Potraviny, ktoré odbúravajú stres

stres
thinkstockphotos
reklama:

Naučte sa redukovať stres a mať ho pod kontrolou. Môžete proti nemu bojovať aj správnou voľbou stravy.

Stres je prirodzená reakcia organizmu na mimoriadne záťažové situácie. Bohužiaľ dnešná uponáhľaná doba prináša takýchto situácií nespočetne veľa.

Zvýšená produkcia adrenalínu môže viesť k nedostatku živín a vyčerpanosti nadobličiek, čo spôsobuje zvýšený stres, chronickú únavu a pocity úzkosti. Konzumácia vhodných potravín bohatých na živiny je preto obzvlášť dôležitá. Zbavíte sa tak stresu a ešte si aj dobre pochutnáte.

Potraviny, ktoré odbúravajú stres:

Oriešky – sú bohaté na horčík, zinok, draslík a vitamíny skupiny B, ktoré sú dôležité pre správnu funkciu nadobličiek. Počas stresu ich zásoby prudko klesajú. Predovšetkým mandle sú tou pravou potravinou pre rozstrapatené nervy. Ich pravidelná konzumácia pomáha prekonávať stres, depresiu a únavu. Mandle sú tiež výbornou desiatou pre športovcov a ťažko pracujúcich, pretože dodajú telu energiu a vitalitu.

Pomaranče- vitamín C, ktorý je v pomarančoch obsiahnutý, pomáha znižovať hladinu stresu a po prežití stresovej situácie vracia krvný tlak a hladiny kortizolu do normálu. Vitamín C je tiež známy svojou schopnosťou podporiť imunitný systém.

Avokádo- toto exotické ovocie obsahuje veľa draslíka a tak prispieva k znižovaniu krvného tlaku. Navyše obsahuje zdraviu prospešné nenasýtené mastné kyseliny a všetky esenciálne aminokyseliny.

Jóga – Zbavte sa stresu počas vysávania

Brokolica- je rovnako ako kel a ďalšia tmavo zelená zelenina plná vitamínov, ktoré je potrebné dodávať do tela vo zvýšenej miere najmä v stresovom období. Okrem toho, že brokolica odbúrava nervozitu, pôsobí tiež ako prevencia rakoviny hrubého čreva, posilňuje srdce a zlepšuje imunitný systém.

Morčacie mäso- obsahuje esenciálnu aminokyselinu zvanú L-tryptofán, ktorá je nevyhnutná pre vznik serotonínu a melatonínu, teda hormónov dobrej nálady. Preto sa ľudia po obede z morčacieho mäsa cítia príjemne uvoľnene, niekedy až ospalo. L-tryptofán získate aj z konzumácie kešu orieškov, mlieka, banánov či ovsených vločiek.

Špenát- priaznivé účinky špenátu na ľudský organizmus sú dobre známe. Posilňuje imunitný systém, pomáha pri tvorbe krvi, zlepšuje látkovú výmenu a pôsobí ako diuretikum, ale tiež upokojuje nervovú sústavu, pomáha zlepšovať náladu a zaháňa stres a únavu.

Losos- táto ryba je bohatá na omega-3 mastné kyseliny, bielkoviny, horčík, vitamíny skupiny B a železo. Všetky tieto živiny uvoľňujú napätie a bojujú proti únave. Navyše omega-3 mastné kyseliny zabraňujú stúpaniu hladiny stresových hormónov kortizolu a adrenalínu.

Prenasleduje vás chuť na sladké? Zbavte sa jej raz a navždy!

Banán – skvelou kombináciou proti stresu je banán nakrájaný v bielom jogurte. Je to poriadna dávka magnézia. Magnézium obsahuje aj sušené ovocie, predovšetkým figy.

Vhodné proti stresu sú aj bylinkové čaje počas dňa a pred spaním napríklad medovka, trezalka, harmanček a iné.

Stresujúce potraviny :

Niektoré potraviny a nápoje naopak môžu byť príčinou vzniknutého stresu. Patria medzi ne najmä: alkohol, kofeín, sladké a slané jedlá, mliečne výrobky a korenené jedlá.

18. decembra 2014

reklama:
reklama:

Najčítanejšie za 24 hod