Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
kalórie
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
distractify.com
8. júna 2017 ZdravieDiéty od DamskaJazda.skSITA Diskusia()

Poznáte kalorickú hodnotu bežných jedál? Zistite to!

Často si myslíme, že vieme odhadnúť veľkosť a približnú kalorickú hodnotu jedla, ktoré máme naložené na tanieri. No potom sa čudujeme, prečo vlastne priberáme, „keď sme zjedli tak málo“.. Nezáleží na tom koľko, ale čo zjeme, veď sami uvidíte….

Energia

Z jedla získava naše telo energiu na každodenné fungovanie. Vďaka získanej energii naše telo dokáže pracovať a plnoť si základné funkcie, ktoré ani nevnímame. Energia je potrebná pre fungovanie orgánov,správnu mozgovú aktivitu, jedlo ovplyvňuje našu náladu a vo veľkej miere aj energiu ktorej deficit pociťujeme ako únavu, či nechutenstvo.

Jedlo obsahuje 6 základných nutrientov- sacharidy, bielkoviny, tuky, vodu, vitamíny a minerály.

Pre správne fungovanie metabolizmu je veľmi dôležité tieto nutrienty vyvažovať. Nemala by byť veľká nerovnováha medzi sacharidmi-tukmi-bielkovinami.

4-4-9

To je počet kalórii obsiahnutý v jednom grame potraviny. 1g sacharidov obsahuje 4 kalórie, 1g bielkovín rovnako 4 kalórie, zatiaľ čo 1g tuku obsahuje až 9 kalórií. Priemerný denný príjem dospelého človeka sa pohybuje v rozpätí 1800-2500 kcal, čo však veľmi záleží od typu zamestnania a fyzickej aktivity človeka a v neposlednom rade aj od pohlavia. Je prirodzené, že jedinec, ktorý pracuje pri počítači a po práci si sadne doma k televízii by mal svoj denný príjem aj patrične redukovať a naopak, fyzicky ťažko pracujúci a aj vo voľnom čase aktívny človek si môže dovoliť zjesť aj kalorickejšie jedlá. Na čo treba dbať pri oboch prípadoch je dostatočný príjem tekutín, zeleniny a ovocia.

Málo času, málo peňazí

Dnešná uponáhľaná doba „núti“ ľudí stravovať sa za pochodu, vo fasfoodoch a preto riešia svoj obed, alebo večeru často bagetou, alebo „take-away“ jedlom, hamburgermi a mastnými, vyprážanými jedlami – „menučkami“ z reštaurácie, ktoré ich finančne stoja približne rovnako ako šalát s mäsom, a ostanú sýtejší dlhšie, preto voľba často padá na nezdravé „lacnejšie“ jedlá.

Stačilo by iba miesto pozerania televízie venovať 30 minút príprave jedla doma, ktoré si na druhý deň vezmete do práce.

Porovnajte si to s nami

kalórie

K téme

Pozor na tieto potraviny, starnete po nich rýchlejšie! Anne Hathaway prekvapuje, s dieťaťom má život vraj jednoduchší

Témy

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z DamskaJazda.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

K téme

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.