Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Sushi, zdravé jedlo, žena, strava, stravovanie
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
Thinkstock
31. augusta 2018 ZdravieVýživa od Milota MezeiováSITA Diskusia()

Tu je skutočná pravda o zdravých potravinách!

Aj vy ste podľahli potravinovým trendom na chudnutie, ako je konzumácia chia semienok, avokáda, či iných jedál?

Určite ste už počuli o skvelých účinkoch rôznych super potravín na našu štíhlu líniu. No je to skutočne tak? Dá sa schudnúť po týchto jedlách?

1. Pozor na príliš veľa dobrých tukov

Zdravé tuky skutočne potrebujeme. Sú nevyhnutné pre správnu funkciu buniek. Prispievajú ku kráse vlasov, či nechtov, no i pri nich však platí zlatá stredná cesta. Ak chceme schudnúť, treba si dať pozor, aby sme to ani s týmito tukmi nepreháňali. Chia semená, avokádo alebo orechy (najznámejšie zdroje zdravých tukov) obsahujú okrem iného i veľa kalórií, preto by ste mali prehodnotiť ich každodennú konzumáciu.

2. Bezlepkové neznamená bez kalórií

Ďalším súčasným hitom je bezlepková strava. Mnohí z nás nemajú na výber a tieto potraviny sú pre nich nevyhnutné. Tí, ktorí sa rozhodnú chudnúť prostredníctvom bezlepkovej stravy, by mali vedieť: Bezlepkové neznamená bez kalórií. Tieto potraviny totiž často v sebe skrývajú napríklad vysoký obsah cukru, či iných záludných zložiek, ktoré nám v zhadzovaní kíl príliš nepomôžu.

3. Tajomstvo chia semienok

Obľúbená potravina mnohých celebrít, ktorá im vraj pomáha chudnúť a prospieva ich zdraviu. No je to skutočne tak? Výživová poradkyňa Petronella Ravenshear tvrdí, že chia semienka môžu spôsobiť poškodenie čriev. Aj keď majú vysoký obsah bielkovín i omega 3 mastných kyselín a skutočne potláčajú chuť na jedlo, obsahujú tiež veľa fytátov, ktoré spomaľujú alebo zastavujú absorpciu niektorých minerálov do organizmu. Preto chia semienka treba konzumovať s mierou.

4. Pravda o sushi

Aj keď Victoria Beckham na sushi nedá dopustiť, nie je všetko pravda, čo sa blyští. Toto jedlo môže obsahovať vysoké množstvo sacharidov a malé množstvo bielkovín, čo spôsobí, že krátko po jeho konzumácii cítime priam vlčí hlad. Ak chceme teda chudnúť, ani so sushi to netreba preháňať.

K téme

Prekvapivý dôvod, prečo sa vám nedarí schudnúť 9 zdravých maškŕt, z ktorých sa nepriberá

Témy

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z DamskaJazda.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

K téme

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.