Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
tempeh, vápnik, výživa, jedlo, zdravá strava, zdravie,
shutterstock.com
20. mája 2014 ZdravieDiéty od DamskaJazda.skSITA Diskusia()

Už ste niekedy jedli tempeh? Je najvyšší čas!

Ak si pod týmto názvom neviete predstaviť o akú potravinu ide, nevadí. My vám povieme, čo tempeh je a ako sa k tejto veľmi zdravej potravine dostanete.

Nie je sója ako sója

Tempeh je sójový výrobok, ktorý sa vyrába kultivovaním a kvasením celých sójových bôbov. Uvarené bôby sú naložené do kultúry ušľachtilej plesne a tá nimi prerastie, čím ich spojí a vytvorí tvrdú konzistenciu bielej farby.

Táto pleseň zaručuje obsah vitamínu B12, ktorý je nevyhnutný napríklad pri vegánskej diéte, pretože ako jediný je čisto živočíšneho (v podstate bakteriálneho) pôvodu a nedá sa nahradiť rastlinnými náhradami. Preto sa v jedlách používa ako chutná náhrada mäsa.

, vápnik, výživa, jedlo, zdravá strava, zdravie,
shutterstock.com

Indonézske mäso alebo sójový hermelín

Tempeh je pôvodom z Indonézie a rozšírený je v celej juhovýchodnej Ázií. Niekedy sa dokonca označuje ako „Indonézske mäso“. Veľkou výhodou je, že býva dobre stráviteľný, pripravuje sa na rôzne spôsoby a nevyžaduje ani dlhú tepelnú úpravu.

Obsahuje veľké množstvo vitamínov, vlákniny i proteínov a obsahuje všetky aminokyseliny ako kompletná bielkovina.

Niekedy je tempeh prirovnávaný aj k syru hermelínu vďaka jeho fermentácii a ušľachtilej plesni.

Prečítajte si aj: Zemiaky- poklad pre naše zdravie

Sto gramov tempehu skrýva v sebe až 2,5 krát viac vápniku ako mlieko, neobsahuje žiadny cholesterol a je nízkotučný

Jedlo ako liek

Tempeh má dokonca nepopierateľné benefity pre naše zdravie a je vhodný pri prevencii alebo liečbe nasledovných ochorení:

– anémia

– nedostatok vitamínu B12

– črevné ochorenia

– osteoporóza

– nádorové ochorenia

– arterioskleróza

Túto potravinu si môžte pripraviť na milión spôsobov. Či už ako náhrada za mäso do gulášu, soté. Ako vegetarián si môžte navýšiť príjem bielkovín v praženici s tempehom, alebo ho pridať ku grilovanej zelenine. A ako všežravec si môžte jednoducho spestriť jedálniček.

Tempeh sa dá zohnať takmer v každom bio-obchode, alebo si ho môžte skúsiť pripraviť doma. No predtým na porovnanie, či sa vám podaril, odporúčame kúpiť si ho aspoň raz už hotový. V bio kvalite je dostupný v natur príchuti, marinovaný, smažený, ale aj údený.

Môžete to skúsiť aj doma. (po anglicky)

Odporúčané články

Chcete byť zdravá a krásna? Jedzte med so škoricou! Chcete schudnúť? Jedzte cícer!

Témy

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Diéty

Odporúčame

Copyright © iSITA s.r.o. Všetky práva vyhradené. iSITA si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.
Rozumiem

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...