Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
stres, žena, práca, počítač
synchealthblog.wordpress.com
12. februára 2013 ZdravieDomáci lekár od Kristína PriecelováSITA Diskusia()

Spúšťače stresu, ktoré útočia nepozorovane

Ak netušíte, prečo ste stále podráždení, možno si len nechcete priznať, že váš rozčuľujú veci, od ktorých by ste to nečakali.

BRATISLAVA 12. februára (WEBNOVINY) – Ste často podráždení, nervózni a vystresovaní, no keď sa vás niekto spýta na dôvod, netušíte prečo? Máte sa predsa fajn, v práci sa vám darí a partner je ideálny. Háčik však môže byť v maličkostiach, ktoré pri svojich hektických životoch ignorujeme.

Takže – máte neporiadok v spálni? Budí vás váš pes? Rozčuľuje vás Facebook? Áno, práve veci, ktoré máte najradšej, môžu poriadne zvyšovať hladinu vášho adrenalínu. Existuje však cesta, ako s týmito skrytými spúšťačmi stresu bojovať.

Návšteva u lekára

K doktorovi idete preto, aby ste sa cítili lepšie, no niektorí z nich sa správajú tak, že sa prehliadky niekoľko týždňov dopredu obávate. Dokonca sa môžete cítiť vystresovanejšie, ako keď ste prišli. Ak sa s týmto tvrdením stotožňujete, možno je čas svojho lekára vymeniť.

„Toto je partnerstvo a vzťah musí fungovať. Takže sa do toho pustite – porozprávajte sa s priateľmi, pozrite si web a nájdite doktora, ktorý vie, čo je pre vás správne,“ vysvetľuje kalifornská lekárka Phyllis Goldberg.

Kolegovia

Vôbec nemusí byť pravdou, že v práci zásadne najväčšie vrásky spôsobuje šéf – možno vám tlak nenápadne dvíhajú kolegovia. Trávite s nimi predsa množstvo času, na mnohých veciach sa nezhodnete a časom si môžete jednoducho liezť na nervy.

Ako sa nedávno ukázalo, ľudia si v práci viac cenia dobrých kolegov ako vysoký plat, takže bezkonfliktné vzťahy sú mimoriadne dôležité. Psychoterapeutka Linda Durré vie, ako sa stresu pre nezhody s kolegami vyhnúť. „Začnite komplimentom, potom prejdite rovno k problému.

Buďte konkrétni, nezabúdajte na spätnú väzbu, vyjadrite sa jasne a udajte konkrétne príklady zlého správania i toho, ako ho chcete zmeniť. Skončite pozitívnou poznámkou o tom, čo by ste si priali, aby sa stalo,“ radí.

Domáci miláčik

Úzkosť spôsobená vašimi milovanými domácimi zvieratkami skutočne existuje. Ak vám pes či mačka ničí spánok a dom a stále sa o nich bojíte, treba s tým niečo robiť.

Buď sa porozprávajte s trénerom psov alebo veterinárom, v krajnom prípade zvieratku nájdite lepší domov – možno jednoducho nechce žiť v byte alebo sa viac hodí inému majiteľovi. Váš život by totiž malo obohacovať, nie zhoršovať.

Neznamená to však, že ak máte so svojim miláčikom bežné problémy, hneď sa ho zbavíte. Koniec koncov, napriek niektorým nepríjemnostiam je podľa odborníčky na vzťahy a rodinu Rosemary Lichtman dokázané, že ľudia, ktorí majú zvieratká a dobre si ich vychovali, žijú šťastnejší, menej stresujúci a dlhší život.

Spálňa

Táto izba je určená na odpočinok a tak by mala i vyzerať. Takže žiadne rozhádzané oblečenie či neporiadok na nočnom stolíku – ani o tom netušíte a môžete si takto spôsobovať stres.

Je totiž známe, že existuje súvislosť medzi neporiadkom a zlou náladou či úzkosťou. „Keď ste zaneprázdnení, veci sa môžu veľmi rýchlo nahromadiť. Ale vy ste za to zodpovední a môžete to zmeniť,“ upozorňuje Goldberg.

Budík

Ak sa chcete vyhnúť stresu, zabudnite na digitálne budíky svietiace namodro a tiež tie s nepríjemným, hlasným zvonením. ‘Zabezpečíte’ si tak stres od prvej sekundy dňa, takže je načase nastaviť si budík na nejakú príjemnú melódiu. Samozrejme, ak pôjdete spať včas a zvyknete si na istý režim, postrach menom budík ani nebudete potrebovať.

Zábudlivosť

Vraciate sa každé ráno do bytu po kľúče, mobil či peňaženku? Ak sa vám to stáva často a vy preto meškáte, tak je neustály stres zaručený. Takže ak to nejde inak, radšej si dajte vyrobiť duplikáty kľúčov a všetky potrebné veci majte odložené na tom istom mieste.

Facebook

Na jednej strane je fajn mať prehľad aj o ľuďoch, s ktorými sa veľmi často nestretávate, ale ich statusy vás môžu tiež znepokojovať.

Ako vysvetlila Lichtman, vzťahy na sociálnej sieti môžu s emóciami zamávať podobne ako tie bežné – v tomto prípade predovšetkým preto, že statusy, v ktorých sa vaša bývalá spolužiačka vychvaľuje novým priateľom, či fotky cestovného maniaka, ktorý chodí na tri dovolenky do roka, môžu spôsobiť podráždenosť, hnev a pocity menejcennosti. Najmä ak nemáte práve najlepšie životné obdobie.

Keď sociálne siete a svoj e-mail pozorne sledujete pre všetky nové informácie, niekedy ich môže byť jednoducho priveľa. Takže ak vás Facebook z akéhokoľvek dôvodu rozčuľuje, neváhajte a použite tlačidlo „odhlásiť“ a radšej sa vyberte na prechádzku.

Klebety o celebritách

Neustále rozoberanie životov slávnych, krásnych a bohatých ľudí vám neprinesie nič dobré, ak máte sklony sa s nimi porovnávať. Ako upozorňuje Durré, oni majú na rozdiel od vás zástupy kaderníkov, maskérov, šoférov, pomocníkov v domácnosti, kuchárov či dokonca plastických chirurgov.

Takže klebety len ako doplnok pri inej užitočnejšej činnosti – napríklad varení či cvičení.

Zdroj: www.womansday.com

Odporúčané články

5 Tibeťanov ako novoročné predsavzatie Sprievodca, ako prežiť vianočné katastrofy bez ujmy!

Témy

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Domáci lekár

Odporúčame

Copyright © iSITA s.r.o. Všetky práva vyhradené. iSITA si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.
Rozumiem

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...