Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
žena, smiech, pukance, popcorn
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Shutterstock
24. marca 2013 ZdravieDiéty od Kristína PriecelováSITA Diskusia()

Jedenásť jedál, ktoré sú zdravé iba navonok

Niektorým jedlám ľudia prisúdili pomyselnú nálepku „zdravé“ z úplne neopodstatnených príčin.

Predsudky k jedlám sú bežná vec, no mnohé z nich majú pomyselnú nálepku „zdravé“ z úplne neopodstatnených príčin. Ak sa snažíte schudnúť a nedarí sa vám, možno z nasledujúcich riadkoch zistíte, že vaše predstavy o zdravom stravovaní sú trochu pomýlené. Nikdy však nie je neskoro napraviť to, takže si prečítajte, ktorým potravinám by ste sa mali vyhnúť napriek tomu, že vyzerajú neškodne.

PUKANCE sami o sebe nie sú problémom, horšie je ak konzumujete tie, ktoré sa pripravujú v mikrovlnke. Z inak nízkokalorickej potraviny sa tak stane kalorická bomba (maslové, syrové či karamelové pukance) plná obrovského množstva soli, prípadne cukru. Pukancov sa nemusíte vzdať, ale kupujte si tie neochutené a doma k nim pridajte napríklad bylinky alebo koreniny podľa vlastného uváženia.

KONZERVOVANÁ FAZUĽA S OMÁČKOU (väčšinou paradajkovou) je síce určite lepšie riešenie ako iné hotové jedlá z konzervy, ale aj tak by ste ju mali zo svojho jedálnička vypustiť. Samotná fazuľa je priam dokonalá potravina, no tá v konzerve obsahuje často až extrémne množstvo soli, cukru a rôznych nezdravých prísad. Nespasí vás ani nevinne znejúca paradajková omáčka. Omnoho lepšie bude, ak si toto jedlo pripravíte doma sami.

Čo sa týka LIGHT ŠALÁTOVÝCH ZÁLIEVOK, skúste si najprv prečítať ich zloženie. Je priam nekonečne dlhé a nájdete tam množstvo konzervačných látok, aditív, soli a cukru. Šaláty ochucujte radšej olivovým olejom, balsamicom či bielym jogurtom s bylinkami.

MÜSLI je pre mnohých synonymom zdravých raňajok, veď obsahuje ovsené vločky, orechy, sušené ovocie… Áno, ale aj poriadnu dávku cukru a teda aj kalórií. Aj bez mlieka môže mať jedna miska až okolo 500 kilokalórií, čo je štvrtina (!) odporúčanej dennej dávky pre ženu. Takže buď si najprv prečítajte zloženie a vyberajte si také müsli, ktoré obsahuje veľa vlákniny a málo cukru, alebo ešte lepšie – namiešajte si ho doma.

Celý článok si môžete prečítať tu.

Odporúčané články

Poznáte pravdu o umelých sladidlách? 6 výhod vzťahu s mužom, ktorý nie je playboy

Témy

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Diéty

Odporúčame

Copyright © iSITA s.r.o. Všetky práva vyhradené. iSITA si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.
Rozumiem

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...