Týmto jedlám sa počas horúcich dní vyhnite!

Leto, jedlo, obed, výživa
Top view beach picnic table. Table close. Beach party www.thinkstockphotos.com
reklama:

V lete máme tendenciu siahať po ľahších a zdravších potravinách. Prinášame vám niekoľko zdravých tipov na stravovanie v lete ako aj potraviny, ktorým by ste sa mali radšej vyhnúť. Vhodné potraviny:

1. Ovocný šalát

Leto je vrcholom sezóny pre farebné bobule a kôstkovice. Ľudia, ktorí jedia ovocie, majú tendenciu vážiť menej než ľudia, ktorí sa ovociu vyhýbajú! Červené, fialové a modré plody sú zároveň silné zdroje antioxidantov a vitamínov.

2. Gazpacho

V letných mesiacoch sú chladené polievky ideálnym riešením, ako sa dobre a zdravo nasýtiť. Gazpacho je plné zdravých prísad, ako je paprika, paradajky, uhorky. Práve to z nej robí ľahkú no napriek tomu chutnú polievku.

3. Grilované kuracie špízy

Ľahká pochúťka na grile doplnená zeleninou, ktorá vás zasýti a zároveň z nej nepriberáte. Obsahuje dostatok bielkovín, nízky obsah tuku a sacharidov.

4. Cuketa

Cuketa má len 20 kalórií a nulovú hodnotu tukov a cholesterolu. Obsahuje tiež 35% denného odporúčaného príjmu vitamínu C.

5. Krevetový koktail

Skvelý ľahký obed. Krevety sú známe vysokým obsahom bielkovín a nízkym obsahom kalórií. Poskytujú 14% denného odporúčaného príjmu železa.

6. Kukuričný klas

Kukuričný klas bez masla alebo soli s vysokým obsahom vlákniny je nízkokalorické jedlo, ktoré obsahuje vitamín A. Kukuricu môžete pridávať do šalátov, grilovať či variť a pritom sa nemusíte báť o svoje krivky.

7. Melón

Melón obsahuje viac ako 90% vody a jeho pravidelnou konzumáciou si zabezpečujete dostatočnú hydratáciu organizmu. Má len minimum kalórií a je výbornou prevenciou rakoviny.

8. Najlepšie: Čerstvý ľadový čaj

Čaj má nula kalórií, veľa antioxidantov, a môže vám dokonca pomôcť schudnúť. Čierny alebo zelený čaj je pre naše telo rovnako prospešný teplý aj studený. Dokáže výborne uhasiť smäd a tento zdravý nápoj by sme si mali dopriať každý deň. Navyše si ho vieme rýchlo a ľahko urobiť aj v pohodlí nášho domova.

Nevhodné potraviny:

1. Vyprážané mušle

Dopriať si raz za čas vyprážané mušle je v poriadku. Tieto vyprážané morské plody však obsahujú veľké množstvo kalórií a neuveriteľných 26 gramov tuku. Lepšou voľbou je jesť ich varené.

Varené mušle sú jedným z najlepších zdrojov vitamínu B12, ktorý je nevyhnutný pre zdravý nervový systém a pre prevenciu anémie.

2. Rebierka

Už štvrť kila hovädzieho mäsa alebo bravčových rebier obsahuje okolo 288 kalórií a sú nasiaknuté vysokým obsahom tukov. Pokiaľ teda dbáte o svoju štíhlu líniu, mali by ste si túto dobrotu na leto odpustiť.

3. Daiquiri

Aj keď patrí medzi pomerne obľúbené letné nápoje, Daiquiri údajne obsahuje dvakrát viac kalórií ako hamburger. Existuje množstvo zdravších nápojov, či už s alkoholom alebo bez neho, ktoré by ste mohli vystriedať za túto kalorickú bombu.

4. Vyprážané cibuľové krúžky

O cibuli a jej účinkoch na náš organizmus sme sa už dočítali všeličo. Ak ju však ponoríme do múky a vajec a hodíme ju do fritézy, potom vzniká kalorická katastrofa, ktorá nemá so zdravým stravovaním nič spoločné.

Doprajte svojmu organizmu letnú detoxikáciu v podobe zdravej a ľahkej stravy. Urobíme tak láskavosť nielen svojmu zdraviu, ale aj postave. Budeme sa cítiť oveľa vitálnejšie a atraktívnejšie.

18. augusta 2017

Odporúčané články

reklama:
reklama:

Najčítanejšie za 24 hod