Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
pitný režim, dehydratácia, piť, voda, pohár z vodou, žena, minerálka
Thinkstock
19. augusta 2017 Lifestyle od DamskaJazda.skSITA Diskusia()

Zásady dodržiavania pitného režimu na dovolenke

Leto sa dá prežiť rôznymi spôsobmi. Každý z nás ho však chce stráviť čo najpríjemnejšie a bez zdravotných problémov spôsobených dehydratáciou. Pitný režim netreba podceňovať a zvlášť počas horúcich dní na dovolenke. Či už preferujete polihovanie na horúcej pláži pri mori, škriabanie sa po tatranských štítoch, či prípadne radi prevetráte svoj bicykel na jednej z cyklotrás, určite dodržiavajte základné zásady hydratácie.

Aktivity rôzne, avšak pravidlá podobné

Pláž

– Ak plánujete stráviť dovolenku v jednej z tropických destinácií pri mori, nasledujúce zásady pre vás platia dvojnásobne. Piť by ste mali stále, hoci necítite smäd. Vždy pite po malých dúškoch a pravidelne.

– Čistú vodu môžete kombinovať s nealkoholickými sýtenými nápojmi či minerálnymi vodami, pretože vo veľkých teplotách sa z nášho tela vyplavuje väčšie množstvo živín a minerálnych látok než obyčajne.

– Pestrou kombináciou a mixom nápojov zároveň docielite, že sa vám nezunujú a budete piť častejšie.

– V prípade, že priamo na pláži nemáte plážový bar, zoberte si tekutiny so sebou v malej prenosnej chladničke, prípadne ich skryte pod ležadlo či deku.

 

Turistika v horách

– Nepodceňujte dôležitosť hydratácie na horách. Vždy so sebou noste dostatok tekutín.

– Fľašu s nápojom majte vždy na dosah ruky a nie niekde na spodku batohu. Ideálne sú bočné úložné priestory na batohu.

– Čím dlhšia túra, tým väčšia spotreba tekutín. So zväčšujúcou sa nadmorskou výškou môže byť väčší problém naraziť na prírodný zdroj vody, preto sa zásobte už pri odchode z domu.

– Základom je čistá voda, avšak bez energie sa nezaobídete. Preto je vhodné vodu dopĺňať izotonickými nápojmi a nealkoholickými nápojmi s obsahom cukru.

 

Cykloturistika

– Či už bicyklujete na rozpálenej hrádzi alebo v lese, vždy majte v stojane fľašu s nápojom.

– Rovnako, ako pri pešej turistike, dopĺňajte energiu prostredníctvom izotonických iónových nápojov – na trhu ich je dostatok.

– Nezabúdajte, že pri fyzickej aktivite, ako je bicyklovanie, má ľudské telo tendenciu sa viac prehrievať. Dostatočný prísun tekutín je teda nevyhnutný, aby ste mali z bicyklovania pôžitok a nie nočnú moru.

– Mnohí cyklistickí profesionáli pijú počas niekoľkohodinových etáp sladené nealkoholické nápoje alebo konzumujú sladké tyčinky – práve tak získavajú dostatočnú energiu na plnohodnotný výkon.

Doplnkovým zdrojom tekutín môže byť aj ovocie a zelenina, ktorých sezóna vrcholí práve počas dovolenkového obdobia.

Nech sa rozhodnete pre akokoľvek strávenú letnú dovolenku, nikdy nezabúdajte, že práve dostatočný prísun tekutín môže tvoriť pomyselnú hranicu medzi príjemne prežitou dovolenkou a nepríjemným zážitkom z dehydratácie.

Odporúčané články

Vynikajúce párty nanuky s kvapkou alkoholu: Pripravte si ľadové osvieženie Praktický manuál: Zistili sme za vás 11 tipov na opaľovanie

Témy

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Lifestyle

Odporúčame

Copyright © iSITA s.r.o. Všetky práva vyhradené. iSITA si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.
Rozumiem

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...