Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
chudnutie, jedlo, štíhla línia, telo, postava, váha, diéta, vážiť sa
shutterstock.com
24. januára 2014 ZdravieDiéty od MonaSITA Diskusia()

Skvelé desatoro pre chudnutie

Ak sa stále neviete odhodlať na povianočné zhadzovanie kíl, vyskúšajte týchto desať krokov, ktoré vás pomôžu naštartovať.

„V novom roku začnem zdravšie žiť!“ Dali ste si aj vy takéto predsavzatie? Ak stále odkladáte jeho splnenie alebo neviete ako začať, vyskúšajte tento jednoduchý plán, ktorý vám pomôže zorientovať sa v novom životnom smere:

1. Chudnúť sa má od hlavy – a tak, ak chcete zhodiť kilá, musíte to naozaj chcieť vy sami a nie vaše okolie.

2. Stop výhovorkám – keď sa chce, všetko sa dá. To, čo dokázali iné, dokážete predsa aj vy. Najdôležitejšie však je pustiť sa do toho teraz, nie až zajtra.

3. Nebojte sa jesť – veď jedlo predstavuje základnú ľudskú potrebu, a bez neho naše telo jednoducho nefunguje. Skrátka iba vymeňte vyprážané rezne za prírodné grilované plátky.

4. Nastoľte režim – pokúste sa jesť 5 x denne. Aj modelky si na fotenie nosia niečo pod zub, pretože by celodennú záťaž v práci nevydržali.

5. V obchode rozmýšľajte – nehádžte do košíka všetko, na čom je napísané „zľava“, alebo čo vám práve padne do oka. Sledujte etikety a nakupujte len čerstvé potraviny.

6. Jedzte bohato – očami, chuťou, ale i množstvom. Neznamená to však, že by ste mali zjesť kvantá jedla, ale často sa stáva, že ten, kto má pár kíl navyše, konzumuje v skutočnosti málo a jednostranne zameranú stravu. Skúšajte preto nové recepty, nové jedlá i nové potraviny.

7. Občas i zhrešte – niekedy vás prepadne chuť na sladké alebo dobrú salámu. Tak si pokojne dajte. Zaveďte si pravidlo, že v jeden deň v týždni máte zhrešiť povolené. Lenže aj tu platí zásada nepreháňať. Nieže sa budete napchávať od rána do večera a potom týždeň z toho spamätávať.

8. Nájdite pohyb, ktorý vás bude baviť – nemusíte skákať na hodinách zumby a hanbiť sa pred ostatnými, ani dvíhať činky vo fitnescentre plnom dokonalo vypracovaných tiel. Nájdite si niečo, čo vás bude baviť – jógu, bicykel, beh, dlhé prechádzky či namiesto dopravného prostriedku využite na prepravu do zamestnania svoje nohy.

9. Odpočívajte – každý organizmus najlepšie funguje, keď je oddýchnutý, a to i ten, ktorému ste nastolili proces chudnutia. Ak nebudete relaxovať, nebudete ani chudnúť. Niekomu stačí obyčajný „gaučing“, iný si rád zájde na masáž. A úplne najlepší odpočinok je samozrejme kvalitný spánok.

10. Majte sa radi – začnite najmä u seba. Len ten, kto je spokojný sám so sebou, zvládne tiež všetko, čo si naplánuje. Keď sa budete sama sebe páčiť, nebude vám vadiť ani to, že máte pár kilečiek navyše. Ale to neznamená, že sa nemôžete pokúsiť niečo s tým urobiť. Niekedy stačí naozaj málo.

Odporúčané články

Päť skvelých cvikov k štíhlej postave Prečo tak šalieme po štíhlej línii?

Témy

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Diéty

Odporúčame

Copyright © iSITA s.r.o. Všetky práva vyhradené. iSITA si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.
Rozumiem

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...