Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
nohavičky, postava, beauty, telo, inkontinencia, žena, línia, chudnuti
shutterstock.com
25. júna 2014 ZdravieDomáci lekár od MonaSITA Diskusia()

Samovoľný únik moču: Tieto cviky pomáhajú

Inkontinenciou trpí až dvadsaťpäť percent Sloveniek. Väčšina z nás však o tomto probléme mlčí. Pritom existuje niekoľko dostupných a efektívnych riešení.

Inkontinencia je samovoľný a vôľou neovplyvniteľný únik moču, ktorý môže mať na svedomí niekoľko faktorov. Príčinou stresovej inkontinencie je zvýšenie vnútrobrušného tlaku z dôvodu kašľu, smiechu, behu či inej fyzickej aktivity, pričom žena nepociťuje nutkanie na močenie. Naopak urgentná inkontinencia vzniká pri mimovoľnej a neželanej kontrakcii samotného močového mechúra, kedy žena pociťuje extrémne nutkanie na močenie. Výnimkou nie je ani výskyt kombinácie urgentnej a stresovej inkontinencie.

Príčiny samovoľného úniku moču

Inkontinencia sa vyskytuje predovšetkým u žien po viacnásobných tehotenstvách, po ťažkých pôrodoch, žien s fyzicky náročným zamestnaním, obéznych žien, fajčiarok a starších žien, prípadne žien s vrodenou predispozíciou.

Na výskyt tohto zdravotného problému môžu vplývať tiež ochorenia ako cukrovka, infekcie močových ciest, dlhotrvajúci kašeľ, skleróza multiplex či iné neurologické ochorenia, ale aj nedostatok pohybu, diéty s nízkym obsahom vlákniny, nedostatočný pitný režim počas dňa či poranenia miechy.

Prečítajte si aj: Jednodňová chirurgia: Operácie, ktoré zlepšia váš život

Ako liečiť inkontinenciu?

Inkontinencia je v podstate oslabenie svalstva panvového dna, ktoré sa dá jednoducho posilniť pravidelným cvičením, tzv. Kegelovými cvikmi. Toto cvičenie a rehabilitačné metódy majú svoj význam pri prevencii a liečbe prechodnej inkontinencie po pôrodoch alebo v začiatočných štádiách ľahkej inkontinencie. Pri horších stavoch, najmä stresovej inkontinencie, pomáha chirurgická liečba.

Ako cvičiť Kegelove cviky?

Skôr ako začnete s cvičením je potrebné, aby ste dokázali rozpoznať svaly panvového dna, k čomu vám môže pomôcť zastavovanie a rozbiehanie toku moču. Následne môžete začať s pravidelným precvičovaním Kegelových cvikov:

1. Cvik

• Poloha: Ľahnite si na chrbát, vystrite nohy a ruky položte k telu.

• Ako na to: Pri nádychu napnite stehenné svaly, stiahnite sedacie svaly a vťahujte konečník a močovú trubicu. Pri výdychu všetky svaly uvoľnite. Cvičenie opakujte 10-krát.

2. Cvik

• Poloha: Ľahnite si na chrbát s rukami položenými pri tele, nohy ohnite v kolenách a chodidlá nechajte opreté o podložku.

• Ako na to: Pri nádychu zdvihnite panvu, stiahnite sedacie svaly a vtiahnite konečník a močovú trubicu. Pri výdychu pomaly spúšťajte panvu na podložku a uvoľnite svaly. Cvičenie opakujte 10-krát.

3. Cvik

• Poloha: Ľahnite si na chrbát s nohami pokrčenými v kolenách a vystretými rukami položenými mierne od tela.

• Ako na to: Pomaly bicyklujte akoby do kopca. Pri výdychu „zatlačte do pedála bicykla“. Dôležité pri tomto cvičení je plynulé dýchanie.

Prečítajte si aj: Cviky na potlačenie bolesti krčnej chrbtice

4. Cvik

• Poloha: Kľaknite si na zem a oprite sa rukami o podložku.

• Ako na to: Urobte mačací chrbát, pričom počas vyhŕbenia chrbta stiahnite brucho, sedacie svaly a vtiahnite konečník a močovú trubicu. Vydržte 10 sekúnd a následne sa pri prehnutí chrbta uvoľnite. Cvičenie opakujte 10-krát.

5. Cvik

• Poloha: Ľahnite si na chrbát s vystretými rukami pri tele a nohy zdvihnite kolmo nahor.

• Ako na to: Pri nádychu dvihnite panvu, stiahnite sedacie svaly, vtiahnite konečník a močovú trubicu. Pri spúšťaní panvy na podložku vydýchnite a uvoľnite sa.

Ak vás trápi tento zdravotný problém, neodkladajte jeho riešenie. Veď váš život nemusí byť plný obmedzení.

Odporúčané články

Jóga – pevné svaly na brušku a prsiach Spoznajte zázračné účinky zeleniny I.

Témy

Diskusia

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Domáci lekár

Odporúčame

Copyright © iSITA s.r.o. Všetky práva vyhradené. iSITA si vyhradzuje právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos tohto článku, jeho častí a zverejnených fotografií.

Rozumiem

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...