Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
zelenina
shutterstock
25. júna 2014 ZdravieZdravý život od DamskaJazda.skSITA Diskusia()

Spoznajte zázračné účinky zeleniny II.

Prečo by sme mali konzumovať špenát, petržlen či žeruchu? V druhej časti článku vám dopĺňame ďalšie informácie o zelenine, čím získate kompletný prehľad o jej význame a účinkoch na ľudský organizmus. Petržlen

Účinky : Petržlen je bohatý na vitamín C, provitamín A, železo, vápnik, draslík, fosfor, horčík, síru a kremík. Vysoký obsah železa zabraňuje chudokrvnosti. Vitamín C posilňuje imunitný systém a povzbudzuje chuť do jedla. Povzbudzuje činnosť čriev a pomáha zbaviť organizmus nadbytočnej vody.

Množstvo : 100g obsahuje 170mg vitamínu C. Odporúča sa používať ako korenie. Na zregenerovanie pokožky postačí natierať pleť sedem dní čerstvou šťavou. Žuvanie čerstvej petržlenovej vňate odstraňuje zápach z úst po cibuli alebo cesnaku.

Pór

Účinky : Pôsobí proti nadúvaniu a pocitu plnosti. Obsahuje množstvo vitamínu E, železa a surový obsahuje kyselinu listovú, vitamín C a B1. Pór je mimoriadne antiseptický a pomáha chrániť srdce pred arteriosklerózou a vysokým krvným tlakom.

Množstvo : Pór môžete jesť pravidelne, najmä počas nevoľnosti a hnačkách.

Paradajky

Účinky : Povzbudzujú apetít a zažívanie a zastavuje rast choroboplodných baktérií v črevách. Znižujú krvný tlak, odvodňujú a obsahujú antioxidanty, množstvo vitamínu E, vitamín C a betakarotén.

Množstvo : Ľubovoľné. Dokonca aj paradajkový pretlak je bohatý na karotény a vitamín E.

Reďkovka

Účinky : Pomáha pri prevencii rakovinových ochorení. Éterické oleje podporujú tvorbu žlči a urýchľujú zažívací proces. Používa sa pri liečení ochorení žlčníka, žalúdka a priedušiek. Obsahuje vitamíny C a B.

Množstvo : Odporúča sa jesť surová. Doporučená dávka je 1-2 kg ročne.

Šalát

Účinky : Kyselina listová a vitamín B zlepšujú činnosť mozgu, pamäť, koncentráciu a spánok. Je tradičným prostriedkom na povzbudenie trávenia a činnosť čriev. Má upokojujúce účinky.

Množstvo: Denne by sa malo zjesť cca 150g.

Spoznajte zázračné účinky zeleniny I

Chren

Účinky : Je bohatý na vitamín C a E, ktorý zlepšuje zrakovú ostrosť a potláča prejavy starnutia pokožky. Zvyšuje libido a chráni bunky pred voľnými radikálmi. Okrem toho obsahuje mnoho draslíku a zinku. Chren patrí medzi najlepšie omladzovacie prostriedky v prírode. Posilňuje imunitný systém a aktivuje tvorbu hormónu šťastia. Napomáha poruchám spánku , upravuje vysoký krvný tlak a pomáha podporovať činnosť srdca a obličiek

Množstvo : Chren je ako stvorený na diéty, lebo obsahuje málo kalórií. Pokiaľ skonzumujete 250g denne, pokryjete dennú dávku vitamínu C. Už po týždni intenzívnej konzumácie chrenu sa budete cítiť sviežo a vitálne.

Špenát

Účinky : Betakarotén a vitamín E zachytávajú voľné radikály. Znižuje krvný tlak a magnézium pôsobí proti svalovým kŕčom. Je užitočným zdrojom železa. Mimo toho obsahuje vitamíny C, B1 a B2, jód a vápnik.

Množstvo : 200g pokrýva polovicu dennej spotreby kália. Mrazený špenát si uchováva viac živín než čerstvý..

Zázvor

Účinky: Je prostriedkom pri chrípke, kašli či nádche. Pomáha vylučovať hlieny a posilňuje žalúdok. Horúci zázvorový čaj pomáha pri zimnici, obklady pomáhajú pri zápale priedušiek a dýchacích ťažkostiach.

Množstvo : Vatový tampón namočený v zázvorovom odvare prináša úľavu pri bolestiach ucha. Priložený na pokožku zvyšuje jej prekrvenie.

Zeler

Účinky : Vňať je bohatá na vitamíny a minerály. Je vhodná ako potravinový doplnok pre ľudí trpiacich cukrovkou. Éterické oleje majú povzbudzujúce účinky na tráviace orgány. Betakarotén neutralizuje voľné radikály. Kálium reguluje krvný tlak a krvný obeh. Zbavuje pocitu stresu. Vďaka bohatému obsahu draslíka upokojuje nerv. Je vynikajúcou zložkou redukčnej diéty.

Množstvo : 150g predstavuje 1/4 dennej potreby kália. Najlepšie je konzumovať ho surový alebo nastrúhaný v šalátoch.

Zemiaky

Účinky : Sú bohatým zdrojom vitamínu C a B a obohacujú telo draslíkom, magnéziom, fosforom a železom. Surová zemiaková šťava utišuje zápaly a podporuje hojenie kožných infekcií a poranení. Plátky surových zemiakov sú vynikajúcim obkladom na opary a omrzliny, a taktiež pomáha na bolesti hlavy a migrénu.

Množstvo : 100g zemiakov = 70 kalórií. Pokiaľ sa zemiaky varia alebo pečú v šupke, zachovajú si množstvo svojej výživovej hodnoty a sú aj ľahko stráviteľné.

Žerucha

Účinky : Je bohatá na železo, vitamín C a meď. Pomáha pri chudokrvnosti a odstraňuje pocit únavy. Výborne čistí krv a zbavuje telo toxínov. Stimuluje činnosť čriev, pankreasu a žlčníku. Žuvanie surovej žeruchy posilňuje ďasná a pomáha zastavovať ich krvácanie. Pri vonkajšom použití vhodne pôsobí na nečistú pleť a hnisavé vyrážky.

Množstvo : Denná dávka by nemala u dospelého prekročiť jednu polievkovú lyžicu.

Odporúčané články

Týmto jedlám sa počas horúcich dní vyhnite! Obľúbená a prospešná: O akej zelenine je reč?

Témy

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Zdravý život

Odporúčame

Copyright © iSITA s.r.o. Všetky práva vyhradené. iSITA si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

Rozumiem

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...