Tabletkami a vitamíny ku kráse a zdraviu?

zdravie
thinkstockphotos
reklama:

Súčasná doba je plná stresu a zhonu a my tak v snahe po zdravom životnom štýle siahame po vitamínoch i tabletách na krajšiu pleť, vlasy či lepšiu pamäť. Neohrozujeme tým však naše zdravie?

Patríte aj vy do skupiny žien, ktoré majú lámavé vlasy a nechty, problematickú pokožku a nedostatok energie, no neviete, čo s tým?

Je náročné zásobiť každý deň svoje telo dostatočným množstvom vitamínov v podobe čerstvého ovocia a zeleniny, zdravých tukov a bielkovín. Aby sme však naše telo „chránili“, siahame po rôznych náhradných preparátoch, ktoré nám sľubujú zvýšenie energie, krásny vzhľad či dokonca vyšší sexuálny apetít.

Ak sa teda rozhodnete pre užívanie vitamínov, musíte dbať na správne dávkovanie. Pokiaľ cez deň skonzumujete dostatok vitamínov v podobe ovocia či zeleniny, kapsulové vitamíny v takýto deň vynechajte, pretože tým zbytočne zaťažujete svoj organizmus.

Čítajte aj: Prekvapivé účinky bieleho jogurtu na vaše zdravie a krásu

Prehnané množstvá vitamínov môžu viesť k rozličných ochoreniam, ako sú močové kamene, poškodenie pečene, hnačky či alergie.

Majte preto prehľad o tom, čo užívate. Pri výbere vhodných doplnkov sa poraďte s lekárom alebo odborníkom na zdravú výživu, ktorí vám pomôžu správne nastaviť množstvo a prísun potrebných látok pre organizmus. Nezabúdajte však, že najlepším spôsobom, ako telu doplniť chýbajúce vitamíny, je prírodnou formou.

Základné vitamíny potrebné pre zdravie a krásu:

Vitamín A (retinol)- nevyhnutný pre zdravý zrak a ochranu tela pred infekciami. Nájdete ho v rybách, mlieku, vajciach a všetkých oranžových potravinách.

Vitamín B9 (kyselina listová)- potrebný pre tvorbu červených krviniek, bielkovín v tele a zdravý nervový systém. Ukrýva sa v šalátovej zelenine, strukovinách a pšeničných klíčkoch.

Čítajte aj: Ako oklamať svoj vek a omladnúť?

Vitamín C- spomaľuje starnutie, pôsobí proti alergiám a chráni telo pred infekciami. Jeho prísun si zabezpečíte konzumáciou citrusového ovocia, papriky, paradajky, brokolice či kyslej kapusty.

Vitamín D- je potrebný pre zdravé a pevné kosti, zuby, nechty a vlasy. Časť tohto vitamínu získavame pomocou slnečného žiarenia (min.10 min. denne), ďalej ho nájdete v rybom tuku, vaječnom žĺtku či pečeni.

Vitamín E- vynikajúci antioxidant, ktorý spomaľuje procesy starnutia. Nachádza sa v sóji, obilninách, vajciach a šalátovej zelenine.

20. februára 2015

reklama:
reklama:

Najčítanejšie za 24 hod