Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Jedlo, chudnutie, diéta
2
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
www.thinkstockphotos.com
9. mája 2018 ZdravieDiéty od Milota MezeiováSITA Diskusia()

Chudnete? Toto nesmie chýbať vo vašom jedálničku!

Z každej strany počúvate, ako je dôležité zdravo sa stravovať, no ako by mal vlastne vyzerať váš jedálniček počas chudnutia, a čo v ňom nesmie chýbať?

Väčšina z nás si uvedomuje, čomu sa má počas zhadzovania kíl vyhnúť. No často si však lámeme hlavu nad tým, čo vlastne jesť počas dňa a aké potraviny by mali v našej strave dominovať. Zisťovali sme to za vás.

Vo vašom jedálničku by malo prevažovať nasledovné

Zelenina – zo zeleniny jedzte všetko a množstvo riešte až v prípade, že sa vám z jej nadbytku robí zle.

Ovocie – môžete rôzne druhy len tu už pozor na množstvo. Napríklad kilo ovocia asi nebude šťastnou voľbou.

Obilniny a pečivo – nepražené müsli , celozrnné obilné kaše, žitný celozrnný chlieb, celozrnné a viaczrnné pečivo, knackebrot, pufované chleby s obsahom vlákniny nad 5-6 %.

Ryža – nelúpaná, indiánska, basmati.

Zemiaky – preferujte varný typ, ktorý nemá takú tendenciu sa rozvárať (varte radšej so šupkou).

jedlo, chudnutie, zdravá strava, zelenina, diéta, výživa, potraviny, o

Ryby – konzumujte veľa rýb. Vhodný je kapor, pstruh, žralok, makrela, sardinky, morská šťuka, treska, losos, tuniak, úhor, sleď, občas kvalitná konzerva tuniaka vo vlastnej šťave.

Celozrnné cestoviny – celozrnné alebo kvalitné talianske cestoviny z tvrdozrnnej pšenice (semoliny), môžu byť aj s prímesami – napr. so špenátom, alebo cestoviny zo špaldovej či žitnej múky.

Na tieto potraviny počas chudnutia určite zabudnite!

Mäso – zvoľte morčacie mäso, kuracie, králičie mäso, chudé hovädzie, teľacie, jahňacie. Z údenín občas morčaciu a kuraciu šunku, a však s vysokým obsahom svaloviny – vyšší ako 90 % – a obsahom tukov do 3 % a soli pod 2 %.

Tvrdé syry – iba do 20 % tuku v sušine (sušina je u týchto syrov cca 50 %, to znamená, že výsledný obsah tuku je 10 %), menej tučné kozie a ovčie syry, nesladený polotučný tvaroch, cottage,

Z ostatných mliečnych výrobkov – jogurty (správny jogurt by nemal obsahovať želatínu a škrob), jogurtové mlieka, kefíry, zákysy, acidofilné mlieka, všetko s obsahom tuku 2-3 %. Môžete aj maslo, ale v malom množstve.

Skvelé desatoro pre chudnutie

Strukoviny – najmä šošovicu, hrach. Fazuľu a sójové mäso menej.

Z tukov – olivový, ľanový, repkový, slnečnicový, sójový a sezamový olej. Kvalitné margaríny.

Menej slepačie vajcia.

Tekutiny – sú veľmi dôležité. Vsaďte na čistú nesladenú vodu a kvalitné čaje, čerstvé zeleninové a ovocné šťavy pite vzhľadom k obsahu energie len občas a vždy je dobré ich riediť čistou vodou v pomeru 1:2.

Korenie a dochucovadlá – bez výčitiek môžete používať zázvor, cesnak, melasu, petržlen, chren, bylinky, čierne mleté korenie, vanilku či horčičné semienko a akúkoľvek koreninovú zmes, ktorá neobsahuje príliš vysoký podiel kuchynskej soli.

Odporúčané články

Tieto ,,neškodné” domáce zásoby vášmu zdraviu neprospievajú Ako si vyrobiť zdravú nutellu? Máme pre vás skvelý recept!

Témy

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z DamskaJazda.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Odporúčané články

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.