Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
zelenina
shutterstock
26. septembra 2014 ZdravieZdravý život od DamskaJazda.skSITA Diskusia()

Hrach- pomôže vám schudnúť a krásne vám prečistí pleť

Malé zelené guľôčky sú pokladom pre naše telo i dušu. Zistite aj vy, čo v sebe ukrýva táto drobná strukovina.

Hrach možno konzumovať celoročne. Či už surový alebo mrazený obsahuje množstvo vlákniny a vitamínov, ktoré sú nevyhnutné pre zdravý vývin človeka. Jeho konzumácia priaznivo ovplyvňuje naše kosti.

V hrachu sa skrýva vápnik, zinok, niacín a kyselina listová, ktorá je mimoriadne dôležitá pre budúce mamičky. Tie by si jej mali dopriať už od prvých dní tehotenstva. Hrášok je dôležitý aj ako prevencia pred srdcovo-cievnymi ochoreniami.

Účinne bojuje s vysokým tlakom a chorými obličkami. V stredoveku ho dokonca používali ako zázračný prostriedok proti zlým duchom a v ľudovom liečiteľstve ho dodnes odporúčajú ženám na zvýšenie plodnosti.

Hrášok je ideálnou potravou aj pre dobré fungovanie nervov. Vitamíny skupiny B dodajú energiu, zlepšia nám náladu, podporujú odolnosť organizmu a posilnia srdce.

Melónový olej – krása pre ženy a viagra pre mužov

Jedinečná kombinácia horčíka a nukleových kyselín s rastlinnými bielkovinami pôsobí na zdravý vývoj buniek, pri ich delení, raste a regenerácii. Celkovo je hrášok vynikajúci bojovník proti starnutiu, spevňuje pleť, podporuje rast a kvalitu vlasov, nádherne omladí, spevní a zregeneruje tkanivá i celý náš organizmus.

Vďaka obsahu horčíka, ktorý uvoľňuje tepny, napomáha voľný prietok krvi. Vysoký obsah vlákniny v hrášku má detoxikačné účinky a pomáha aj pri zápche. Hrach svojím vysokým obsahom karotenoidov a vitamínu C patrí tiež medzi najúčinnejšie antioxidanty.

Potraviny, ktoré vám dodajú pocit sýtosti

Najviac výživných látok má čerstvý mladý hrášok, konzervovaný stráca až deväťdesiat percent obsahu vitamínov.

Liečivé účinky hrachu

– Má blahodarný účinok na nervy, pomáha udržovať duševné zdravie, napomáha zmierňovať depresiu

– Sto gramov hrášku dodá organizmu desaťkrát viac bielkovín ako napr. také isté množstvo párkov

– Je najbohatším zdrojom vitamínu B1, ktorý priaznivo vplýva na nervovú sústavu, eliminuje stres, zlepšuje spánok. Už stopäťdesiat gramov čerstvého hrášku pokryje dennú potrebu tiamínu

– Znižuje riziko vzniku ochorenia srdca

– Pomáha udržiavať stabilnú hladinu cukru v krvi

– Znižuje hladinu cholesterolu v krvi

– Sto gramov hrášku má len 65 kalórií

Odporúčané články

6 jesenných čajov, ktoré vás (nielen) zahrejú Prenasleduje vás chuť na sladké? Zbavte sa jej raz a navždy!

Témy

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Zdravý život

Odporúčame

Copyright © iSITA s.r.o. Všetky práva vyhradené. iSITA si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.
Rozumiem

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...