Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
zelenina, paprika, krájať, zdravie, výživa, chudnutie, jedlo, paradajk
shutterstock.com
12. júna 2014 ZdravieVýživa od MonaSITA Diskusia()

Obľúbená a prospešná: O akej zelenine je reč?

Mnohí odborníci na zdravú životosprávu stále prízvukujú, aby sme ju zahrnuli do nášho každodenného jedálnička, najmä pre jej pozitívne účinky na srdce, krvný obeh i zrak.

V časoch, keď na starom kontinente ešte o tejto šťavnatej zelenine nik nesníval, dokázali z nej najmä Mexičania ukuchtiť mnohé chutné jedlá. O akej zelenine je reč?

Paprika – ďalší Kolumbov objav

Je to práve paprika, ktorá v súčasnej gastronómii predstavuje jednu z najfrekventovanejších ingrediencií a figuruje v receptúrach studenej i teplej kuchyne. Do európskeho jedálnička sa táto zelenina dostala zásluhou Kolumbových výprav, pretože priekopníkmi v jej pestovaní boli už spomínaní obyvatelia Južnej a Strednej Ameriky.

Prečítajte si aj: Osem liečivých účinkov špargle

Ako nám paprika prospieva?

Obsahuje vitamíny B, C, E. Takisto je zdrojom draslíka, horčíka, vápnika, železa, betakaroténu, lykopénu a vlákniny. Niet divu, že konzumáciu papriky prízvukujú mnohí odborníci na zdravú výživu. Dokazujú to i viaceré štúdie, podľa ktorých posilňuje srdce, stimuluje krvný obeh i zrak a spevňuje väzivové tkanivá.

Pomáha tiež pri žalúdočných, črevných problémoch, migrénach a podporuje chuť do jedla.

Odporúčané články

Parazity- neviditeľný nepriateľ nášho tela Päť kusov ovocia a zeleniny denne je pasé, varujú vedci

Témy

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Výživa

Odporúčame

Copyright © iSITA s.r.o. Všetky práva vyhradené. iSITA si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.
Rozumiem

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...