Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Ráno, raňajky, raňajkovať, ranné vstávanie
28. septembra 2016 ZdravieZdravý život od DamskaJazda.skSITA Diskusia()

Kedy je ten správny čas na raňajky?

O dôležitosti raňajok už počul každý z nás, no napriek tomu ich mnohí vynechávame. Časová tieseň či ranné nechutenstvo sú najčastejšie výhovorky. Kedy a čo vlastne raňajkovať?

Patríte medzi spachtošov, ktorí radšej leňošia dlhšie v posteli, namiesto toho, aby si privstali a poriadne sa naraňajkovali? To je chyba. Raňajky sú pre nás veľmi dôležité.

Radšej by sme mali skrátiť ranný spánok v ich prospech. Potrebujeme totiž dobiť náš organizmus potrebnou dávkou živín, aby sme dokázali zvládnuť celodenný stres i každodenné povinnosti. No čas raňajok je tiež dôležitý. Kedy teda správne raňajkovať?

Najviac tekutín vypiť doobeda

Určite nie je zdravé hneď po prebudení pripraviť šok nášmu telu v podobe príjmu potravy. Mnohí z nás ešte v polospánku ledva spracovávame informáciu, že začal nový deň (česť výnimkám sviežim „ranným vtáčatám“). Najskôr sa treba naštartovať a to tak, že vypijeme aspoň pohár tekutín (samozrejme nealkoholických), najlepšie vody. Celkovo najviac z dennej normy príjmu tekutín by sme mali vypiť v doobedňajších hodinách. Dôvodom je, že práve v tomto čase sú naše obličky najviac zamestnané vylučovaním toxínov z predošlého dňa.

Raňajky až po pol hodine po zobudení

Raňajkovať by sme teda mali nie hneď ako otvoríme oči, ale najlepšie až po 20 či 30 minútach, keď sa ako tak rozbehneme. Pre naše zdravie je podstatné i zloženie raňajok. Závisí ako od ročného obdobia, tak aj od typu vykonávanej pracovnej činnosti v priebehu dňa. Inak sa stravovali naši predkovia, ktorí vykonávali náročnú fyzickú prácu a inak sa potrebujeme stravovať dnes.

Bielkoviny a uhľohydráty nesmú chýbať

Bielkoviny majú vo výžive človeka obrovský význam a okrem toho vplývajú aj na vývoj či činnosť mozgu i nervového systému, najmä u detí. Uhľohydráty (sacharidy a škroby) dodávajú nášmu telu zas potrebné teplo a silu pre prácu. No nevynechajme ani vlákninu, zdravé tuky a vitamíny.

Naštartujte deň s úsmevom a vyhrajte súťaž o firemné raňajky

Prihláste seba a svojich kolegov do súťaže o lahodné raňajky! Značka NESCAFÉ Classic si pre všetkých svojich fanúšikov pripravila súťaž o raňajky plné prekvapení, ktoré vám privezie NESCAFÉ tím až do vašej firmy.

Princíp súťaže je veľmi jednoduchý. Prostredníctvom sociálnej siete Facebook (http://www.facebook.com/nescafe.czsk) môžete hrať každý týždeň od 20. 9. 2016 do 17. 10. 2016. Úlohou súťažiacich je napísať do komentára pod súťažným príspevkom čo najoriginálnejší dôvod pre návštevu tímu NESCAFÉ s raňajkami pre celý pracovný kolektív. Stačí do komentára pod príspevok vždy napísať názov firmy, v ktorej pracujete, mesto, v ktorom sídli, počet ľudí vo vašom pracovnom kolektíve a hlavne originálny dôvod, prečo by práve vás mal NESCAFÉ tím pohostiť raňajkami.

Odporúčané články

9 zaujímavých faktov o káve, ktoré by ste mali ovládať Môže pitie teplej vody po jedle zachrániť život?

Témy

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Zdravý život

Odporúčame

Copyright © iSITA s.r.o. Všetky práva vyhradené. iSITA si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.
Rozumiem

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...