Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
elán, radosť, žena, smiech, úsmev, cvičiť, dobrá nálada, krása, fitnes
shutterstock.com
11. marca 2014 ZdravieZdravie a krása od LotaSITA Diskusia()

Štyri typy pohybu, ktoré nesmú chýbať v našom živote

Aj vy túžite po rovnováhe tela a mysle? Ako ju získať a cítiť sa fit? Harmónia sa dá dosiahnuť kombinovaním nasledujúcich štyroch druhov pohybových aktivít, keďže každá v nás rozvíja niečo iné.

Rovnováha tela a duše je to, po čom v súčasnej uponáhľanej dobe všetci túžia. Práve teraz je obdobie, počas ktorého sa začíname akoby prebúdzať zo sna a omnoho intenzívnejšie vnímať to, ako vyzeráme a ako sa cítime. Viac sa zaujímame o to, čo jeme, pretože potrava predstavuje pre náš organizmus palivo. Zaujímame sa o pohyb, ktorý je základným prejavom života a o psychiku, ktorá vytvára svet presne taký, aký ho vidíme.

Prečítajte si aj: Ako má vyzerať zdravý jedálny lístok?

No stále v nás zostáva určitá dávka pohodlnosti a so sebou začíname niečo robiť väčšinou až vtedy, keď nás k tomu doženie náš fyzický vzhľad či stav alebo spätná väzba nášho okolia. Nesmieme však zabúdať na to, že to, ako vyzeráme navonok, je zrkadlom nášho vnútorného ja a toho, ako sa cítime vo svojom tele. Samozrejme to platí aj naopak. Pre dosiahnutie duševnej pohody je potrebné zahrnúť do nášho každodenného života nasledujúce štyri druhy pohybových aktivít, keďže každá v nás rozvíja niečo iné.

1. Pohyb pre radosť

Väčšina z nás vie, že práve pohyb, ktorý vyvoláva pozitívne pocity, je najlepším zdrojom dobrej nálady a pocitu šťastia. Každá z nás však môže mať tento zážitok po inom športe. Niekoho baví tenis, iného plávanie či beh, tanec a podobne. Jednoducho to pre vás musí byť radosť.

2. Pokojný pohyb

Počas hektických a stresujúcich dní potrebujeme nevyhnutne zrelaxovať. To nám umožnia druhy pokojných pohybov ako jóga, tai – či, pilates, balantes, ktoré nás naučia vnímať svoje telo, správne dýchať a ponoriť sa do vlastného ja. Okrem toho sa stávame pružnejšími, ohybnejšími a naše pohyby sú ladnejšie.

Prečítajte si aj: Jóga – cvik pre harmóniu tela i duše

3. Aeróbne aktivity

Tieto druhy cvičenia zlepšujú našu kondíciu, odbúravajú tuk a hlavne zlepšujú funkciu životne dôležitých orgánov, ako sú srdce, pľúca.

4. Posilňovanie

Tento druh pohybovej aktivity formuje našu svalovú hmotu a spevňuje postavu.

Pre ktorý druh pohybu sa rozhodnúť? Pre zdravého človeka je najideálnejšie skombinovať všetky prvky z každej pohybovej aktivity. Reálne to znamená štyrikrát do týždňa pohyb. Po čase samé spoznáte, čo vášmu telu najviac prospieva. Tomuto pohybu sa potom venujte aj naďalej, ale vo väčšej miere.

Odporúčané články

Prekvapivé zázračné potraviny, po ktorých sa chudne Na tieto 4 veci nesmiete zabudnúť pri chudnutí!

Témy

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z DamskaJazda.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Odporúčané články

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.