Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Hruškovo-jablkový ovsený koláč na stole
2
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
24. februára 2019 LifestyleRecepty a nápady od DamskaJazda.skSITA Diskusia()

Koláč bez múky a hlavne: BEZ VÝČITIEK!

Ak na vás príde tá neznesiteľná a neprekonateľná chuť na sladké, ale nechcete jesť čokoládu a neradi by ste sa napchávali koláčmi, pretože pri diétach je biela múka zakázaná, dajte si chutný, hruškovo-jablkový ovsený koláč.

Bez lepku a bez cukru

Tento koláč je vhodný, dokonca, aj pre diabetikov či ľudí trpiacich celiakiou, pretože ovsené vločky sú prírodne bezlepkové. Treba si však overiť zdroj, odkiaľ vločky pochádzajú, aby neboli kontaminované z nejakého zdroja pšeničného lepku pri spracovávaní. Diabetici si tiež prídu na svoje – koláč je bez pridaného cukru. Vďaka ovociu je i dostatočne sladký.

No pre ľudí zvyknutých na veľmi sladké jedlá je lepšie koláč osladiť stéviou.

Bojujete s chuťami? Vieme, ako poraziť mlsnú!

Táto kombinácia zaručuje, že vám hladina cukru „nevyletí až do neba“ a vďaka ovseným vločkám nemusíte o chvíľku hľadali niečo iné pod zub, pretože dokonale zasýtia.
Žena držiaca červené jablko
shutterstock.com

Vedeli ste, že?

  • Štúdie dokázali, že ovsené vločky sú najvhodnejším jedlom na raňajky, ak chcete regulovať svoju hmotnosť, pretože majú veľkú schopnosť zasýtiť (nie však ochutené, cukrové, zapekané, ale klasické obyčajné vločky).
  • Betaglukán obsiahnutý v ovsených vločkách pôsobí na tzv. LDL cholesterol a už prijatím 3 g vlákniny z ovsených vločiek redukujú tento cholesterol od 8 až do 23%. Tri gramy takejto vlákniny nájdete v porcii 40 g ovsených vločiek.
  • Ovsené vločky znižujú krvný tlak.
  • Vďaka vysokému obsahu vlákniny sú vločky vhodné pre diabetikov, alebo ako prevencia pred cukrovkou 2.typu.
  • Vláknina z ovsených vločiek a ovocia pôsobí ako prevencia pred rakovinou prsníka.
  • Jablká pomáhajú regulovať inzulín v krvi, sú dobré ako prevencia niektorých druhov rakoviny či hemoroidov.
  • Ak zjete každý deň jedno jablko, znižujete riziko astmy, pitie vody s jablkovým octom zase znižuje riziko obličkových kameňov.
  • Pravidelné jedenie jabĺk pomáha pri boji s kožnými problémami.

Prečítajte si aj: Jablko: Zázračný ľudový liečiteľ

Recept na koláč

Potrebujete:

250 g ovsených vločiek, 100 g kokosovej múky, 40 g sušených hrozienok (vopred namočených vo vode), 400 ml vriacej vody, 150 g gréckeho jogurtu (alebo nízkotučného tvarohu), 3 vajcia, 1 balíček kypriaceho prášku, 300 g na kocky nakrájaných jabĺk, 300 g nakrájaných sladkých hrušiek, mletá škorica, 35 kvapiek stévie, štipka soli

Poznámka: Suroviny sú uvedené na veľkosť klasickej tortovej formy, nie plechu.

Postup:

  1. Najskôr vyšľahajte bielka so štipkou soli do tuhého snehu, pridajte 20 kvapiek stévie a pri stálom šľahaní po jednom pridávajte žĺtka.
  2. V druhej miske zalejte vločky zmiešané s kokosovou múkou horúcou vodou, pridajte jogurt/tvaroh a vareškou zmiešajte (ak je zmes príliš sypká, dolejte vodu. Zmes musí vyzerať ako hustejšia ovsená kaša), prisypte hrozienka a zmiešajte so zmesou z vajíčok a ako posledný krok prisypte kypriaci prášok.
  3. Nakrájané hrušky a jablká v miske zmiešajte so škoricou a stéviou.
  4. Rúru vyhrejte na 200 °C. Vzniknuté cesto vylejte na malý vysoký plech alebo zapekaciu misku vymazanú kokosovým olejom a na vrch vysypte ovocie. Ovocie rukami trošku zatlačte do cesta a vložte do rúry. Po vložení znížte teplotu na 175 °C. Pečte približne 35 minút alebo sledujte, či vám špáradlo zapichnuté do cesta vyjde von suché.

Po upečení koláč nechajte aspoň niekoľko hodín odstáť, najlepšie však cez noc v chladničke.

K téme

Ako si vyrobiť zdravú nutellu? Máme pre vás skvelý recept! Už ste niekedy jedli tempeh? Je najvyšší čas!

Témy

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z DamskaJazda.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

K téme

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.