Jóga – cvik pre duševnú rovnováhu a pevný postoj

reklama:

Prinášame vám jednoduché cvičenie, ktoré ľahko zaradíte do každodenného kolobehu. Tak nezabudnite ani dnes myslieť na svoje zdravie.

Ako na to?

Stojíme vzpriamene, nohy rozkročíme na šírku bokov, vystrieme chrbát a panvu držíme rovno. Tento cvik môžeme cvičiť dvoma nasledovnými spôsobmi:

Prvý spôsob

Sústredíme sa vo výťahu na jeden bod. Váhu prenesieme na ľavú stranu a napneme ľavú nohu. Pravú nohu ohneme v kolene dozadu a pravou rukou uchopíme z vnútornej strany pravé chodidlo. Nadýchneme sa, ľavú ruku vzpažíme a ťaháme dohora, držíme rovnováhu. Zhlboka sa nosom päťkrát nadýchneme a vydýchneme, vymeníme strany.

Ako nám cvičenie prospieva?

Pri tomto cviku sa naťahuje svalstvo dolných končatín a pliec. Nadobúda sa duševná rovnováha.

Jóga – cvičenie, ktoré dobíja

Druhý spôsob

Nadýchneme sa, ruky založíme vbok. Vydýchneme, vystrieme ľavú nohu a zľahka ju zdvihneme. Chodidlo ohneme v členku. Zameriame sa na jeden pevný bod a balansujeme. Zhlboka dýchame nosom. Po piatich nádychoch nohy vymeníme.

Ako nám cvičenie prospieva?

Pri tomto cviku sa posilňuje svalstvo dolných končatín, získava sa pevný a istý postoj.

13. augusta 2014

reklama:
reklama:

Najčítanejšie za 24 hod

Autor: Lota