Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
zdravie
3
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
shutterstock.com
25. mája 2014 ZdravieDiéty od DamskaJazda.skSITA Diskusia()

Chcete byť zdravá a štíhla?

Zistite, ktoré potraviny vám v tom bránia, alebo vás na vašej ceste brzdia.

Všetko je o rovnováhe

V dnešnej dobe, keď sa veľmi veľa hovorí o prekyslení organizmu, vieme, že keď nejeme zeleninu a nepijeme čistú vodu, veľmi svojmu zdraviu nepomáhame. Vedeli ste ale, že aj činnosti, ktoré vykonávame, robia prostredie v našom tele kyslejšie alebo zásaditejšie?

Čo je prekyslenie organizmu?

Prekyslenie je zvrat prirodzenej zásaditej reakcie vnútorného prostredia ľudského organizmu na kyslú v dôsledku kyselinotvornej stravy civilizovaného človeka. Dnešná strava prevažnej väčšiny ľudí je na 98% kyselinotvorná. Adekvátna strava človeka má však byť v priemere z 80% zásadotvorná a len z 20% kyselinotvorná. Táto zmena, ktorú uskutočnil človek, je jednou z hlavných príčin väčšiny ľudských chorôb.

Prečítajte si aj: Parazity: Neviditeľný nepriateľ tela

[cption id=“ttchment_29877″ lign=“lignright“ width=“640″] shutterstock.com[/cption]

Zásadité aktivity vs. kyselinotvorné

Nielen strava, ale aj činnosti, ktoré vykonávame, dokážu ovplyvniť pH hodnoty v našom tele. To, aké máme pH moču si dokážeme jednoducho zmerať lakmusovými papierikmi.

pH 9: relaxácia, meditácia, láska…

pH 4: prepracovanosť, hnev, žiarlivosť, strach, chronický stres…

80 na 20

Tentokrát nie je reč o krvnom tlaku, ale o ideálnom pomere živín na vašom tanieri. Osemdesiat percent by mali tvoriť zásadité potraviny, resp. potraviny pôsobiace na náš organizmus zásadito a zvyšných 20% sú potraviny spôsobujúce kyslé pH v organizme.

[cption id=“ttchment_29878″ lign=“lignright“ width=“640″] shutterstock.com[/cption]

Silne zásadotvorné

pH 9: mladý jačmeň, citrón, červený melń, petržlen

pH 8,5: riasa agar (robí sa z nej želé), melón cantaloupe, chilli, datle, figy, mango, hrozno

Mierne zásadotvorné

pH 8,5-8: ovocné a zeleninové šťavy, bylinný čaj, hrozienka, hrušky, ananás, makové mlieko, avokádo, dyňa, maliny, grep, broskyne, cesnak, špenát, kokosový olej. morská soľ

pH 8-7,5: cvikla, papriky, brokolica, karfiol, kapusta, tekvica, bataty, kakaové bôby, karob, aloe vera, zázvor, pomaranč

pH 7,5: uhorka, artičoky, čerešne, višne, rajčiny, kokos, med, mladé fazuľky, miso,

pH 7,5-7: amarant, quinoa, reďkovka, bio sója, chren, instantné droždie, olivový olej, ľanový olej, mandle, gaštany

Neutrálne

pH 7: Surové mlieko, nesladený jogurt, srvátka

Mierne kyselinotvorné

pH 6,5-6: špalda, brazilské orechy, vaječné bielka, cottage, slivky, čučoriedky, brusnice, pasterizované kozie mlieko, šošovica, jačmeň, vlašské orechy, mliečne výrobky, fruktóza, melasa, horčica, slnečnica, popcorn neochutený

pH 6: pohánka, celozrnné krekry, ryža červená, hnedá a basmati, ovsené vločky, tvaroh, tvrdý syr, bryndza, majonéza, zemiaky

pH 5,5: ryby, víno, morské plody, konzervy, šľahačka, sladené džúsy, sladené jogurty, sladené mlieka, domáci tabak

Silne kyselinotvorné

pH 5: kuracie mäso, morčacie mäso, zverina, zajac, hnedý cukor, čokoláda, cestoviny, krupica, bonbóny, sladené nápoje, energetické nápoje, káva, čierny čaj, alkohol, soľ

pH 5-4: hovädzie mäso, bravčové mäso, biely cukor, biela múka, biely chlieb a pečivo, lieky, cigarety, coca cola

Odporúčané články

Koľko spánku skutočne potrebujeme? Nemáte čas pripravovať zdravé jedlá počas týždňa? Máme pre vás 8 receptov, ktoré sú rýchle a skvelé

Témy

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Diéty

Odporúčame

Copyright © iSITA s.r.o. Všetky práva vyhradené. iSITA si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.
Rozumiem

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...