Zdravé sushi? Pozor na tieto chyby pri jeho konzumácii!

sushi, jesť, jedlo, zdravý životný štýl, jedlo
Thinkstock
reklama:

Vynikajúci pokrm z ryby je zdravým spestrením nášho jedálnička. Ak ho však nejete správnym spôsobom, môžete z neho dokonca priberať. Poradíme vám, na čo si dať pozor, ak si sushi pripravujete doma.

Sushi je nízkotučné, výživné a mimoriadne zdravé jedlo. Ak ho však nejete vhodným spôsobom, môžete z neho nabrať kilá navyše.

Najčastejšie chyby

Vyhýbajte sa sushi vyprážanému v tempure a pri zdravom stravovaní je tabu aj japonská majonéza. Dá sa povedať, že platí jednoduché pravidlo – čím jednoduchšia sushi rolka, tým lepšie. Pre zdravý mozog a srdce je najlepšou voľbou tuniak (cca 120 kilokalórií na 100 gramov) a losos (cca 150 kilokalórií na 100 gramov). Okrem spomínaných živín tieto ryby obsahujú množstvo bielkovín, takže vás zasýtia, a tiež vitamínu D.

, jesť, jedlo, zdravý životný štýl, jedlo
Thinkstock

V ponuke reštaurácií nájdete aj sashimi, čo síce technicky nie je sushi, no keďže ide iba o surovú rybu, táto pochúťka je pre vaše zdravie najvhodnejšia. Vyhnete sa totiž ryži, ktorá síce ani zďaleka nie je nezdravá, no menej kalórií ani sacharidov vášmu telu rozhodne neuškodí. Jedna sushi rolka, teda asi šesť kúskov, totiž obsahuje približne šálku ryže, a to je okolo 200 kilokalórií navyše.

Ak milujete klasické sushi, tiež uprednostnite surové alebo grilované ingrediencie – prípadne tie pripravené na pare. Samozrejme, chutné a zároveň zdravé je aj sushi s uhorkami, avokádom či špargľou.

Prečítajte si aj: Ako má vyzerať zdravý jedálny lístok?

Wasabi a zázvor majú svoj význam

Pálivé wasabi je plné antioxidantov ako sú napríklad izotiokyanáty, ktoré majú protirakovinové účinky. Pomáha pri trávení, keďže obsahuje vlákninu, a vďaka nej z tela dostanete aj toxíny. Tiež má minimum kalórií. Zázvor zas posilňuje imunitný systém a zabíja baktérie. Nájde sa v ňom draslík, horčík či mangán.

Rady pre náročných

Ak máte možnosť alebo ak si sushi robíte sami, nahraďte bielu ryžu hnedou. Dôvod – viac vlákniny dôležitej pre trávenie, mangán, selén a horčík. Problém predstavuje aj sójová omáčka, ktorá je príliš slaná. Existuje aj v menej slanej verzii, no stačí si jednoducho dávať pozor, koľko jej použijete.

Prečítajte si aj: Z akého jedla nám rastú svaly?

Malé triky, ako vylepšiť jedálny lístok

Ešte predtým, ako sa pustíte do sushi, si dajte polievku, najlepšie miso. Nemá veľa kalórií a zaženie hlad, takže vám bude stačiť aj klasických šesť kúskov sushi. Prípadne si dajte najprv tie a po nich šalát. Tiež sa nebojte paličiek. Ak vám to s nimi veľmi nejde, má to svoje výhody – budete totiž jesť pomalšie.

17. novembra 2014

reklama:
reklama:

Najčítanejšie za 24 hod

Autor: Mona