Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
jedlo, žena, strava, diéta, zelenina, obed
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
shutterstock.com
2. júna 2013 ZdravieDiéty od LotaSITA Diskusia()

Ako vyzerá správny obed počas chudnutia?

Mnohé z nás chudneme a napriek tomu sa nám nedarí dosiahnuť vytúženú postavu. Ako vyzerá vhodné hlavné jedlo, ktoré by nás nasýtilo a nepribrali by sme z neho?

Asi väčšina z nás pozná ten ustavičný boj s nadbytočnými kilami. Leto je už čoskoro tu a v plavkách sa nám máločo podarí skryť. Aj vy sa snažíte zameškané dohnať drastickou hladovkou? Vynechávate obed alebo jete len zeleninové šaláty? Potom sa nečudujte, že sa vám nedarí schudnúť. Z čoho by mal teda pozostávať náš obed?

Nesmú chýbať potrebné živiny

Správny obed rozhodne nie je zeleninový šalát. Neobsahuje totiž skoro žiadne energetické živiny. Väčšina z nás sa nazdáva, že keď si dáme šalát s kúskom syra či šunky, tak je to to najlepšie, čo môžeme pre štíhlu líniu urobiť. Omyl, dámy! V šaláte úplne chýbajú sacharidy, ktoré sú dôležité k prežitiu odpoludnia. Ak ich nedodáte v hlavnom jedle dňa, čoskoro sa dostaví k slovu hlad a zameškané sa budete snažiť dohnať zvýšenou večernou konzumáciou všetkého, čo stretnete v kuchyni.

Obed vlastne delí deň na dve polovice. Jednu polovicu dňa už máte za sebou a ďalšia vás ešte čaká, a tak musíte organizmu opäť dodať správnu energiu a trochu stavebných látok. Dôležité je aj to poskytnúť telu priestor, aby ho spracovalo. To znamená si poobede aspoň na chvíľku zdriemnuť a neskočiť rovnými nohami hneď do práce. Aj keď to je asi vo väčšine zamestnaní takmer nemožné. Doprajte si to aspoň počas dní voľna.

Ako má vyzerať váš obed?

Obed by mal predstavovať najväčšie jedlo dňa, preto sa vôbec nehanbite za väčšie porcie. Vhodnou voľbou môže byť grilovaný steak s prílohou a zeleninovým šalátom. Táto kombinácia bielkovín a sacharidov, zeleniny a malého množstva tuku je ideálna.

Obed by mal tvoriť cca 30 percent nášho denného príjmu. Ten záleží od viacerých faktorov. Aká je vaša váha, vek, zdravotný stav, metabolizmus a aj aké sú vaše denné aktivity. Koľko sa počas dňa hýbete. Teoreticky sa dá povedať, že priemerná žena by mala mať denný príjem 2000 kcal/8400 kJ a muž 2500 kcal/10500 kJ.

Akému obedu sa radšej vyhnite?

Nevhodnou stravou počas chudnutia sú tučné jedlá, pizza, hranolky, smotanové omáčky či jedlá z fast foodu.

Odporúčané články

Poznáte pravdu o umelých sladidlách? Tieto ,,neškodné” domáce zásoby vášmu zdraviu neprospievajú

Témy

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Diéty

Odporúčame

Copyright © iSITA s.r.o. Všetky práva vyhradené. iSITA si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.
Rozumiem

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...