Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
zdravie
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
thinkstockphotos
31. marca 2015 ZdravieDiéty od DamskaJazda.skSITA Diskusia()

Najväčšie omyly, ktorých sa dopúšťame počas chudnutia

Stále sa menia názory odborníkov na to, čo je zdravé a čomu by sme sa mali vyhýbať. Zostavili sme pre vás zoznam omylov a poloprávd, ktoré počas schudnutia dodržiavame s vierou, že žijeme zdravo.

1. Sója nadovšetko

Sója má množstvo pozitívnych účinkov na naše zdravie a v rámci stravovania sa jej venuje mimoriadna pozornosť. Zvýšil sa jej dopyt v rámci potravinárskeho priemyslu a ten začal sóju pridávať do rôznych produktov od párkov, cez nátierky až po sladkosti. Vo väčšine týchto potravín sa však sója nenachádza v takej podobe, aby bola nášmu telu prospešná, práve naopak.

Do produktov sa pridáva tzv. izolovaný sójový proteín, ktorý nemá s prirodzenou potravinou nič spoločné. Z hľadiska zdravia sa preto nemôžeme spoliehať ani na sójové mlieko, jogurty či mäso.

Sóju možno ako zdraviu prospešnú odporučiť iba fermentovanú. Tá je bohatým zdrojom bielkovín, probiotík a vitamínu K2.

Živá strava – raw food

2. Surová strava je najzdravšia

Raw food, sa skladá z ovocia, zeleniny, orechov a semienok, obilnín, strukovín, morských rias a kokosového mlieka. Zahriatie surovín nesmie presiahnuť 45 ° C. V rámci očisty organizmu má takéto stravovanie niečo seba. Jej dlhodobú konzumáciu by ste si ale mali rozmyslieť. Z takejto stravy naše telo nezíska dostatočné množstvo vitamínov, vápnika, bielkovín ani energie.

10 prekvapujúcich faktov o prejedaní sa!

3. Obmedzovanie tukov

Pred slovom tuk každý človek túžiaci po štíhlej línii spozornie a ak sa dá, radšej sa mu vyhýba. Výsledkom je, že nášmu telu mnohé prospešné tuky chýbajú. Jedná sa hlavne o omega 3 tuky, ktoré obsahuje napr. ľanový, konopný olej a za studena lisovaný kokosový a olivový olej.

Vyhýbať by sme sa nemali ani mäsu a maslu. Maslo obsahuje dobre stráviteľné nasýtené mastné kyseliny, ktoré priaznivo ovplyvňujú črevá. V rámci mäsa by sme mali denne skonzumovať až do 0,5 kg a tukov od 80-120 g . V rámci zdravého stravovania by ste mali dodržiavať tieto hodnoty.

Top 10 ‚zdravých‘ potravín, ktoré vás môžu aj zabiť!

4. Na chudnutie je výborné ovocie

Omyl! Ovocie by ste nemali nikdy konzumovať večer. Fruktóza aktivuje inzulín a zastaví nočné spaľovanie tukov. Napríklad len veľký banán má v sebe 192 kalórií, čo je 12 kociek cukru. A jablčný džús má viac kalórii ako Coca-Cola.

5. Zdravé sladenie

Biely repný cukor mnohí z nás začali nahrádzať inými, zdravšími variantmi. Jednou z nich je fruktóza, ktorá je prirodzenou súčasťou ovocia. Avšak jej priaznivé vlastnosti platia len v prípade, keď ju konzumujete v ovocí. Tam je jej málo a je naviazaná s vlákninou a ďalšími vitamínmi a minerálmi. To ale neplatí pre izolovanú fruktózu z kukurice, ktorá sa stala náhradou bežného cukru. Tá má toxický vplyv na pečeň a pôsobí podobne ako alkohol, takže sa jej konzumáciou ukladá v pečeni tuk.

Odporúčané články

Ako získať dokonalú pleť bez vrások Úžasné účinky svetelnej terapie na naše zdravie

Témy

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z DamskaJazda.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Odporúčané články

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.