Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Spánok, noc, spať, zdravie
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
12. marca 2019 ZdravieZdravý život od DamskaJazda.skSITA Diskusia()

Vyspite sa do krásy! Tu je 6 tipov, ako sa vám to podarí

Spánok a krása? Všetci vieme, aká dôležitá je dobrá strava a zdravý životný štýl, keď ide o zdravie a vzhľad. Ale viete aký dôležitý je dobrý spánok?

Už odmalička počúvame slovné spojenie „vyspať sa do krásy“, ale všetci vieme, že nie vždy je jednoduché dopriať si ten 8 hodinový ozdravný spánok, aj keď sme veľmi unavení. Je toľko vecí, čo musíme spraviť, toľko vecí, na ktoré musíme myslieť, že sa nevieme zastaviť a dopriať si kvalitný spánok. Pravdou však je, že bez spánku vyzeráme unavene, strhane a musím to povedať, aj staršie!

Tu je niekoľko tipov, ktoré vás dostanú do ríše snov na zdravých 8 hodín

  1. Cvičte 

Vďaka cvičeniu stresové hormóny nebudú ovplyvňovať spánok. Aj keď to bude iba 20 minút rýchlej chôdze, je to lepšie ako nič! Uvidíte, že budete v noci lepšie spať.

  1. Nejedzte neskoro večer 

Snažte sa nejesť príliš neskoro večer, iba chvíľku pred tým, než idete spať. Ťažké jedlá zamestnajú váš tráviaci systém, čo ovplyvní aj váš spánok. A večer sa vyhnite kofeínu. Káva, nebylinkové čaje, rôzne sladené nápoje alebo čokoláda, to všetko obsahuje kofeín – stimulant, ktorý nám nedovolí zaspať dlhšie ako by sme chceli. Snažte sa vyhnúť kofeínu minimálne 4 hodiny pred spaním. Namiesto neho si dajte napríklad kamilkový čaj, ktorý je pred spaním perfektný.

  1. Posteľ používajte na spanie 

Čas vypnúť televízor, počítačové hry a notebook. Naše postele sú na to, aby sa v nich spalo, nie aby sa v nich pracovalo. Ak budete používať posteľ len na spanie a nie ako náhradu za gauč, určite sa lepšie vyhnete vzniku rôznych spánkových problémov.

  1. Útulná spálňa je dôležitá 

Vaša spálňa by mala byť vašou najobľúbenejšou miestnosťou v dome. Mala by byť pohodlná, útulná a tichá. Toto sú tri dôležité aspekty pre dobrý spánok. Ubezpečte sa, že v spálni nemáte rušivé svetlo, eliminujte hluk a teplotu udržujte okolo 20°C. Spálňa, v ktorej je buď príliš teplo, alebo naopak zima, zapríčiní, že sa budete veľa prehadzovať.

  1. Vytvorte si tie správne rituály pred spaním 

Pre dobrý spánok je dôležité vytvoriť si správne rituály. Choďte spávať a zobúdzajte sa približne v rovnaký čas. Pred spaním si dajte relaxačný kúpeľ, počúvajte obľúbenú hudbu alebo si prelistujte časopis, ktorý máte radi. Vďaka takýmto antistresovým činnostiam sa budete cítiť zrelaxovaný. Rozhodne zlý nápad je pozerať pred spaním horor.

  1. Dostaňte zo seba všetko von 

Niekomu pomáha si napísať všetky veci, nad ktorými musí premýšľať. Možno to znie hlúpo, ale poznačiť si všetky veci, ktoré treba spraviť alebo zapísať dôležité veci z celého dňa naozaj spánku pomáhajú. Vďaka tomu, že dostanete myšlienky z mysle na papier, nebudete musieť už premýšľať nad tým, čo všetko musíte ešte spraviť alebo na čo ste zabudli. Vyčistite si hlavu a urobte miesto pekným snom.

Herbalife

K téme

Štúdia odhalila dve polohy počas spánku, ktoré zvyšujú riziko Alzheimerovej choroby Pomazánky pre fajnšmekrov na každú príležitosť

Témy

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z DamskaJazda.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

K téme

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.