Dovolenkové pasce: Ako si užiť dovolenku a nepribrať?

leto, dovolenka, ženy, smiech, more, teplo, slnečné okuliare, postava
shutterstock.com
reklama:

Cestovanie môže narušiť naše zvyčajné stravovacie návyky a cvičebný plán, no tento rok si ho môžete užiť bez priberania na váhe. Tu je niekoľko rád, ako sa vyhnúť priberaniu počas cestovania.

Dovolenka vám môže obrátiť váš svet hore nohami – to je jeden z dôvodov, prečo si ju vôbec berieme. Ale len to, že cestujete neznamená, že si so sebou naspäť musíte priniesť “prebytočnú batožinu” na páse, bokoch a stehnách.

Tipy, ako si kontrolovať kalórie na cestách

Nezáleží na tom kam idete alebo ako sa tam dostanete, najviac pomáha byť dobre pripravený. Snažte sa dodržiavať svoje bežné návyky tak, ako to je len možné. Tu je zopár tipov, ktoré vám pomôžu nepribrať na dovolenke.

1. Ak cestujete autom, vyhnite sa “diaľničným reštauráciám” a namiesto toho si zabaľte zdravé jedlo a občerstvenie so sebou. Neopustite dom bez toho, aby ste sa pred tým najedli. Ak sa ponáhľate, zoberte si so sebou proteínový kokteil, vďaka čomu budete cítiť menšie pokušenie zastaviť sa v rýchlom občerstvení počas cesty.

2. Je jednoduché zbaliť si jedlo ako napríklad proteínové tyčinky, ovocie, oriešky alebo sóju, syrové korbáčiky a balenie baby karotiek, čo sú skvelé desiaty a nezáleží na spôsobe cestovania. Sú super na cesty autom a aj lietadlom.

Prečítajte si aj: Chudnete? Zistite, aký typ postavy ste

3. Hľadanie zdravého jedla na letisku je výzva – ovocie, jogurt, šalát alebo sendvič samozrejme nájdete – ale ak si nabalíte jedlo doma, ušetrí vám to nielen kalórie, ale aj peniaze.

4. Ak vám lietadlo mešká, využite tento čas na to, aby ste sa prešli po letisku namiesto toho, aby ste vysedávali v letiskových reštauráciách. Na niektorých veľkých letiskách môžete ľahko prejsť až kilometer. Dávajte si pozor aj na tekuté kalórie. Je dôležité veľa piť, hlavne ak cestujete lietadlom. Odporúča sa, aby ste vypili pohár tekutín každú hodinu, čo ste v lietadle, ale ak pijete sladené minerálky alebo kokteily, prijmete množstvo kalórií. Dajte prednosť vode, ľadovému čaju alebo jemne sladenému športovému nápoju.

5. Ak sa zastavíte v hoteli, vaše plány môže skrížiť nebezpečná kombinácia únavy a lákavé jedlo z bufetových stolov alebo izbovej služby. Cestovanie je únavné, ale lepšie ako nabrať energiu, je prechádzka alebo sa zastavte v hotelovej telocvični, keď sa ubytujete

6. Veľa hotelových izieb má chladničku. Zoberte si nejaké čerstvé ovocie, kúsky zeleniny alebo jogurt ako desiatu. A nezabudnite na mlieko alebo sójové mlieko, aby ste si mohli spraviť bielkovinový kokteil vo svojej izbe

7. Spýtajte sa hotelovej obsluhy na nejaké miesto, kde by ste si mohli dať niečo zdravé alebo kúpiť potraviny, ktoré zvyčajne jete.

8. Dávajte pozor na kalórie v hoteloch, ktoré ponúkajú raňajky formou švédskych stolov. Je lákavé sa prejesť, keď nemusíte za jedlo platiť. Väčšina takýchto raňajok vás naplní žemľami plnými škrobu, obilninami a waflami a je ľahké zjesť viac ako by ste mali. Hlavne keď za to nemusíte zaplatiť. Namiesto toho, pozrite sa po čerstvom ovocí, možno nejakých bielkovinách vo forme vajíčok natvrdo alebo jogurtu.

Zdroj: Herbalife

11. júna 2014

Súvisiace témy:
reklama:
reklama:

Najčítanejšie za 24 hod