabudnete alebo ich jednoducho vypustíte

 Naplánujte si jedlá

Zistila som, že plánovanie jedál znamená, že nebudete vynechávať jednotlivé jedlá či hľadať nezdravé veci. Pridajte si preto do vášho zoznamu aj nákup potravín, ktorý bude plný ovocia a zeleniny. Je základ dodávať vášmu telu vhodné palivo počas stresových období.

Plánujte zábavné aktivity

Náladu vám môže zlepšiť aj to, ak sa na niečo tešíte. Môže to byť niečo jednoduché ako napríklad hodina jógy alebo bowlingový večer s vašimi priateľmi či rodinou. Dôležité je, že plánujete vyjsť z domu, to totiž môže mať vplyv nato, ako sa cítite.

Spravte si čas na prechádzku

Či ste doma alebo v kancelárií, pravidelne sa poprechádzajte. Nie je to iba spôsob, ako si prečistiť vašu myseľ a byť na čerstvom vzduchu, je to aj perfektný spôsob ako niečo robiť, keď máte myseľ inde.

Trávte čas s rodinou a priateľmi

Trávenie času s tými, ktorých milujeme počas stresujúcich období nám dokáže pomôcť udržať našu myseľ ďalej od problémov. Aktívne tráviť čas je omnoho lepšie ako len tak posedávať, pretože je to jednoduchá cesta začať mlsať alebo mať plnú hlavu nepotrebných myšlienok. Tráviť čas s tými, ktorých máte radi vám dodáva emocionálnu podporu, ktorú potrebujete počas ťažkých období.

Vyvarujte sa nezdravých snackov

Sladké jedlá vám dajú iba chvíľkový pocit pohody. Cukor naviac vo vašom systéme vám môže dočasne zdvihnúť hladinu energie, ale vždy potom nasleduje prepad. Moja rada je radšej si dať snack, ktorý je bohatý na proteíny.

Dúfam, že v budúcnosti využijete niektoré z mojich tipov, aby ste sa udržali na svojej ceste, keď budete mať stresujúce obdobie. Vaša emocionálna pohoda je rovnako dôležitá ako vaše fyzické zdravie. Tieto dve zložky sú veľmi úzko prepojené, takže buďte v pozore na vaše konanie a snažte sa chrániť vaše zdravie.

Samantha Clayton, konzultantka spoločnosti Herbalife

K téme

Video: 10 najlepších cvikov na sexi zadoček. Výsledok sa dostaví už za 3 týždne! Dvaja jedináčikovia vo vzťahu: Tragédia?

Témy

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z DamskaJazda.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

K téme

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.