Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
Vlašské orechy, jesť, žena, zuby
1
Otvoriť Foto TU
Otvoriť galériu
2. decembra 2015 ZdravieDomáci lekár od DamskaJazda.skdrc.bmj.com Diskusia()

Nový objav v boji proti cukrovke: Riziko jej vzniku zníži táto potravina!

Vďaka dennej dávke tohto jedla sa u účastníkov experimentu zlepšila funkcia cievnej sústavy a tiež sa im znížila hladina rizikového LDL cholesterolu. Zlepšila sa aj celková kvalita ich jedálnička.

Každodenná konzumácia vlašských orechov môže pomôcť pacientom čeliacim riziku vzniku cukrovky druhého typu. Tvrdia to americkí vedci v štúdii publikovanej v magazíne BMJ Open Diabetes Research & Care. Ako napísali, u účastníkov experimentu, ktorí počas šiestich mesiacov konzumovali denne 56 gramov vlašských orechov, sa zlepšila funkcia cievnej sústavy a tiež sa im znížila hladina rizikového LDL cholesterolu.

Vedci zapojili do štúdie 31 mužov a 81 žien vo veku 25 až 75 rokov, ktorí čelili vysokému riziku vzniku cukrovky. Časť účastníkov na začiatku pokusu dostala školenie, ako znížia príjem kalórií v strave. Následne v rámci oboch skupín rozdelili účastníkov na podskupiny, pričom jedným odporučili do jedálnička pridať vlašské orechy a druhí sa im mali vyhýbať. Po šiestich mesiacoch nasledovala trojmesačná pauza. Následne pokračovala ďalšia fáza experimentu, v ktorej si podskupiny vymenili úlohy.

Výsledky ukázali, že pridanie vlašských orechov do stravy pomohlo účastníkom, bez ohľadu na to, či dostali úvodné školenie o nutričných hodnotách potravín, zvýšiť celkovú kvalitu ich jedálnička. Okrem toho sa im zlepšila funkcia vnútornej výstelky ciev a znížili sa hodnoty LDL cholesterolu. Napriek tomu index telesnej hmotnosti, percento tuku v tele, množstvo vnútorného tuku, krvný tlak či hladina glukózy v krvi ostali bez výraznej zmeny. „Pridanie vlašských orechov do jedálnička, zvýšilo jeho kvalitu a zdravie účastníkov, predovšetkým zdravie srdca a metabolizmu,“ vysvetlil David L. Katz z Yale University. „Orechy môžete konzumovať bez strachu, že by ste z nich pribrali, pretože sú veľmi sýte a zdá sa, že dokážu celkom spoľahlivo vytlačiť iné kalórie a urobiť si miesto pre seba,“ povedal tiež.

K téme

12 perfektných spaľovačov tukov Čakáte dieťa s Turnerovým syndrómom? Je potrat riešením?

Témy

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Bezplatný email raz týždenne s novinkami z DamskaJazda.sk:
podmienkami používania a potvrdzujem, že som sa oboznámil s ochranou osobných údajov

K téme

Copyright © SITA Slovenská tlačová agentúra a.s. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu.