Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
jedlo, potraviny, žena, raňajky, úsmev, vajce, pomaranč, zdravie, džús
shutterstock.com
21. februára 2014 ZdravieDiéty od MonaSITA Diskusia()

Prekvapivé zázračné potraviny, po ktorých sa chudne

Existujú suroviny, o ktorých by ste vôbec nepovedali, že vám môžu pomôcť vyformovať postavu.

Ak ešte stále pri pohľade do zrkadla alebo na váhu prepadáte panike, vyskúšajte zahrnúť do svojho jedálneho lístka týchto šesť surovín. Pretože vďaka svojmu zloženiu majú na formovanie postavy priaznivý vplyv.

Avokádo

Hoci sa v ňom ukrýva až 83 % tuku, je vhodné i pri chudnutí. Obsahuje esenciálne mastné kyseliny, ktoré pomáhajú premieňať iné tuky, zároveň znižujú zlý cholesterol v krvi. Z minerálnych látok poskytuje najmä draslík, vápnik, meď a fosfor. Je zdrojom prírodných antioxidantov, hlavne luteínu a beta-karoténu, vitamínu C a B. Navyše jedno avokádo môže obsahovať až 17 g vlákniny. Zároveň tiež manózu, formu sacharidov. Tú využíva mozog ako zdroj energie.

Mrlík Chílsky

Patrí medzi tzv. pseudoobilniny podobne ako pohánka. Skrýva v sebe ľahko stráviteľné bielkoviny, obsahuje všetkých osem aminokyselín. Dodá telu potrebnú vlákninu, ktorá spomaľuje trávenie. Nájdete v ňom vitamíny skupiny B, beta-karotény a vitamín C. Má nízky obsah sodíka a naopak veľa vápnika, horčíka, draslíka a železa. Neobsahuje lepok. Zo semienok sa robí múka a cereálie.

Prečítajte si aj: Bezlepkový životný štýl: Kedy je nepriateľom?

Mandle

, orechy, jedlo, potraviny, pistácie, mandle, suroviny, diéta
shutterstock.com

Nachádzajú sa v nich zdravé tuky, bielkoviny i vláknina. Sú zdrojom vápnika, fosforu, horčíka či vitamínu E. Môžu teda byť vhodné pre diabetikov a pre tých, čo majú ťažkosti s cukrom v krvi. Ak ich jete s mierou, môžu vám pri chudnutí pomôcť. Štúdie potvrdzujú i to, že ľudia, ktorí konzumujú mandle, majú obvykle nižšie BMI. Pôsobia preventívne proti srdcovocievnym chorobám a znižujú celkový cholesterol. Menej vhodné sú však pražené a solené mandle.

Ovsené vločky

Majú najvyšší obsah bielkovín zo všetkých obilnín a nízky glykemický index. Obsahujú vhodný pomer rozpustnej a nerozpustnej vlákniny. Beta-glukán v ovse pomáha stabilizovať krvný cukor. Sú zdrojom fosforu, draslíka, selénu, mangánu a tiež železa. Je v nich však aj lepok, s ktorým sa neznášajú ľudia trpiaci celiakiou. Najvýživnejšie sú surové ovsené vločky, podávané v kombinácii s mliekom, ovocím a orechmi.

Vajcia

Táto surovina má povesť, že je najlepším zdrojom bielkovín na svete. V žĺtku sa ukrýva všetkých osem aminokyselín a zdraviu prospešný cholín. Ten paradoxne pôsobí proti hromadeniu cholesterolu a tuku v pečeni. Vajcia obohatené o omega-3 mastné kyseliny pomáhajú tiež znižovať cholesterol. Vo vajci sa nachádza i viac ako 15 vitamínov, hlvane skupiny B (B2 a B12) a vitamín D. Okrem toho v tejto potravine nájdete selén, síru, vápnik a železo. Čím viac miešate vajce, tým viac cholesterolu v ňom oxiduje, preto ho radšej varte celé.

Huby

Obsahujú silný antioxidant s názvom L-ergothionein neutralizujúci voľné radikály. Zároveň môže pomôcť i štiepiť cukor v krvi, a tým viesť k efektívnejšiemu spaľovaniu tuku na energiu. Túto látku nájdete aj v šampiňónoch. Medzi najzdravšie huby na svete však patria maitake, šitake a reiši. Všetky tri slúžia ako liek, majú pozitívny vplyv najmä na imunitný systém a pomáhajú dokonca i pri liečbe rakoviny.

Odporúčané články

Soľ: Biely zabijak či nevyhnutný minerál? Na tieto štyri veci nesmiete zabudnúť pri chudnutí!

Témy

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Diéty

Odporúčame

Copyright © iSITA s.r.o. Všetky práva vyhradené. iSITA si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.
Rozumiem

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...