Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Beh, bežať, behanie,
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
www.thinkstockphotos.com
5. novembra 2017 ZdravieBehanie s Dámskou jazdou od DamskaJazda.skSITA Diskusia()

Oslávte Svetový deň behu. Tu je niekoľko dôvodov naviac, prečo behať v chladnejšom počasí

Dôvodov, prečo chodiť behať sú stovky a Svetový deň behu – 5.11., predstavuje ešte o jeden dôvod viac. Ten založil v roku 1999 bežec Bill McDermot a jeho cieľom bolo podporiť boj proti chudobe vo svete. Tak neseďte doma a poďte si tiež zabehať. 

Prečo práve beh?

Je to najrozšírenejšia a najobľúbenejšia aktivita medzi širokou verejnosťou. Nie ste limitovaní otváracou dobou fitness centier a nemusíte byť ani veľmi pohybovo nadaní. Nepotrebujete trénera, behať môžeme ísť kedykoľvek. Aj keď sa to tak na prvý pohľad nemusí javiť, beh a to aj v zimných mesiacoch, priaznivo ovplyvňuje náš imunitný systém. Pravidelné behanie je tiež veľmi účinnou metódou, ako sa vyhnúť depresiám a úzkostiam. To preto, že znižuje tvorbu stresového hormónu kortizolu a naopak zvyšuje produkciu endorfínov, čo je ľudovo povedané hormón šťastia. Nemali by ste sa preto nechať odradiť nastupujúcou zimou, ale vybehnúť a užiť si čerstvý vzduch a krásnu jesennú prírodu.

Na počasí (ne)záleží

Aj jeseň je ideálne obdobie pre odštartovanie bežeckých tréningov vonku. Teda, pokiaľ ste ešte nevybehli. Ide totiž o to, že vonkajšie teploty sa znižujú postupne, takže telo má možnosť sa plynule aklimatizovať. V prípade, že sa pod tlakom novoročného predsavzatia rozhodnete 1. januára v-15 °C odštartovať vašu bežeckú kariéru, telo Vám rozhodne nepoďakuje a môžete to odniesť škaredou chrípkou. Pokiaľ ale začnete trénovať s prichádzajúcou jeseňou, budete tak posilňovať aj vašu imunitu a v priebehu sa prirodzene otužovať.

Čo na seba?

Dôležité je tiež správne oblečenie. V zimných mesiacoch by sme mali oblečenie vrstviť. To môže byť zábava. Veď v ktorom inom ročnom období si na seba beztrestne môžeme natiahnuť legíny, šortky a podkolienky zároveň? Hlavné je byť po celú dobu tréningu v teple a suchu.

Rýchlejšie spaľujete

Nepopierateľnou výhodou pohybu vonku, aj keď vás už slnko nepáli do chrbta, je tiež zvýšený energetický výdaj. V prípade, že beháte v zime, kladiete na telo vyššie energetické nároky, čo má za následok rýchlejšie chudnutie. Behom vonku spálime o 15 % viac kalórií ako pri behu na páse. Zrýchli sa tiež metabolizmus, čo sa určite pred prichádzajúcimi sviatkami bude hodiť.

Prísun energie

Zabudnúť by ste nemali ani na prísun tekutín a energie! To, že sa v zime toľko nepotíte neznamená, že telo nestráca vodu. Pokiaľ vytvárate fyzickú aktivitu, potíte sa aj v chlade. Okrem správneho pitného režimu, môžete silu doplniť napríklad obľúbeným zdrojom energie – MANA Drinkom, čo je lahodné a nutrične vyvážené jedlo vo fľaši.

Odporúčané články

Ako rozpoznať srdcový infarkt mesiac predtým, ako sa stane? Oplatí sa vedieť. Nemiešajte tieto domáce produkty, môžu vám vážne poškodiť zdravie!

Témy

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z DamskaJazda.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Z kategórie Behanie s Dámskou jazdou

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.