Testovali sme za vás elektromobil Mercedes-Benz B250e. Tu je výsledok!

Mercedes Benz

Jazdili ste už v elektromobile? Že nie? Tak máte čo ľutovať.

Šoférovať takéto auto je úplne nový zážitok. My sme mali tú česť a otestovali sme Mercedes-Benz B250e (Electric Drive). Žiadny hluk, a to neskutočné zrýchlenie od prvej sekundy vás najmä pri predbiehaní vtlačí do sedadla. Nemôžem nespomenúť ten perfektný pocit, ktorý vám zaplaví vnútro, keď automobily stojace spolu s vami na červenej nechávate ďaleko za sebou. Jednoducho sa nechytajú. Mercedes totiž stvoril najsilnejší elektromobil. Z 0 na 100 km/h sa dostanete za 7,9 sekundy.

Mercedes-Benz B250e ako forma relaxu

Pri  predbiehaní (a nielen pri ňom) sa nemusíte navyše zdržiavať preraďovaním, lebo toto auto má len jeden prevod a reaguje okamžite. Pri tichom motore si ani neuvedomíte a na tachometri vám svieti rýchlosť 140 km/h. Veľmi nebezpečné pre vašu peňaženku najmä, ak sa v blízkosti nachádza policajná hliadka. Inak odporúčame ako forma relaxu.

Zahreje vás pocit bezpečia

Už pri prvom nasadnutí do elektromobilu Mercedes-Benz B250e sa cítite bezpečne a zahreje vás pocit, že ho máte plne pod kontrolou. Samozrejme, najskôr sa musíte zorientovať , pretože sú tu rozdiely. Ja som si musela zvykať dvakrát, lebo to bolo moje prvé rande nielen s elektromobilom, ale aj s automatikou. A na to lepšie sa dá zvyknúť veľmi rýchlo. Okrem spomínaného pocitu vás zahrejú tiež vyhrievané polohovateľné sedadlá, či elektricky poháňaná dvojzónová automatická klimatizácia Thermotronic.

20170320_160032.jpg

Autíčko na baterky

Rozdiely spočívajú napríklad v štartovaní, na ktoré nepotrebujete kľúč, i keď touto novinkou sa môžu pochváliť už aj klasické vozidlá. Stačí stlačiť gombík a potočiť ďalším, kde si nastavíte jeden z troch režimov jazdy, a to konkrétne E (eco), potom S (sport) a E+ (eco plus). Žiadne radenie rýchlostí, žiadna starosť. Autíčko ide ako na baterky. Však aj ide. Výrobca uvádza pri optimálnych podmienkach dojazd okolo 200 km a kapacitu batérií 28 kWh. Nabíjanie trvá rýchlonabíjačkou asi 20 až 45 minút. Elektromobil si môžete nabíjať aj doma. Vtedy sa však nabíjanie predĺži na 5 a viac hodín.

Najmä ženy ocenia tiež parkovaciu kameru, vďaka ktorej máte dokonalý prehľad hlavne pri cúvaní. Auto vás okrem manžela upozorní aj na nebezpečné manévre a prílišnú blízkosť  ostatných účastníkov cestnej premávky, či  predmetov v okolí vozidla. Treba tiež spomenúť vynikajúci polomer otáčania volantom.

Pohodlný interiér a elegantný exteriér

Vonkajšok a vnútrajšok elektromobilu je takmer totožný  s béčkovým benzínovým, či naftovým mercedesom.

Zvonku ho odlišujú len drobné detaily ako napríklad chýbajúci výfuk alebo nápisy Electric Drive na bokoch auta.

Vnútro  Mercedes-Benzu B250e je priestranné a či sedíte vzadu, alebo vpredu, všade máte dostatok miesta. Prepracovaný interiér vďaka premysleným detailom poskytuje posádke dokonalé pohodlie.

20170326_164713_hdr.jpg

Batožinový priestor má dvojité dno, čo vytvára praktické miesto na odkladanie napríklad nabíjacieho kábla. Batéria je umiestnená  v spodnej časti vozidla, čiže nezaberá miesto v kufri auta.  Zadné sedadlá sa však nedajú sklopiť do úplnej roviny. Malý schodok, ktorý vznikne, môže niekedy z praktického hľadiska prekážať, ale nie je to nič katastrofálne.

Elektromobily – autá budúcnosti?

Napriek tomu, že elektromobily zažívajú vo svete boom, Slovensko nie je na ne stále dostatočne pripravené (aj keď oproti iným krajinám to nie je až tak zlé). Nestačí len štátna dotácia na kúpu takéhoto vozidla , ale myšlienku o ekologickej jazde na elektrinu treba domyslieť do samotného konca. Slabá sieť rýchlonabíjacích staníc nepokrýva všetky miesta v rámci Slovenska a okrem toho je tu ďalší problém. Aj keď nájdete stanicu, nie je zaručené, že auto nabijete. Dôvodom sú rôzne typy konektorov elektromobilov, ktorými sa pripájajú k nabíjačke.  A tie sa nemusia vždy zhodovať s koncovkou nabíjacej stanice.

Zhrnutie na záver

ElektromobilMercedes-Benz B250e je veľmi kvalitným, pohodlným, bezpečným, priestranným autom vhodným najmä pre jazdu v meste, a na krátke vzdialenosti. Na tie dlhšie kvôli nedostatočnej sieti rýchlonabíjačiek sa však veľmi nehodí. Ale možno raz…

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom