Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Chudnutie, ako schudnúť
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
www.thinkstockphotos.com
13. októbra 2017 ZdravieDiéty od DamskaJazda.skSITA Diskusia()

Chcete schudnúť? Toto nikdy nerobte?

Poznáte to, čím viac si niečo odopierate, tým viac po tom túžite. Obmedzte svoje zákazy, ktoré vám majú pomôcť v dosahovaní krásnej postavy a naučte sa správne a zdravo chudnúť.

1. Obmedzenie stravy

 

Veľa žien verí, že keď budú jesť trikrát denne, budú štíhle, no opak je pravdou. Oveľa účinnejšie je konzumovať potravu viackrát za deň a v malých dávkach. Jedine tak budete mať svoj výber a príjem stravy pod kontrolou. Pravidelný prísun energie totiž zaistí stálu hladinu krvného cukru a tak sa vás nezmocní vlčí hlad.

2. Prísny zákaz sacharidov

 

Všetkého veľa škodí a aj nadmerný prísun sacharidov, ktoré sa nachádzajú napr. v pečive či zemiakoch, môže mať za následok priberanie na váhe. Bez sacharidov by však naše telo nedokázalo správne fungovať, a preto je ich príjem nevyhnutný.

Okrem toho, že pri ich nedostatku má človek málo energie, horšie zvláda stres ,no zároveň sacharidy ovplyvňujú aj zdravé fungovanie mozgu. Sacharidom sa preto nevyhýbajte, ale si zámerne vyberajte tie, ktoré majú nízky glykemický index.

3. Keď nejem tuk, nebudem tučná

Aj toto tvrdenie je nepravdivé. Dôležité je, aké tuky sa na vašom jedálničku objavujú. Mastné či smažené jedlá obsahujú vysoké množstvo cholesterolu, ktorý má za následok zvyšovanie telesnej hmotnosti. Prijímať by ste však mali „zdravé“ tuky, ktoré sa nachádzajú napr. v orechoch či rybách a vášmu telu prospievajú.

Tuky: Sú pre nás dôležité aj počas chudnutia?

4. Pravidelne detoxikujte

Náš tráviaci systém má schopnosť naše telo pravidelne čistiť od škodlivých látok, a preto nie je nevyhnutné zaraďovať očistné detoxikačné kúry. Namiesto toho si radšej doprajte kvalitné a čerstvé potraviny, ktoré vaše telo nezaťažujú.

5. Bezlepková diéta

V súčasnej dobe konzumujeme množstvo potravín z bielej múky. Napriek tomu neexistuje dôkaz o tom, že by lepok spôsoboval priberanie na váhe. Pokiaľ ale netrpíte alergiou na túto zložku, zo svojho jedálnička by ste ju určite nemali vylúčiť. Môžete sa tak ochudobniť o niektoré dôležité živiny, ako je horčík, železo či bielkoviny.

Dobrá rada na záver: Pokiaľ máte chuť na pizzu či čokoládu, raz za čas si ju doprajte a neobmedzujte sa. Vedci totiž zistili, že odopieraním dosiahnete len väčšiu túžbu na jedlo, ktoré si zakazujete a v slabej chvíli sa prejete a vás začnú zmáhať výčitky.

Odporúčané články

8 potravín, ktoré môžu byť konzumované v noci. Postarajte sa o postavu bez pocitu hladu!

Témy

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z DamskaJazda.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Z kategórie Zdravie

Odporúčame

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.
Rozumiem

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies