Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Louis Vuiton
5
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Foto: Instagram
25. augusta 2017 LifestyleLuxury od DamskaJazda.skTlačová správa: Deloitte Diskusia()

Až 82 % ľudí sa pri kúpe luxusných značiek cíti šťastne

Bratislava, 23. augusta 2017 – Šťastne a sebavedomo sa pri kúpe luxusných tovarov cíti až 82 % respondentov. Zákazníci pritom uprednostňujú ručne vyrábané produkty. Ako vyplýva z globálnej štúdie spoločnosti Deloitte o najväčších výrobcoch luxusného tovaru a luxusných značkách, až 60 % opýtaných nakupuje luxusné značky impulzívne.

„Klienti od luxusných značiek očakávajú osobný prístup. Produkty a služby priamo na mieru požaduje 45 % zákazníkov. Podobné percento (44 %) očakáva odmeny v podobe darčekov a 39 % oslovených by uvítalo doručenie tovaru až domov,“ opisuje želania nakupujúcich Zuzana Letková, partnerka spoločnosti Deloitte.

  • Tržby 100 najväčších výrobcov luxusného tovaru klesli na 212 mld. USD
  • Rebríčku predajcov luxusného tovaru stále kraľuje skupina LVMH (značky Louis Vuitton, Fendi, Bulgari a ďalšie)
  • Až 44 % zákazníkov očakáva odmeny v podobe darčekov
  • Prieskum ukázal rozdiely pri nákupe luxusného tovaru medzi rôznymi generáciami 

Luxusné produkty pritom nadpolovičná väčšina zákazníkov stále nakupuje v kamenných obchodoch. V generácii baby boomers (ľudia narodení v rokoch 1946 až 1964) je to 72 %, v Generácii X (ročníky narodenia 1965 až 1979) je to 66 % a medzi mileniálmi (ročníky narodenia 1980 až 1995) iba 58 %. Ostatné nákupy sa uskutočňujú prostredníctvom počítača alebo mobilných zariadení.

Rozdiely v prístupe k nakupovaniu je medzi generáciami zjavný aj z odpovedí na otázku, kde nakupovali luxusné tovary za posledných 12 mesiacov:

Graf: Kde ste nakupovali luxusné tovary za posledných 12 mesiacov?

Zdroj: Deloitte

Radosť z luxusu

Zaujímavé sú aj dôvody nákupov luxusného tovaru. Pre zákazníkov sú dôležité okrem kvality aj ručná výroba, najnovšie trendy a sebaprezentácia.

Klienti sa vyjadrili aj o tom, nakoľko (ne)/súhlasia s nasledujúcimi tvrdeniami:

Zdroj: Deloitte

Tržby najväčších firiem poklesli

Sto najväčších svetových výrobcov luxusného tovaru dosiahlo vo fiškálnom roku 2015 (júl 2015 – júl 2016) celkové tržby vo výške 212 mld. USD. Tento výsledok predstavuje medziročný pokles o 4,5 %. Dôvodom bola najmä nestabilita menových kurzov. Tržby iba z predaja luxusných výrobkov týchto spoločností však medziročne vzrástli o viac ako tri percentuálne body.

Desať najväčších výrobcov luxusného tovaru

Zdroj: Deloitte

Najväčšie tržby zaznamenala skupina LVMH, ktorá združuje značky Louis Vuitton, Fendi, Bulgari a ďalšie. Poradie firiem na čele rebríčka pritom ostalo nezmenené.

„Ak by sme ceny vyjadrili v amerických dolároch, luxusný tovar stojí v Číne o 50 % viac, ako napríklad vo Francúzsku alebo Taliansku. Najväčší medziročný nárast tržieb v tomto sektore zaznamenali francúzske firmy a najviac značiek v prvej stovke je z Talianska,“ uviedla partnerka spoločnosti Deloitte Zuzana Letková.

Ako dodáva, výdavky na luxusný tovar sa najviac zvýšili na rozvíjajúcich sa trhoch ako je Čína, Rusko a Spojené arabské emiráty, a to až o 70 %. Na vyspelých trhoch (Japonsko, USA, EÚ) uviedlo zvýšenie výdavkov iba 53 % respondentov.

O štúdii

Prieskum Global Power of Luxury Goods identifikuje 100 najväčších výrobcov luxusného tovaru na svete na základe verejne dostupných údajov a analyzuje ich z rôznych hľadísk. Aktuálny rebríček je zostavený z  konsolidovaných tržieb vo fiškálnom roku 2015 (končiaci sa v júli 2016). Prieskum o správaní klientov luxusných značiek sa uskutočnil vo februári na vzorke 1 300 zákazníkov v 11 krajinách (Čína, Francúzsko, Nemecko, Taliansko, Japonsko, Rusko, Španielsko, Švajčiarsko, Spojené arabské emiráty, Spojené kráľovstvo Veľkej Británie a Severného Írska a USA). Viac informácií a celú štúdiu nájdete tu.

O spoločnosti

Deloitte je svetový líder v oblasti poradenstva a služieb poskytovaných pre verejný sektor. Tím približne 17 000 profesionálov poskytuje služby pre verejný sektor vo vyše 100 krajinách po celom svete. Deloitte pomáha vládam a inštitúciám fungovať plynule a každý deň tak zlepšuje životy občanov v oblastiach ako zdravotníctvo, verejná správa, bezpečnosť, spravodlivosť, obrana, vzdelávanie a iné. Verejný sektor je najvýznamnejším odvetvím pre naše konzultačné služby a zároveň druhým najrýchlejšie rastúcim odvetvím v rámci firmy. Celkové tržby Deloitte v oblasti poradenstva pre verejný sektor dosiahli v uplynulom finančnom roku približne 4,5 mld. USD.

Odporúčané články

Tri otázky pre výrobcu kabeliek Dajanu Rodriguez: Folklór ma fascinoval vždy! Exkluzivita si vyžiadala tvrdú daň. Luxusná značka Burberry páli oblečenie v hodnote miliónov eur!

Témy

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z DamskaJazda.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Odporúčané články

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.