Príbehy zo života: Aktívna dovolenka v Amerike

Archív MČ

Po zaneprázdnenom pracovno-poznávacom pobyte v Holandsku sa štyri najlepšie kamarátky ocitnú za Veľkou mlákou, respektíve v USA. Leteli sme z Viedne do Zurichu, odtiaľ do New Yorku a odtiaľ do Miami.

Miami zažívam snáď už druhýkrát a ani teraz nesklamalo. Jedinečná biela pláž, čisté vlny Atlantiku, skvelé jedlo a ešte lepšia atmosféra. To proste musíš zažiť. Trávime tu dva dni pred veľkou plavbou so spoločnosťou Carnival Sensation Line. Je 8. september, keď sa dostávame do prístavu v Miami, aby sme vyrazili na vytúženú plavbu. Prvý krok na palubu a naše oči sa rozžiarili a sánky popadali. Obrovská, krásna a luxusná loď, ktorej služby budeme nasledujúcich päť dní môcť využívať, nás veľmi očarila.

Z Miami sa dostávame do našej prvej zastávky – na ostrov Key West, kde chvíľu pobudneme. Krása. Síce krátko, ale kubánsky štýl a trošku rumu si nemôžeš nechať ujsť. Potom už nasledovalo Mexiko, konkrétne ostrov Cozumel. Mexiko bolo neskutočné, neopísateľné, šialené a krásne. Stihli sme všetko, čo sme chceli: obhliadku ostrova, šnorchling, tequilu, fiestu, sombrera na hlave. Nekonečný príbeh. Zo šialenej plavby sa vraciame do Miami, kde strávime ešte jednu noc. Stíhame nočné kúpanie v oceáne, párty bez občianskeho preukazu, príjemných policajtov ale aj americkú pizzu. Misia na Floride sa zdá byť úspešne splnená.

Zdroj foto Archív MČ

Z Miami a plavby sa s krátkym prestupom v Houston-e v Texase dostávame do Las Vegas. Konečne. Plán bol jasný: preskúmať trošku aj zo západného pobrežia. Prichádzame skoro ráno, oddýchneme si a hneď aj vyrážame preskúmať všetko, čo nám čas dovolí. Prvá zástavka je mohutný Grand Canyon – čiže Veľký kaňon. Ide o najznámejšiu a najmohutnejšiu úžinu v Amerike a patrí tiež medzi najznámejšie prírodné úkazy na svete. Nachádza sa vo vedľajšom štáte – v Arizone, kde sa dostávame autobusom spoločnosťou Paradise Found Tours za 85 dolárov. V cene máme obojsmernú cestu, vstup do kaňonu, občerstvenie v autobuse aj samotný obed formou švédskych stolov, z ktorých fakt bolo čo vyberať. Naše chuťové poháriky ožívajú.

Po celodennom výlete prichádzame nazad do Vegas, do štátu Nevada. Hneď mierime do hotela, kde sme ubytované nasať trošku atmosféru. Prečo? Ide o Stratosféru a rozhodne ju odporúčam, ak sa vyskytneš v tomto meste hriechu. Hotel, kasína, vyhliadková veža, kolotoče na streche, bazén na streche. Five in one. Spoznáš ho z akejkoľvek strany a diaľky mesta, práve preto, že je výnimočný svojou spomínanou vežou. Veža si drží titul najvyššej v USA už od r. 1996 a je 2. najvyššou stavbou v Nevade. Meria presne 350, 22 m. a na jej vrchu sa nachádzajú 4 kolotoče. Kolotočový maniak (ako ja) si môže zakúpiť neobmedzený vstup a blázniť sa dokedy chce. Zažívame párty, z ktorej sa dostávame na hotel limuzínou. Tá nás vyjde menej ako keby sme použili aplikáciu Lyft, ktorú používame prevažnú časť pobytu (niečo ako Uber). To si už užívame posledné chvíle vo Vegas a
pripravujeme sa na cestu do Los Angeles, Long Beach, Santa Monicy a Newport Beach.

Lúčime sa s Vegas. S nezabudnuteľnými zážitkami. Je presne 16. 9. 2016 a 21:48 letíme do LA. Na Medzinárodné letisko LAX sa dostávame presne 23:06 miestneho času a zdá sa, že jediný spôsob ako fungovať ďalej je prečkať noc tu a ráno sa ubytovať. Zabalíme sa do deky, ktorú nám s radosťou poskytli American Airlines cestou zo Zurichu. Skoro ráno vyrážame do mesta, do typického amerického motela, kde máme spravenú rezerváciu.
Ubytujeme sa, dospíme zameškané a vyrážame na obhliadku mesta. Snažíme sa nájsť turistické informácie a zistiť, ako sa najlepšie dostaneme do Beverly Hills a k Hollywood sign. Naša verná aplikácia Lyft nás dovezie priamo na Hollywood Walk of Fame, pokocháme sa atrakciami, hviezdami na zemi a mierime do predajne, aby sme si rezervovali vyhliadkový autobus do Beverly Hills. Vidíme nie len v ktorom kostole sa natáčal film Sestra v akcii, ale aj kde žije Bruno Mars, kde zvykol žiť kráľ popu Michael Jacskon a mnoho iných hollywoodskych osobností.

Archív MČ

Po zaujímavej prehliadke sa naobedujeme, nakúpime magnetky a suveníry, načerpáme sily a mierime do Griffith Observatory, kde zažívame autentickú show s názvom Water is Life. Z observatória sa už ťaháme po púštnej ceste k Hollywood sign. Je veľmi teplo a zaujímavejšia je už asi len voda než nejaký nápis. Ale pekné, odfotili sme sa, zažili. Kyvadlová doprava formou free autobusu nás z observatória zavezie späť do mesta. Stihli sme toho fakt dosť a večer si spokojne líhame do postele, aby sme boli čerstvé na nasledujúce dni v Santa Monica.

Santa Monica nás dostala. Neskutočné miesto. Oceánik sa vlní, ľudia opaľujú, turisti jašia, deti sa vozia na typickom americkom pier s hrami a stánkami s cukrovou vatou. Ako z filmu. Aj my vyskúšame tandemový bicykel (ten, ktorý ovládajú dvaja naraz) a vozíme sa po okolitých miestach a plážach. Jedna, ktorá utkvela najviac je snáď Venice Beach.

Na druhý deň vlakom prichádzame do Long Beach. Vyskúšame americké crepes (palacinky), prechádzame okolo Queen Mary lode a navštívme AquaWorld, kde žiaľ žiadne delfíny ani kosatky neskáču. Vlakom už späť razíme cestu do Santa Monica a na ďalší deň autobusom do New Port Beach. Tiež zaujímavé miesto. Stihneme ešte pláž a plné zážitkov sa pomaly balíme na cestu do Londýna a domov.