Hrach- pomôže vám schudnúť a krásne vám prečistí pleť

zelenina
shutterstock
reklama:

Malé zelené guľôčky sú pokladom pre naše telo i dušu. Zistite aj vy, čo v sebe ukrýva táto drobná strukovina.

Hrach možno konzumovať celoročne. Či už surový alebo mrazený obsahuje množstvo vlákniny a vitamínov, ktoré sú nevyhnutné pre zdravý vývin človeka. Jeho konzumácia priaznivo ovplyvňuje naše kosti.

V hrachu sa skrýva vápnik, zinok, niacín a kyselina listová, ktorá je mimoriadne dôležitá pre budúce mamičky. Tie by si jej mali dopriať už od prvých dní tehotenstva. Hrášok je dôležitý aj ako prevencia pred srdcovo-cievnymi ochoreniami.

Účinne bojuje s vysokým tlakom a chorými obličkami. V stredoveku ho dokonca používali ako zázračný prostriedok proti zlým duchom a v ľudovom liečiteľstve ho dodnes odporúčajú ženám na zvýšenie plodnosti.

Hrášok je ideálnou potravou aj pre dobré fungovanie nervov. Vitamíny skupiny B dodajú energiu, zlepšia nám náladu, podporujú odolnosť organizmu a posilnia srdce.

Melónový olej – krása pre ženy a viagra pre mužov

Jedinečná kombinácia horčíka a nukleových kyselín s rastlinnými bielkovinami pôsobí na zdravý vývoj buniek, pri ich delení, raste a regenerácii. Celkovo je hrášok vynikajúci bojovník proti starnutiu, spevňuje pleť, podporuje rast a kvalitu vlasov, nádherne omladí, spevní a zregeneruje tkanivá i celý náš organizmus.

Vďaka obsahu horčíka, ktorý uvoľňuje tepny, napomáha voľný prietok krvi. Vysoký obsah vlákniny v hrášku má detoxikačné účinky a pomáha aj pri zápche. Hrach svojím vysokým obsahom karotenoidov a vitamínu C patrí tiež medzi najúčinnejšie antioxidanty.

Potraviny, ktoré vám dodajú pocit sýtosti

Najviac výživných látok má čerstvý mladý hrášok, konzervovaný stráca až deväťdesiat percent obsahu vitamínov.

Liečivé účinky hrachu

– Má blahodarný účinok na nervy, pomáha udržovať duševné zdravie, napomáha zmierňovať depresiu

– Sto gramov hrášku dodá organizmu desaťkrát viac bielkovín ako napr. také isté množstvo párkov

– Je najbohatším zdrojom vitamínu B1, ktorý priaznivo vplýva na nervovú sústavu, eliminuje stres, zlepšuje spánok. Už stopäťdesiat gramov čerstvého hrášku pokryje dennú potrebu tiamínu

– Znižuje riziko vzniku ochorenia srdca

– Pomáha udržiavať stabilnú hladinu cukru v krvi

– Znižuje hladinu cholesterolu v krvi

– Sto gramov hrášku má len 65 kalórií

26. septembra 2014

reklama:
reklama:

Najčítanejšie za 24 hod