Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
zdravie
shutterstock
26. augusta 2014 ZdravieZdravý život od DamskaJazda.skSITA Diskusia()

Ideálne potraviny pre ženu

Prvým krokom zdravej výživy je jesť vyváženú pestrú stravu. Existuje ale niekoľko potravín, ktoré majú blahodarne účinky pre zdravie a krásu ženy. Zistite, ktoré to sú.

Pre krásnu pokožku a vlasy:

Kvasnice (najmä pivovarské) obsahujú vitamín H (biotín), ktorý vám zaručí krásnu pleť aj vlasy a nechty.

Ovčí syr obsahuje kyselinu linolovú – tá podporuje premenu tukových vankúšikov na svalovú hmotu. Oceníte ju aj v boji proti celulitíde.

Káva obsahuje antioxidanty chrániace pokožku pred škodlivinami z ovzdušia.

Pivo s citrónovou šťavou je prírodný balzam, ktorým si môžete zosvetliť vlasy až na prirodzenú blond. Samozrejme, že k tomu potrebujete aj výdatné slnečné lúče.

Kefír s vaječným žĺtkom je maska na pleť, ktorá vám dodá stratenú vlhkosť a odoženú pocit vyschnutia.

Rakytník dokáže regenerovať našu pokožku. Vďaka vitamínu C je ideálnym bojovníkom proti popáleninám.

Rakytník, unikátny všeliek budúcnosti

Paradajky majú vysokú hladinu draslíka, čím z nášho tela vyplavujú prebytočnú vodu a tak zmierňujú celulitídu. Obsahujú lykopén, čím odvracajú rakovinu prsníka a krčka maternice.

Brokolica má veľa riboflavínu, ktorý pomáha predchádzať kútikom na perách.

Vlašské orechy sú bohaté na vitamín E, čím spomaľujú starnutie pokožky. Zároveň bojujú s rakovinou prsníka a osteoporózou.

Hovädzie mäso má veľa zinku a tak chráni našu pokožku pred zápalmi a infekciami, ktoré majú na svedomí aj akné.

Egreše sú bohaté na horčík a vápnik, čím posilňujú vlasy i nechty.

Proso vďaka kyseline linolovej, vitamínom A a D a flavonoidom posilňuje vlasy, nechty aj zuby.

Mrkva vďaka betakaroténu pomáha našu pokožku chrániť pred UV žiarením.

Počas tehotenstva

Krevety sú bohaté na jód.Ten potrebujú bábätká v brušku na rast, správny vývoj kostí a mozgu.

Lieskové orechy obsahujú veľa vitamínu E, ktorý bábätkám pomáha budovať svaly a cievy.

Pistácie majú veľa kyseliny listovej na správny vývoj buniek.

Ružičkový kel obsahuje vlákninu a kyselinu listovú, vitamín C, mnoho antioxidantov a vápnika a hlavne vitamín K, ktorý aktivuje kostné proteíny, a tým sú kosti pevnejšie. Tento vitamín je pre ženy mimoriadne dôležitý, pretože trpia ochorením kostí 4x častejšie ako muži.

Potraviny, ktoré vám dodajú pocit sýtosti

Na podporu trávenia a močové cesty

Brusnice sú vynikajúcim bojovníkom proti baktériám spôsobujúcich zápal močových ciest.

Makrela má vysoký podiel omega 3-mastných kyselín, ktoré pomáhajú zabraňovať vzniku krvných zrazenín.

Nízkotučný jogurt obsahuje probiotické kultúry, ktoré zlepšujú trávenie a tým zabraňujú zápche.

Čučoriedky sú bohaté na železo, draslík a sodík. Tým pomáhajú pri bolestiach brucha, hnačkách a dokonca aj pri úniku moču.

Figy majú veľa vápnika, železa, horčíka a selénu. Tým pomáhajú v boji so žalúdočnými a s črevnými problémami a priaznivo pôsobia aj na cievy.

Ovos obsahuje mnoho minerálnych látok – železo, fosfor a zinok. Tým pomáhajú nášmu tráveniu a zaháňajú nachladnutie.

Tekvica je bohatá na vitamíny A a B a draslík, čím pomáha obličkám a močovému mechúru.

Ananás je zdrojom dôležitých enzýmov, ktoré zmierňujú nadúvanie a zápchu.

Papája má množstvo vitamínov C a A, čím pomáha riešiť tráviace ťažkosti.

Sušené slivky obsahujú veľa medi, zinku a draslíka. Spolu s vlákninou účinne pôsobia proti zápche.

Pri bolestivej menštruácii a na zmiernenie menopauzy

Bravčová pečeň je bohatá na železo. Jeho nedostatok počas menštruácie má na svedomí náš pocit únavy.

Čokoláda obsahuje meď. Zaženieme ňou chuť na sladké a zároveň aj málokrvnosť.

Sójové mlieko alebo tofu obsahujú izoflavóny, ktoré zmierňujú podráždenosť a nespavosť počas menopauzy.

Ďatelina lúčna obsahuje fytoestrogény, ktoré zmierňujú návaly tepla a zmeny nálad počas menopauzy.

Parmezán je bohatý na vápnik. Tým znižuje riziko rednutia kostí a pomáha aj uvoľňovať tuky.

Losos dodáva vitamín D, ktorý pomáha nášmu telu vstrebať vápnik. Ním potešíte pleť, kosti aj zuby. Zároveň pozitívne vplýva na hladinu estrogénu a pravidelná konzumácia chráni naše srdce.

Na schudnutie

Jahňacie mäso je bohaté na L-karnitín, ktorý nám pomáha spaľovať tuky.

Cícer je močopudný, čím pomáha nášmu telu zbavovať sa odpadových látok.

Grep má veľa vitamínov C, A a B. Nimi z tela dostávane škodlivé voľné radikály.

Vanilka zaháňa chuť na sladkosti.

Žuvačky pomáhajú udržať pocit sýtosti alebo aspoň bránia žuť niečo iné – teda maškrty.

Olomoucké syry majú veľa bielkovín a málo tukov.

Výnimočná fazuľa: Objavte, aké bohatstvo sa v nej skrýva!

Na lásku

Jahody sú najlepšie s čiernym korením. Zvyšujú chuť na sex, pomáhajú tvorbe krvi a ešte aj pôsobia antibakteriálne.

Ustrice sú bohaté na bielkoviny a zinok. Doslova stimulujú centrum chuti na romantické zážitky.

Čili vďaka kapsaicínu prekrvujú organizmus a dráždia nervové zakončenia.

Zázvor je nielen afrodiziakum, ale aj zabíja tuky.

Zeler má veľa vitamínu B a esenciálnych olejov, čím posilňuje chuť na intímne chvíľky.

Granátové jablko je bohaté na vápnik, draslík a flavonoidy, čo posilňuje chuť na zážitky vo dvojici.

Dôležitou súčasťou zdravej životosprávy je aj pitný režim. Odporúčame piť minerálne vody, nesladené čaje, príležitostne riedené ovocné džúsy a light nápoje.

Načrtli sme základné druhy potravín, ktoré by mala žena žijúca zdravým životným štýlom konzumovať pri svojej snahe o pekný zovňajšok a celkové zdravie.

Odporúčané články

8 najväčších neprávd o sexuálnom zdraví žien Pozor na tieto potraviny, starnete po nich rýchlejšie!

Témy

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Zdravý život

Odporúčame

Copyright © iSITA s.r.o. Všetky práva vyhradené. iSITA si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

Rozumiem

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...