Tri otázky pre Adrianu Hosťoveckú, riaditeľku pre marketing TV 213: Musím napísať ministrovi školstva, že sme najväčším sponzorom športu a kultúry na Slovensku

Adriana hostovecka 1.jpg

Aké je to stáť pri zrode novej televízie, a kde robí štát obrovskú chybu? Spýtali sme sa Adriany Hosťoveckej.

Adriana Hosťovecká

Riaditeľka pre marketing TV 213

Stála si pri zrode novej televízie na Slovensku. Musela to byť pre teba riadna výzva?

Robiť na novom projekte je pre mňa vždy výzva. Navyše tento bol spojený s domácim športom a troška kultúrou, takže rozhodovanie sa bolo veľmi jednoduché. Hoci som prechádzala z inej dobre zabehnutej športovej televízie, popasovať sa s prezentáciou domáceho športu bola naozaj výzva.

Ide o odvážny športovo- kultúrny projekt. Sme malý trh. Televízií na Slovensku už zaniklo niekoľko. Prečo by mal prežiť práve váš projekt a ešte aj športový? Veď aj verejnoprávna televízia ho po viac ako troch rokoch vypla.  

Neviem krvou podpísať, že tu budeme desiatky rokov ako niektoré iné televízie, ale všetko je zatiaľ nastavené tak, že plníme sny slovenského diváka a vlastne áno, suplujeme aj verejnoprávnu televíziu…. Práve si mi vnukla myšlienku, že napíšem na Ministerstvo školstva, čo pre nás môžu urobiť, keďže propagujeme aj mládežnícky šport, čo nikto iný nerobí. Nášmu p. konateľovi stále hovorím, že momentálne je určite najväčším sponzorom slovenského športu a kultúry na Slovensku. Ale keď sa odosobním, musím smutne konštatovať, že šport, kultúra a v tomto prípade aj nadstavba v podobe súkromnej televízie, ktorá tieto oblasti propaguje , je stále na pleciach súkromných osôb a nadšencov. Štát robí obrovskú chybu a čoskoro na to začneme doplácať. Na gaučoch doma sedia obézne deti a vyrastá nám chorá generácia. Už starí Gréci vedeli, že telo a duch musia byť v rovnováhe…

Adriana hostovecka.jpg

Aké novinky ešte pripravujete na udržanie divákov a čo budete považovať za výhru?

Snažíme sa v tomto období pripraviť nové zmluvy na ďalšiu vysielaciu sezónu, lebo v športovej televízii nemáme kalendárny rok, ale športové sezóny. Tá hlavná sa začína v septembri – októbri a trvá do konca mája. V lete je u nás iný režim. Nie, že by sme boli bez práce, ale je iná. Vysielame prenosy a záznamy z podujatí, ktoré sú skôr jednorázové, pretože pravidelné ligy majú prestávku. Televízneho diváka si udržíme len systematickou prácou- Dúfam, že sa nám to darí a stále sa snažíme zlepšovať. A čo považujeme za výhru? My sme už vyhrali tým, že sme v októbri minulého roka spustili vysielanie, že mesačne robíme cez 30 priamych športových prenosov,  a  že sme na obrazovky dostali športy ako hokejbal, vodné pólo, hádzanú, basketbal, ktoré sú u nás brané ako malé športy. Že sme po mnohých rokoch na Slovensku vysielali v priamom prenose motokros… A v tomto trende mienime pokračovať. Dokonca by sme na obrazovky mali dostať aj florbal a možno sa nám sporadicky podarí ukázať aj ďalšie športy. Divák si musí uvedomiť  koľko práce je za jedným prenosom, že keď vysielame v danom čase nejaký šport, nemôžeme zároveň vysielať niečo iné, že aj keď urobíme cez víkend za 1 deň tri prenosy, stále je to vo vysielaní len 6 hodín a my vysielanie musíme plniť aj reprízami… Pri športových kanáloch je to bežné, najmä, ak je program postavený na vlastnej výrobe. A hoci je kultúra u nás v menšine, musím sa priznať, že sme hrdým partnerom festivalu VIVA MUSICA! Prostredníctvom tohto festivalu prinesieme v letných mesiacoch na naše obrazovky aj vážne umenie. Tešíme sa!

Lucia Tomečková

Ďalšie k téme

Zdieľať Zdieľať na Facebooku Odoslať na WhatsApp Odoslať článok emailom