Dievča rozprávkovo zbohatlo na amatérskych YouTube videách

Tínedžerka rozprávkovo zbohatla na amatérskych YouTube videách
www.businessinsider.com
reklama:

Bethany Mota má na YouTube viac divákov ako Lady Gaga a zástup fanúšikov na Instagrame jej môžu závidieť všetky magazíny s dlhoročnou históriou. Priemerná tínedžerka je živým dôkazom toho, že v čase sociálnych sietí sa kariéra dá urobiť aj z detskej izby.

Bethany Mota, 18-ročná rodáčka zo Severnej Kalifornie, nevie spievať, nemá špeciálny talent na jadrovú fyziku, nie je dedičkou miliónov a nepreslávila sa ani žiadnym unikátnym nápadom. Napriek tomu sa jej meno v USA stalo ikonické. Usmievavá tínedžerka je autorkou najpopulárnejšieho YouTube kanálu, ktorý pravidelne sleduje 4,8 milióna fanúšikov – viac ako personalizovaný kanál extravagantnej Lady Gaga. Na Instagrame ju sleduje 2,2 miliónov fanúšikov – viac ako majú magazíny Vogue, Elle, Marie Claire, Glamour a Cosmopolitan spolu.

Tínedžerka rozprávkovo zbohatla na amatérskych YouTube videách
www.businessinsider.com
Bethany, ktorá uplynulý rok zmaturovala na strednej škole a stále býva u svojich rodičov v malom kalifornskom meste, pritom svoju slávu získala vďaka jednoduchým videám, v ktorých sa po návrate z obchodných centier vyznáva, čo všetko nakúpila a čo si o tej-ktorej značke myslí. Žiadny stylisti, žiadny redaktori, žiadne modelky ani veľkolepá šou – len obyčajné dievča vo svojej detskej izbe s čerstvou zbierkou oblečenia, kozmetiky a doplnkov v nákupných taškách.

Od šikany k YouTube sláve

Zatiaľ čo niektorí neveriacky krútia hlavami, Bethany na videách, ktoré si na YouTube bežne pozrú státisíce tínedžeriek,  zarába milióny a nedávno jej módna značka Aéropostale ponúkla spoluprácu pri vytvorení novej kolekcie oblečenia a doplnkov, ktoré nesú jej meno. Bethany Mota svetre, Bethany Mota sukne a čoskoro i Behany Mota podprsenky. Hoci YouTube už niekoľkokrát poslúžil ako štartovacia dráha k úspechu u popových spevákov (napr. Justin Bieber) či vtipných zvieracích miláčikov (napríklad stále nahnevaná mačka Grumpy Cat), Bethany Mota je najznámejšie meno, ktoré svoju kariéru vybudovalo čisto cez sociálne médiá.

Tínedžerka rozprávkovo zbohatla na amatérskych YouTube videách
www.businessinsider.com

Videá na YouTube pritom začala pridávať z trucu, keď ju kamarátka začala šikanovať na internete. „Nechcela som sa s nikým rozprávať. Nechcela som ani odísť z domu. YouTube bol pre mňa priestor, kde som mohla byť sama sebou a nemusela sa starať o to, čo si kto myslí,“ uviedla Bethany, ktorá svoje prvé amatérske video nakrútila v júni 2009, keď mala 14 rokov. Ako čísla videní jej videí vzrastali, mladá Američanka si na internete našla novú komunitu priateľov a fanúšikov. Ku kanálu, na ktorom medzičasom pribudli stovky videí o móde, šatách, účesoch, mejkape či interiérovom dizajne, pred tromi rokmi pribudol nový kanál s názvom Bethanyslife, ktorý má byť osobnejší. Za krátku dobu si získal takmer dva milióny fanúšikov a hoci Bethany o výške svojich príjmov mlčí, experti ich odhadujú na minimálne 40-tisíc dolárov mesačne čisto z videí.

Fotoalbum k článku:

„Dievča odvedľa“

Tínedžerka rozprávkovo zbohatla na amatérskych YouTube videách
www.businessinsider.com
Bethany je pritom „dievča od susedov“, od extravagancie má skutočne ďaleko. „Kedykoľvek mám voľno, zbožňujem len tak ležať v posteli a sledovať videá na YouTube alebo filmy – v podstate také ničnerobenie,“ hovorí Američanka, ktorá sa s príležitostnými negatívnymi komentármi pod svojimi videami už dokáže vyrovnať. „Je mnoho dôvodov, prečo ľudia nechávajú nenávistné komentáre a väčšina z nich nie je myslená osobne. Často len majú zlý deň a rozhodnú sa, že ho zhoršia aj niekomu inému. Niektorí len potrebujú pozornosť. Musíte s nimi jednať milo, alebo na tieto komentáre nereagovať vôbec,“ vysvetľuje Bethany.

Hoci tínedžerka komunikuje s fanúšikmi najmä prostredníctvom videí a fotografií, kvôli novej odevnej kolekcii sa párkrát objavila aj v nákupných centrách – vždy obklopená tisíckami fanúšikov, ktorí ju túžia vidieť naživo.

O tom, čo ju čaká v budúcnosti, nemá jasnú predstavu, v jednom si je istá. „Nechcem robiť nič, v čom sa nebudem cítiť dobre. Chcem hlavne zostať verná sama sebe a kanálu, ktorý ma reprezentuje,“ dodala Bethany, ktorá urobila kariéru priamo z detskej izby.

www.businessinsider.com

 

20. januára 2014

reklama:
reklama:

Najčítanejšie za 24 hod

Autor: zz

Estetika v odievaní

Screenshot_2017 09 13 15 40 40 1.png

Estetické cítenie je prameňom všetkého prekrásneho, veľkého a človek zbavený tohto citu stojí na úrovni nemej tváre“, definuje V.G. Belinskij. Estetika … Čítať ďalej