Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
chudnutie
2
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
shutterstock.com
6. októbra 2014 ZdravieDiéty od LotaSITA Diskusia()

5 najčastejších mýtov o chudnutí

Ak sa snažite schudnúť, mali by ste vedieť rozoznať fakty od mýtov.

V snahe rýchlo schudnúť a mať štíhlu postavu sa najmä ženy dávajú na rôzne diéty. Rôzne zaručene fungujúce recepty na štíhlosť a rady ako chudnúť môžu narobiť viac škody ako úžitku. Ktorým tvrdeniam sa oplatí veriť a ktorým naopak nie?

1. Po 17. hodine sa nesmie jesť

Úplné vynechanie jedla večer chudnúť nepomáha, skôr škodí zdraviu. Unavené vyhladované telo si vytvára zásoby energie a kilogramy dolu určite nepôjdu. Jesť môžete teda aj večer, ale zamerajte sa skôr na ľahšie jedlá, z ktorých si organizmus neuloží tukové zásoby.

Večera by mala byť zložená z bielkovín, vyhýbajte sa cukrom a tukom. Jedzte ale najneskôr dve hodiny pred spaním, inak sa sa vám bude ťažko zaspávať. Neoplatí sa ale ani hladovať počas dňa. Vyhladované telo si potom vytvára zásoby za každého jedla vo forme tukov. Vsaďte na 5 menších jedál denne, telo si zvykne na pravidelný príjem potravy a tým sa aj prestane brániť chudnutiu.

2. Bez diéty sa nedá schudnúť

Drastické krátkodobé diéty nemajú žiaden význam. Ak sa vám aj podarí niektorú z nich úspešne dodržať, tak po jej skončení sa rýchlo vrátite k pôvodnému stravovaciemu režimu a návrat kilogramov na seba nenechá dlho čakať. Pokiaľ si chcete hmotnosť udržať, prehodnoďte svoj spôsob stravovania a začnite sa racionálne stravovať.

3. Na raňajkách nezáleží

SITA/AP

Raňajkuje len málokto a odborníci na výživu to hodnotia ako jednu z najväčších stravovacích chýb. A ak si myslíte, že vynechávanie raňajok vedie k štíhlej postave, tak opak je pravdou. Smeruje k nadváhe. Organizmus tých ľudí, ktorí neraňajkujú, čaká na prísun energie, a keď ako prvý dostane obed, uloží si z neho zásoby vo forme tukov.

Vyhladovaní navyše zjete viac ako za normálnych okolností. A čo si dať na raňajky? Skúste mliečne výrobky, celozrnné pečivo, chudú šunku, zeleninu. Nezabudnite na vhodné nápoje. Pokojne si doprajte aj čaj, kávu alebo kakao.

4. Tuky treba úplne vynechať

Veľa ľudí sa myslí, že z tukov sa veľmi priberá a sú nezdravé. Platí to ale do istej miery. Tuky totiž predstavujú dôležitú súčasť potravy a mali by tvoriť 25 – 30 % denného príjmu energie. Priberá sa z ich nadmernej konzumácie a to najmä z príjmu nezdravých, teda nasýtených tukov. Zdraviu prospešné sú rastlinné tuky a nenasýtené mastné kyseliny, obsiahnuté napríklad v rybách.

5. Cukry škodia zdraviu

Cukry by mali predstavovať 40 až 60 percent denného energetického príjmu a ich odporúčaná denná dávka je 300 – 400 g. Telo potrebuje cukry pre správnu činnosť mozgu, ľadvín, krvného obehu a svalovej sústavy. Vynechávať cukry sa teda rozhodne nevypláca. Priberať určite nebudete, keď dodržíte odporúčané množstvo, čo sa týka ich príjmu.

Odporúčané články

Bojujte s rakovinou aj vďaka zelenine 9 spôsobov, ako urobiť stravu zdravšou… okamžite

Témy

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z DamskaJazda.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

Z kategórie Diéty

Odporúčame

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.
Rozumiem

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies