Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Nákup
2
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
26. marca 2018 Lifestyle od DamskaJazda.skSITA Diskusia()

Koľko Slováci plánujú minúť na veľkonočné nákupy a kedy zamieria do obchodov?

Už o pár dní nás čakajú veľkonočné sviatky, počas ktorých po prvýkrát majú byť zatvorené obchody. Ako sme s tým vysporiadali? Prieskum, ktorý sa uskutočnil začiatkom marca 2018 na vzorke 1 842 respondentov starších ako 18 rokov, zistil nasledovné.

Slováci si už pravdepodobne zvykli na to, že obchody sú počas sviatkov zatvorené. Napriek tomu, že počas tejto Veľkej noci budú obchody zatvorené až celé tri dni – Veľký piatok, Veľkonočná nedeľa a Veľkonočný pondelok, nárazový nápor v obchodoch sa konať zrejme nebude. „Z nášho prieskumu vyplynulo, že až 68 % Slovákov plánuje urobiť veľkonočné nákupy postupne v týždni pred Veľkým piatkom,“ uviedol Ľuboš Kravárik, generálny riaditeľ myWorld Slovakia s.r.o., prevádzkovateľ nákupného spoločenstva Cashback World. Len necelá štvrtina (24 %) Slovákov plánuje nakúpiť naraz jeden deň v týždni pred Veľkým piatkom a iba 8 % opýtaných okrem čiastočného nakupovania v týždni sa chystá navštíviť obchody aj počas Bielej soboty.

Infografika_02.jpg

 

Prieskum ďalej ukázal, že väčšina Slovákov zamýšľa na veľkonočný nákup minúť od 50 do 100 eur. Uviedlo to až 73 % respondentov. Maximálny rozpočet do 200 eur si stanovila približne pätina slovenských domácností (22 %) a len 5 % Slovákov je ochotných na nákupy súvisiace s Veľkou nocou minúť viac ako 200 eur. Rozpočet na sviatočný nákup vo veľkej miere súvisí aj s programom počas voľných dní. Prieskum preto zisťoval, kde Slováci plánujú stráviť sviatky. Až 70 % opýtaných uviedlo, že uprednostní pohodlie vlastného domova v kruhu najbližšej rodiny a len približne tretina (30 %) nemá v pláne zostávať doma.

Vo všeobecnosti platí, že Slováci si počas sviatkov radi doprajú a to platí aj o Veľkej noci, ktorá je druhým najsilnejším obdobím na nakupovanie. Zaujímavou a stále málo využívanou možnosťou znižovania nákladov pri veľkých rodinných nákupoch je členstvo vo vernostnom nákupnom programe. „S vernostnou cashback kartou získate pri nákupe u obchodných partnerov späť na svoj účet v banke od 1 % až do 5 % z ceny zakúpeného tovaru, bez ohľadu na to, či je zľavený alebo nie,“ vysvetľuje Ľuboš Kravárik, generálny riaditeľ spoločnosti myWorld Slovakia.

 

 

Odporúčané články

Prieskum: čoraz viac Slovákov používa bicykel ako dopravný prostriedok Dospievajúce telo ako zdroj úzkosti?

Témy

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Lifestyle

Odporúčame

Copyright © iSITA s.r.o. Všetky práva vyhradené. iSITA si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.
Rozumiem

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...