Módna šou H&M v Paríži prilákala Ashley Olsen i Emmu Roberts

Módna šou H&M v Paríži
H&M

Švédska značka H&M minulú stredu v Paríži predstavila svoju jesennú kolekciu na prvej módnej prehliadke v rámci týždňov módy. Originálne upravené priestory Musée Rodin patrili topmodelkám ako Cara Delevingne, Isabeli Fontana a Arizona Muse i elegantným modelom, ktoré priniesli dostupnú módu do mekky najprestížnejších a najdrahších módnych značiek sveta.

Prvú módnu šou H&M na parížskom týždni módy si nenechali ujsť mladé hollywoodske „fashionistky“ Ashley Olsen, Chloë Moretz či Emma Roberts. „Prehliadka bola skvelá. Milujem H&M. Nosím ho stále, ich oblečenie je veľmi nositeľné a ľahko sa kombinuje. Šou bola veľmi cool,“ povedala Roberts po prehliadke, ktorá premenila priestory Musée Rodin na obrovský štýlový apartmán pripomínajúci parížsku eleganciu 70. rokov.

Módna šou H&M v Paríži
H&M

„Bola to výborná šou. Cítila som sa, akoby som bola v H&M dome, ktorý bol aj mojím domom. Skvelo som sa bavila,“ prezradila britská topmodelka Cara Delevigne, ktorú prirovnávajú ku Kate Moss. Prvá prehliadka švédskej značky v Paríži sa niesla v dramatickom tóne. Monochromatické čierne modely dopĺňali len občasné záblesky bielej či hnedej. Zvyčajne pestrá ponuka obľúbenej značky tak tentoraz pôsobila nečakane tajomne a temne.

Módna šou H&M v Paríži
H&M

Hlavnú úlohu v jesennej línii teda získala čierna farba, zaujímavé strihy a striedanie rôznych materiálov. Bohémske tuniky striedali teplé kožuchy a chlapčenské elementy dopĺňali dievčenské modely zvýrazňujúce ženské krivky.

Najvýraznejšími kúskami kolekcie boli veľké kožuchy, zamatová pelerína či čierna sukňa s výšivkami. „Keď sme začali rozmýšľať nad touto kolekciou, hovorili sme o dráme – takej modernej dráme,“ vyjadrila sa hlavná dizajnérka H&M Ann-Sofie Johansson pre britský denník Guardian počas prezentácie novej kolekcie. „Je tam veľa elegancie, ale cítiť tam aj niečo bohémske,“ dodala. Kolekciu tvorili aj chlapčenské elementy a bolo v nej cítiť trochu ruskej extravagancie.

Prepracované strihy a originálne dizajny parížskej prehliadky H&M vytvárajú pocit, že aj vo veľkých značkách už nejde len o obchod, ale tvorí sa v nich samotná móda. Značky „z ulice“ čoraz častejšie dokazujú, že móda nemusí vznikať len v prestížnych ateliéroch renomovaných návrhárov v Paríži či Londýne, ale aj vo veľkých módnych značkách, ktoré ju prinášajú bežným ľuďom za prijateľnejšiu cenu.

Módna šou H&M v Paríži
H&M

Napriek tomu, že sa švédsky reťazec po prvý raz predstavil počas parížskeho fashion weeku uprostred prehliadok hlavných hráčov módneho biznisu, s prvou módnou ligou už predsa len má nejaké skúsenosti. Na parížske móla H&M priviedli pravdepodobne práve i financie získané z úspešných dizajnérskych kolaborácií, ktoré priniesli ikonické kúsky legendárnych dizajnérov do celého sveta. H&M v posledných rokoch spolupracovalo napríklad so značkami Maison Martin Margiela, Versace, Marni, Lanvin, Karl Lagerfeld či Stella McCartney.

Obľúbená značka sa tiež snaží profilovať aj ako značka celebrít. Tvárami ich posledných kampaní boli speváčka Lana Del Rey či herečka Vanessa Paradis a v obchodoch po celom svete je stále k dispozícii kolekcia pánskej spodnej bielizne, ktorá vzniká v spolupráci s Davidom Backhamom. Šaty H&M sa čoraz častejšie objavujú i na hollywoodskych červených kobercoch. V modrej róbe z ich dielne sa nedávno na Oscaroch ukázala herečka Helen Hunt.

Ďalšie k téme

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom