Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
chudnutie, diéta, váha, obezita, nadváha, línia, štíhla postava
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
shutterstock.com
7. augusta 2014 ZdravieZdravý život od MonaSITA Diskusia()

Nebezpečná obezita: Môžeme byť aj s nadváhou zdraví?

Každý vie, že s nadváhou sa zvyšuje riziko rôznych ochorení. Sú to napríklad srdcovocievne choroby, vysoký krvný tlak či diabetes. Vedci však prinášajú prekvapivé zistenia.

Podľa amerického výskumu, ktorý sa realizoval na vzorke 14 000 dospelých ľudí, rozhodujúcejšie pre naše zdravie je viesť aktívny životný štýl ako hodnota nášho BMI (body mass index). Výsledky tohto výskumu dokonca poukazujú, že niektorí ľudia s nadváhou boli zdravší ako štíhli. Konkrétne to znamená, že až 40 percent z testovaných obéznych malo zdravú hladinu cholesterolu, krvného cukru a ideálny krvný tlak. Ako je to možné? Táto vzorka totiž viedla aktívny spôsob života. Opatrne volila jedálny lístok a stravovala sa pravidelne.

Prečítajte si aj: Štyri zdravé potraviny, ktoré sú plné tuku!

Na základe týchto poznatkov, spomínaný výskum dospel k záveru, že i ľudia s vyššou telesnou hmotnosťou (ale aktívni) môžu byť viac fit, ako tí tenkí so sedavým spôsobom života. Patríte i vy k tejto skupine, ktorá žije zdravo a nedarí sa jej schudnúť? Netrápte sa preto zbytočne. Možno ste v skutočnosti zdravšia, ako vaše štíhle kolegyne, známe či priateľky.

Prečítajte si aj: 10 fatálnych chýb, ktoré vám bránia schudnúť

Čo je teda dôležité?

Ak chcete byť teda fit, nemusíte nutne týrať váš organizmus drastickými diétami. Ani v žiadnom prípade ho vyčerpať hladovkou. Takéto metódy vám viac uškodia, ako pomôžu. Pre vaše zdravie je omnoho dôležitejšie a účinnejšie, keď sa budete riadiť podľa nasledujúcich tipov:

– Pravidelná vyvážená strava prevažne rastlinného pôvodu.

– Cvičte aspoň 30 minút každý deň. Alebo spravte 10 000 krokov, ak máte krokomer.

– Spite 7-8 hodín denne každú noc.

– Absolvujte preventívne lekárske kontroly.

– Pokiaľ je to možné, zbytočne sa nestresujte. Takmer každá negatívna skúsenosť má tiež pozitívnu stránku. Zamerajte sa na ňu alebo na pozitívne aspekty vo vašom živote.

Odporúčané články

9 úžasných účinkov černíc nielen proti rakovine a kilám Ako sa zbaviť tuku na vnútorných stehnách?

Témy

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Zdravý život

Odporúčame

Copyright © iSITA s.r.o. Všetky práva vyhradené. iSITA si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.
Rozumiem

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...