Povedz mi, akú kabelku máš, a ja ti poviem, kto si

posh24.com
posh24.com
reklama:

Priemyselnou revolúciou a technickým pokrokom v 19. storočí sa začal rozvíjať aj trh s kabelkami. Vznikali nové typy a začali sa používať nové materiály. Obľúbenými a žiadanými sa stali kožené kabelky, pretože boli kvalitné a pevné, vhodné aj na cestovanie vlakom, ktoré sa čoraz viac rozmáhalo.

Práve s batožinou, ktorá sa držala v rukách sa vlastne prvýkrát použil aj termín kabelka (začiatkom 20. storočia). Tá sa stala inšpiráciou aj pre nový druh kabeliek už s vnútornými priehradkami. Postupne sa vyrábali kabelky, aké ich poznáme dnes, no aj vďaka nedostatku materiálov počas vojny sa začali používať aj netradičné materiály ako plasty a drevo. Rozvoju kabeliek pomohol aj vznik popredných dizajnérskych značiek ako Louis Vuitton, Chanel, Prada, Gucci, Hermés…

Dnes sa na trhu nachádzajú kabelky rôznych tvarov a veľkostí. Vedeli ste však, že podľa druhu kabelky akú preferujete, vie okolie zistiť aký ste typ?

Listová kabelka, alebo „psaníčko“

Ten, kto si myslí, že tento typ kabeliek je len na slávnostné príležitosti, asi veľmi nesleduje módne trendy. Po listovej kabelke siaha dáma, ktorá vie, čo je štýl. Keby žila v New Yorku, jej najlepšou kamarátkou by bola Carrie Bradshaw, alebo Jenifer Aniston. Preferuje kozmopolitný štýl života a miluje pôžitky rôzneho druhu. Majiteľku takejto kabelky stretnete najčastejšie na drinku v podniku, ktorý je momentálne najviac in. Možno sa bude ukrývať za značkovými okuliarmi, ale to patrí k jej imidžu.

Športové kabelky

Už samotný názov týchto kabeliek naznačuje, že jej majiteľka miluje pohyb a všetko s tým súvisiace. Šport je jedným zo základných pilierov jej života. Je neustále v pohybe a uprednostňuje zdravú stravu. Jej kabelka je sídlom nielen praktickosti, ale keď treba, vie sa zmeniť aj na rýchlu výpomoc – jej bohaté priestory totiž dokonale ukryjú všetky tie drobnôstky, ktoré zo žien robia divy – teda šminky či zvodný parfum. Dokonalým príkladom milovníčky športových kabeliek je Dominika Cibulková, ktorá cez deň žne úspechy na kurte a večer svojím dokonalým zjavom dokáže opantať polovicu podniku. V zahraničí si športové kabelky obľúbila modelka i herečka Miranda Kerr.

Cez plece

Kabelky cez plece sa stali synonymom štýlu posledných rokov. Nosia sa v rôznych veľkostiach a takmer vždy vyniknú! Ich majiteľka vie, čo sa nosí, vie nosiť seba i samotnú kabelku. Je rada stredobodom pozornosti a za svoj tajný tromf považuje červený rúž. V zahraničí tašky cez plece preferuje módna stylistka Rachel Zoe, ktorá zaviedla aj nosenie s „dvoma“ uškami – keď sa jej kabelku nechce dať cez plece, uško nedá dole, ale zvrství samotný efekt kabelky.

Facebook Rachel Zoe

Shefinds.com
Kabelka do ruky, alebo aktovka

Majiteľka takejto kabelky je často synonymom elegancie. Často má dôležitú prácu a musí byť reprezentatívna. Aj preto do svojich doplnkov dokáže investovať veľa. Kabelku považuje za súčasť svojho stylingu a musí byť nielen pekná, ale aj účelová, aby ukryla dôležité dokumenty alebo tablet. Kabelky do ruky či aktovky sú nestarnúce a milovali ich aj klasické krásky ako Audrey Hepburn a Jane Birkin, pre ktorú kabelku navrhol sám módny mág Hermés, po tom ako s ňou raz cestoval v lietadle. Taška „Birkinka“ sa stihla stať synonymom módy a každá správna fashionholička túži jednu takú mať doma. Keby len nestála od 4800 – 100 000 libier!

7. februára 2014

Súvisiace témy:
reklama:
reklama:

Najčítanejšie za 24 hod

Autor: DJ/PR

Estetika v odievaní

Screenshot_2017 09 13 15 40 40 1.png

Estetické cítenie je prameňom všetkého prekrásneho, veľkého a človek zbavený tohto citu stojí na úrovni nemej tváre“, definuje V.G. Belinskij. Estetika … Čítať ďalej